The nice guys

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
RYAN GOSLING & RUSSELL CROWE sunt detectivi particulari in haosul din Los Angeles din anii '70.
RYAN GOSLING & RUSSELL CROWE sunt detectivi particulari in haosul din Los Angeles din anii '70.

The nice guys, tradus la noi, nefericit, Super baieti, este cel mai amuzant film facut la Hollywood anul acesta. Am niste note despre film de oferit mai jos, dar primul lucru de spus este, duceti-va si vedeti-l. Este un film de actiune plin de glume si scene comice de o inventivitate acum necunoscuta spectatorilor de filme.

Vedeti mai jos trailer-ul. Cititi aici prima parte din eseul meu despre film. Scriitorul si regizorul filmului este domnul Shane Black, care a devenit faimos acum 30 de ani pentru ca a scris Letal weapon si a revenit in atentia industriei de filme acum 3 ani, cand a scris si regizat Iron man 3. Marea lui pasiunea este comedia de actiune--un film noir cu sfarsit cat de cat fericit si cu o conceptie a absurdului care nu este tragica. Pentru el, haosul este oportunitatea necesara eroismului si pretentiile morale ale eroilor sunt oportunitatea necesara comediei. Spectacolul este inimitatibl si produce niste personaje jucate cu mestesug--domnul Ryan Gosling arata un talent comic din cea mai veche traditie americana, slapstick--si domnul Russell Crowe arata cum poate un om dur combina ochelarii de citit cu boxul.

In acelasi timp, The nice guys are lucruri de oferit unei audiente educate sa observe remarci despre societate, politica si caracterul esential al poeziei.

In ce priveste societatea, veti vedea libertatea americana in momentul sau cel mai haotic. Anii saptezeci, in Los Angeles si alte mari orase, au prezentat spectacolul unui colaps social socant, intrucat public. Pornografie pe strada, parinti care nu au habar ce se intampla cu copii lor, coruptie si faliment la nivel de oras si tara--pe scurt, sentimentul public era aproape de disperarea necesara sinuciderii.

Dar nu asta este perspectiva tinerilor. Ei au dobandit o libertate inimiaginabila inainte si nerepetata de atunci. Colapsul familiei si vertijul erotic al libertinismului au devenit conditia necesara si consecinta cea mai importanta a unei educatii sentimentale unice.--Cel putin pentru cei care, intr-un fel sau altul, au imbratisat noua libertate, fie ca hipioti, fie altfel.

Ceea ce caracterizeaza tinerii care se opun ca generatie societatii in care cresc este o ignoranta politica socanta, legata cumva de un idealism democratic juvenil, si o iresponsabilitate care face viata sa para un haos.

In ce priveste politica, America este in colaps. Pe plan extern, razboiul din Vietnam a fost pierdut si uitat--pentru ca partidul si partizanii care au tradat tara vor sa se bucure de victoria lor asupra consensului politic in ce priveste rzboiul rece. Pe plan intern, scandalul Watergate a distrus in 1974 un presedinte reales cu o majoritate extraordinara in 1972. Haosul este limitat numai de consensul public: Conspiratiile impotriva democratiei sunt insuportabile. In acelasi timp, economia este in mijlocul unei depresii nemaivazute din anii 30.

Astfel ca oamenii sunt fortati sa se descurce cu noua libertate si haosul care o face posibila individual. Institutiile si credintele care fac viata publica sa functioneze sunt slabite sau distruse. Vremurile devin interesante.

In ce priveste poezia--va trebui sa vedeti filmul pentru a observa in ce fel poetul pune la vedere relatia dintre arta, in cazul acesta arta detectivului, si sansa. Acesta fiind un film, si sansa, accidentele sunt planificate de poet. Invatam copiii la scoala ca orice poveste are o intriga si ne uitam la stiri cu sentimentul ca in spatele fiecarui eveniment se afla o intriga. In filme ca acesta, avem ocazia sa reflectam asupra celor doua sensuri ale cuvantului si sa ne intrebam daca putem sa intelegem politica in orice tara libera altfel decat prin conspiratii...

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite