Celebrităţi

articolul anterior articolul urmator

Tudor Chirilă, deranjat de preţul ridicat al biletelor la Festivalul Enescu

6
14 Sep 2019 19:57:07
Autor: News.ro
FOTO Facebook
FOTO Facebook

Actorul şi cântăreţul Tudor Chirilă a scris pe Facebook că biletele la Festivalul Internaţional „George Enescu“ (31 august - 22 septembrie) s-au scumpit de trei ori şi că din această cauză publicul avizat a fost îndepărtat.

„George Enescu Festival a reuşit o performanţă tristă. Scumpind biletele de trei ori a scăpat de publicul fidel şi avizat care ani de zile a reprezentat «corpul» acestui eveniment extraordinar. Apoi, cu aceeaşi mişcare, a reuşit să îndepărteze şi publicul tânăr. Desigur, există argumentul că preţurile nu erau aliniate la nivelul altor festivaluri similare din lume. România este, totuşi, una dintre cele mai sărace ţări din UE“, este părerea lui Tudor Chirilă.

Pe site-ul eventim.ro, biletele pentru concertele din cadrul Festivalului au preţuri între 30 şi 210 lei. 

Preţul biletelor variază între 30 de lei pentru un loc la un spectacol la Sala Radio, în seria Muzica secolului XXI şi 210 de lei pentru un bilet in sectorul A, la Seria Mari Orchestre.

Ediţia 2019 a Festivalului „George Enescu“ va avea loc la Sala Palatului, Ateneul Român, Sala Radio şi Sala Mică a Palatului din Bucureşti, dar şi în opt oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Târgu Mureş, Bacău, Bârlad şi Târgovişte.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Muzicescu Alexandru
14.09.2019, 21:09:18

...spuse semidoctul care se pricepe la toate și la nimic.

+2 (4 voturi)
Constantin Caratase
14.09.2019, 21:18:59

Si ce cu asta, ipocrit populist? Te pomenesti ca nu iti permiti? Sau ti-ai luat bilet, ti se pare scump si acum iti tragi palme ca ai dat banii? Asta asa, ca tu esti specialist in dat palme...

+1 (3 voturi)
un motan intransigent
14.09.2019, 23:33:38

Culturalizarea maselor e un concept fumat, depasit. Cultura superioara se adreseaza elitei. Elita are bani, elita se poate delecta cu arta la nivel inalt. Masele consuma altceva. Ele consuma muzica de stadion a lui Chirila. Fiecare cu nivelul lui si cu ifosele lui. Asa e normal. asa trebuie sa fie. Culturalizarea maselor se face la hora in sat, la carciuma si pe stadion in oras. Sa acceptam normalitatea!

+1 (3 voturi)
Sorin Ionascu
15.09.2019, 19:11:28

Aia nu e culturalizare. Culturalizarea se poate face prin programe adecvate si prin cresterea accesului la cultura, inclusiv prin mediatizarte. Iar "normalitatea" e ca, in general, cultura costa si inca mult, dar se pot gasi formule de accesibilizare catre mase la preturi modice, ceea ce se intampla in foarte multe tari din lume, inclusiv in America, unde statul nu se implica financiar in activitatile culturale si ei traiesc din fonduri private.

Sorin Ionascu
15.09.2019, 19:07:41

Chirila are dreptate dar doar intr-o mica masura. Biletele si abonamentele la FE s-au tot scumpit in ultimii ani, pe fondul cresterii calitatii si nivelului invitatilor, dar si al costurilor de productie, lucru vazut la mai tpate teatrele si festivalurile din lume, unde preturile biletelor au crescut spectaculos in ultimii 10 ani. FE ramane in continuare mult sub nivelul celorlalte din acest punct de vedere, cel mai scump bilet nedepasind, cu tot cu comisioanele de cumparare, 50 de euro, in timp ce la alte festivaluri si concerte din Europa sau America pot ajunge la cateva sute. Exceptie mai fac doar ungurii, unde biletele sunt doar cu putin mai scumpe decat la Bucuresti. Raportul intre pretul biletelor si venituri se pastreaz in majoritatea tarilor europene. Pe de alta parte, sunt multe alte spectacole si concerte in ROmania unde preturile sunt mult mai mari, putand depasi 200 euro la categoria maxima. Si nu e vorba doar de artisti straini de top, ci chiar de "vedetele" autohtone. In al treilea rand, desi destul de scumpe, biletele si abonamentele s-au obtinut greu si majoritatea au fost date intr-un mod complet netransparent. Nici macar jumatate din capacitatea salilor utilizate nu a fost pusa in vanzare la liber pe siteul distribuitorilor, restul fiind date fie sponsorilor, fie invitatilor de protocol, fie presei (desi majoritatea nu primesc loc, ci doar dreptul de a intra in sala), fie unor agentii de turism, care ar fi trebuit sa aduca turisti straini, lucru care nu s-a intamplat. Din acest motiv - mai mult decat din cauza pretului - publicul cu adevarat doritor nu a reusit decat intr-o mica masura sa obtina biletele si abonamentele dorite, iar multi au obtinut locuri foarte proaste pe bani foarte multi, pentru ca sistemul de alocare a abonamentelor nu a permis alegerea locurilor si au fost scoase de la inceput doar locuri proaste. O alta ciudatenie este faptul ca la concerte ce figureaza ca sold-out si unde oamenii stau cu banii in mana si nu reusesc sa intre in sala sunt numeroase locuri goale, ramase chiar si dupa ce zecile sau chiar sutele de blatisti neplatitori si-au "adjudecat" deja o mare parte din ele. Sa fie foarte bine inteles - organizatorii nu gonesc publicul prin preturile biletelor, ci prin modul dezastruos de alocare a acestora. Iar ca o ultima consideratie, legat si de ceea ce am scris deja, romanii inca nu s-au dezvatat de "pomenile socialiste" si considera ca trebuie sa primeasca aproape orice pe gratis sau la preturi modice, ceea ce nu e mereu posibil. Unii deja au invatat sa "se descurce" si apeleaza la diferite subterfugii pentru aceasta, iar numarul lor pare sa fie tot mai mare, in directa relatie cu modul total aberant de distributie a biletelor. Este un lucru foarte ciudat ca intr-o sala foarte mare precum Sala Palatului sa nu gasesti bilete la un concert, in conditiile in care, la alte sali din lume, mult mai mici si cu preturi nu foarte diferite, poti gasi bilete uneori si in ziua concertului.

Vezi toate comentariile (6)