Vedetele influente pe Instagram au fost somate să marcheze mai clar promovările plătite ale produselor: ce sume câştigă Kim Kardashian pentru o postare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii Comisiei Federale pentru Comerţ (FTC), autoritatea de reglementare a consumului, au declarat că au trimis scrisori către peste 90 de vedete, sportivi şi comercianţi în care îi avertizează cu privire la faptul că nu evidenţiază clar când promovează contra-cost unele produse.

Cu siguranţă aţi văzut imagini publicate pe Instagram în care sportivii prezintă diverse shake-uri de proteine sau modele care laudă un anumit produs cosmetic, cel mai elocvent exemplu fiind starleta Kim Kardashian. 

Recent, Michael Heller, CEO-ul firmei de marketing digital Talent Resources, compania care intermediază majoritatea înţelegerilor în reality show-uri cu familii, a declarat publicaţiei „US Weekly“ că unele companii plătesc până la 500.000 de dolari pentru ca brandurile să le fie vizualizate de cei 94,5 milioane de fani pe care îi are Kim Kardashian pe Instagram. Produsele pe care le promovează - de la cele pentru slăbit, la haine sau accesorii - se vând imediat, spune Heller, aşa că brandurile văd un profit garantat din aceste afaceri.

Ei bine, FTC nu este de acord cu faptul că persoanele care dispun de o influenţă mare în social media nu specifică în mod clar dacă sunt plătite când promovează diverse produse sau branduri şi astfel induc publicul în eroare, scrie mashable.com.

Deşi Heller susţine că vedetele tratează afacerea cu seriozitate şi sunt profesioniste în ceea ce priveşte riscul reclamei mascate - semnalizează corespunzător reclamele prin hashtag-urile #ad sau #collab (#reclamă sau #colaborare), reprezentanţii FTC se declară nemulţumiţi şi insistă că aceste hashtag-uri nu sunt suficient de evidente pentru ca cei mai mulţi dintre utilizatori să înţeleagă că acel mesaj publicat a fost plătit.

Autoritatea a transmis că scrisorile reprezintă o atenţionare menită să-i educe pe destinatari, specificând că orice persoană care promovează un brand trebuie să îşi declare conexiunile cu acesta în mod clar, specificând dacă a obţinut produsele gratuit, dacă este plătită pentru serviciu sau dacă este vorba despre o afacere sau despre o relaţie de familie.

Aceste reguli se aplică atât agenţiilor de marketing, cât şi persoanelor care le recomandă produsele. Totuşi, sancţiunile în cazul în care aceste reguli sunt încălcate sunt destul blânde. Agenţia poate să solicite scuze publice, să ceară rambursarea clienţilor sau să impună o amendă de până la 40.000 de dolari, în cazul în care decide să sesizeze instanţa.

Intervenţia a fost provocată în parte de grupul Public Citizen care a desfăşurat propria sa anchetă în urmă cu un an, numind vedete precum Rihanna şi Kim Kardashian între alţi 113 „influenceri“, care au recomandat produse fără a oferi detalii în privinţa publicităţii.

„Instagram a devenit un Vest Sălbatic al publicităţii mascate, ţintind tineri şi în special femei tinere. De multe ori este neclar dacă un utilizator Instagram este plătit să publice mesaje prin care promovează produse sau dacă foloseşte acele produse cu adevărat. Acesta este motivul pentru care mai multe branduri folosesc publicitatea prin intermediul «influencerilor» ca modalitate primară pentru a ajunge la consumatori tineri. Însă, fără transparenţă, brandurile îşi induc în eroare consumatorii şi profită în urma acestei practici“, a transmis Robert Weissman, preşedintele grupului Public Citizen.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite