Andi Vanca: Lineup-ul Electric Castle are personalitate şi este construit fără compromisuri

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Andi Vanca este cel mai renumit PR de festivaluri din Transilvania. Povestea PR managerului Electric Castle a început în 2011, odată cu parteneriatul încheiat cu Boiler Club, apoi alte evenimente mai mari organizate în locaţii neconvenţionale. Provocarea Electric Castle a apărut în 2013, iar astăzi Andi Vanca coordonează întreaga comunicare a evenimentelor Boiler Events.

Gabriel Horia Nasra: Mi-a rămas întipărit în minte un titlu de interviu, acordat de voi, Cristinei Beligăr, în Transilvania Reporter, în septembrie 2014: „Electric Castle, festivalul care schimbă mentalităţi”. Şi, da, de patru ani lucraţi la un brand special, care a schimbat mentalităţi. Cum aţi făcut asta şi cine este creierul creativ din spatele conceptului EC?

Andi Vanca: Este un efort comun, conceptul Electric Castle este rezultatul concret al ideilor venite de la oameni cu personalităţi şi din domenii diferite, care şi-au dorit să regăsească în festival genul de eveniment la care ei vor să meargă. Dincolo de concept,  noi  construim contextul, iar cei care dau suflet festivalului sunt oamenii care vin acolo si care rezonează cu tot ceea ce le-am pregătit. Sunt oameni care, pentru 4 zile, se desprind de cotidian si vin să ia parte la o experienţă unică, într-un spaţiu unic, aşa cum este castelul Banffy.

Gabriel Horia Nasra: Kevin Roberts, şeful reţelei Saatchi & Saatchi, spunea acum câţiva ani: „consumatorii ştiu exact ce-şi doresc. Vor totul (...) Treaba noastră este să realizăm legături emoţionale cu oamenii”. Electric Castle este un concept simplu dar complicat totodată, pare o poveste de patru zile, dar de fapt este munca unei echipe de profesionişti care trezeşte multă emoţie. Aţi premeditat această reţetă a emoţiei sau v-a ieşit din întâmplare?

Andi Vanca: Electric Castle este în primul rând despre oameni, care se regăsesc în valorile pe care le transmite festivalul: curaj, coerenţă, respect, creativitate şi calitate. Electric Castle este festivalul lor, locul în care o dată pe an se întâlnesc şi se bucură de muzică, de vacanţă şi de o experienţă completă de festival. Această empatie puternică cu publicul nostru este şi ceea ce naşte emoţia într-un mod natural, deloc căutat.

Gabriel Horia Nasra: Câţi oameni creează/menţin an de an comunitatea, în perioada dintre festivaluri, şi câţi colaboratori aveţi în timpul evenimentului, pentru ca toate concertele şi evenimentele să iasă aproape perfect? Ştiu că aveţi şi câteva parteneriate...

Andi Vanca: Echipa este într-o continuă creştere, deoarece continuăm să dezvoltăm festivalul. Suntem aproximativ 20 de oameni care lucrăm tot anul la festival, iar în apropierea festivalului echipa se măreşte la aproximativ 50 de persoane. Lor li se adaugă cam 300 de voluntari, câteva sute de oameni de ordine, oameni care construiesc festivalul, parteneri etc.

Gabriel Horia Nasra: Jean-Marie Dru, preşedintele TBWA Worldwide, spunea: că „nimănui nu-i place un produs prost, dar un produs bine realizat îşi va găsi întotdeauna un public care să-l aprecieze”. Calitatea artiştilor invitaţi este indiscutabil mai bună în raport cu alte festivaluri mari din zonă.  Sigur Rós, formaţie muzicală islandeză cu sunete specifice, cu influenţe luate din rock şi muzică clasică, este poate cel mai bun exemplu. Cât vă delectaţi publicul Electric Castle cu artişti consacraţi şi cât îl educaţi cu muzică bună?

Andi Vanca: Putem spune că lineup-ul Electric Castle are personalitate şi este construit fără compromisuri. Căutările noastre nu încep neapărat în zona artiştilor cu succes comercial. Ne dorim să aducem artişti unici, care să ofere participantului o adevărată descoperire muzicală. Sigur Ros, unul dintre headlinerii ediţiei 2016, este un astfel de nume, care nu oferă doar un concert, ci o adevărat experienţă muzicală. Căutăm să avem constant şi premiere pentru piaţa românească, tocmai pentru a întregi această „călătorie” în stiluri diferite. Noutăţile nu se reflectă doar în zona muzicală: la fiecare ediţie am venit cu noi propuneri de activităţi, un nou design al spaţiului, nici măcar zona de food court nu arată la fel de la o ediţie la alta. Veţi fi surprinşi cum va arăta Electric Castle în 2016, pregătim ceva cu totul diferit.

image

Gabriel Horia Nasra: Ce câştigă concret Clujul din această industrie a festivalurilor, în afară de multă energie şi vizibilitate naţională şi internaţională? A devenit un business fenomenul festivalurilor clujene, în 2015, sau este şi un mijloc de a creşte nişte comunităţi?

Andi Vanca: Electric Castle este, până la urmă, un eveniment în jurul căruia dezvoltarea are loc pe mai multe planuri. Pe de o parte, este un impact cultural: creşte interesul pentru acest gen de muzică, noi artişti sunt descoperiţi şi apar şi alte evenimente similare în zonă. Pe lângă energie şi vizibilitate, Electric Castle aduce Clujului şi Bonţidei multe beneficii financiare: sunt zeci de mii de oameni (majoritatea din afara judeţului) care vin aici şi folosesc servicii foarte diverse (transport, cazare, cam tot ce este din domeniul HoReCa). Totodată, este important să dai ceva înapoi şi comunităţii, iar aici cred ca Electric Castle se diferenţiază de alte festivaluri. Oferim sprijin pentru pentru restaurarea castelului care ne găzduieşte, un proiect amplu, în care contribuţia noastră este vizibilă: s-a refăcut acoperişul, mai multe încăperi au fost podite, am contribuit la racordarea la reţeaua de electricitate, iar festivalul în sine este un motor de promovare turistică, în care castelul este în prim plan. Să ne amintim că, la prima ediţie, peste 70% din participanţi nu ştiau de existenţa castelului Banffy înainte de a afla de Electric Castle. Din acest an, ne vom implica şi mai mult: pregătim un nou proiect cultural pentru comunitatea locală, ale cărui detalii le vom anunţa în această primăvară.

Gabriel Horia Nasra: Care sunt provocările în materie de PR pentru un festival de dimensiunea Electric Castle?Şi dacă tot vorbim de comunicare, cum ai reuşit să gestionezi situaţia „noroiului” de la ediţia a treia, din 2015? Practic, ştirea a făcut înconjurul României :)

Andi Vanca: Comunicarea trebuie să fie ca festivalul: proaspătă şi interesantă! Marea provocare este să transmiţi sentimentul şi starea pe care ţi le oferă acest eveniment, acolo, la faţa locului. Este o energie foarte puternică şi e important să găseşti cele mai bune căi ca ea să răzbată şi către cei care nu sunt în festival. Despre noroiul de anul trecut s-a scris şi s-a vorbit foarte mult. Provocarea cea mai grea nu a fost a echipei de PR, noi, din contră, am fost primii beneficiari ai efortului pe care colegii noştri l-au făcut. Cei care au descărcat tone de pietriş şi nisip în miez de noapte, care au dormit poate doar 3 ore în două zile, ei sunt cei care au demostrat că ne pasă şi că nu ne resemnăm doar să dăm vina pe condiţiile meteo. Rolul nostru a fost să transmitem constant şi transparent, iar rezultatele au venit imediat. Înainte ca televiziunile sau ziarele să apuce să transmită, reţele de socializare au fost primele care au dat tonul şi au reflectat eforturile noastre. Oamenii din public au fost primii care au zis „e ok, Electric Castle continuă şi e la fel de bun cu toată ploaia”.

Gabriel Horia Nasra: Aveţi un public special în Cluj-Napoca, care foarte repede a alergat, în ultimii zece ani, de la Sziget Festival, la Peninsula. Oarecum era educat pentru un concept de tip Electric Castle. De asemenea, o parte  a publicului vostru curge în festivalurile mai mici ale verii, post Electric Castle. Cum puteţi întinde în timp uzura conceptului, să nu plictisiţi publicul... mai ales că aşteptările cresc de la ediţie, la ediţie?

Andi Vanca: Cei ce vin la EC au descoperit un festival cu un concept clar în spate, cu o poveste. Însă, în fiecare an, trebuie să îmbunătăţim acest concept, să aducem ceva nou. Anul acesta, de exemplu, ne vom concentra şi mai mult pe confortul oamenilor. Ne-am gândit să le oferim nişte pachete de confort pentru cei ce vor sta în camping, au fost regândite fluxurile de oameni, dar vor fi şi unele schimbări în amenajarea festivalului. Bineînţeles, la toate acestea se adaugă cele 8 scene care vor fi mai spectaculoase decât anul trecut şi o mulţime de activităţi din timpul zilei.

Gabriel Horia Nasra: Apropo de public. La peste 90.000 de participanţi/ediţie, niciun tânăr nu a sărit în lac, Castelul Banffy nu a fost deteriorat, iar latura eco a festivalului a fost imediat îmbrăţişată. Este publicul EC mai inteligent decât al altor evenimente de gen sau calitatea scenografiei Electric Castle, extrem de creativă, duce comportamentul participantului într-o zonă de bun simţ?

Andi Vanca: Credem cu tărie că dacă le oferi oamenilor un eveniment de calitate, curat şi cu o producţie impecabilă, ei vor respecta acel eveniment şi regulile sale. Pentru că vor vedea că tot ceea ce faci este pentru siguranţa şi confortul lor.

Gabriel Horia Nasra: În 2016, organizaţi două mari evenimente: Electric Castle şi Delahoya. Ce surprize pregătiţi la Electric Castle? În ceea ce priveşte Delahoya, Teodor Negrea spunea în 2015, că în 2016 implicarea echipei EC în organizarea bătrânului festival va fi mult mai mare. Ce înseamnă asta?

Andi Vanca: Ca în fiecare an, EC va creşte. Anul acesta vom avea 8 scene, mai mulţi artişti, iar activităţile din timpul zilei vor fi mult mai multe şi mai spectaculoase decât cele de anul trecut. Anul trecut ne-am implicat în organizarea Delahoya pentru că era un festival ce merita salvat. Sprijinul nostru a fost doar la nivel de comunicare şi infrastructură şi credem că oamenii au reacţionat foarte bine la aerul proaspăt pe care l-a primit Delahoya de la noi. În 2016, vrem să ne implicăm şi mai mult pentru a creşte acest festival, care are un potenţial extraordinar. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite