TV / Media

articolul anterior articolul urmator

Campanie cu Nicoleta Luciu şi Gina Pistol în care este promovată purtarea centurii, amendată pentru „conţinut misogin“

0
4 Jun 2015 11:33:06
Autor: Victor Arvunescu
Automobil Clubul Român a
lansat o campanie privind promovarea purtării centurii de siguranţă
 în care sunt prezentate busturi de femei şi comparate cu fructe
FOTO motormania.ro
Automobil Clubul Român a lansat o campanie privind promovarea purtării centurii de siguranţă în care sunt prezentate busturi de femei şi comparate cu fructe FOTO motormania.ro

Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat Automobil Clubul Român (ACR) cu 2.000 de lei pentru campania „Hai să facem centura greu de ignorat!“, ce foloseşte un spot video în care sunt prezentate busturile unor vedete precum Nicoleta Luciu, Gina Pistol şi Jojo şi comparate cu fructe.

Sancţiunea vine după ce Coaliţia pentru Egalitate de Gen a semnalat că mesajele şi imaginile pe care le promovează această campanie lezează dreptul la demnitatea personală a femeilor din cauza conţinutului misogin al acestora, anunţă Asociaţia Front, citat de Mediafax.

Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE), Societatea de Analize Feministe AnA, Asociaţia pentru Libertate şi Egalitate de Gen, Asociaţia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja şi Asociaţia Front au depus în luna decembrie 2014 o petiţie împotriva Automobil Clubul Român şi Publicis România semnalând că această campanie le pune pe femei într-o situaţie degradantă, umilitoare şi are un caracter pornografic care nu are nicio legătură cu siguranţa rutieră şi măsurile de respectare a acestora.

Coaliţia pentru Egalitate de Gen a sesizat că în clipul de promovare a campaniei, în care apar Nicoleta Luciu, Gina Pistol şi Jojo, se face o trecere în revistă a tipurilor de bust feminin, corelându-le cu fructe sau legume, în funcţie de formă sau mărime. În plus, femeile sunt încurajate să se fotografieze purtând centura, pentru a contribui la „sensibilizarea“ bărbaţilor. Campania a fost lansată în septembrie 2014, fiind creată de agenţia Publicis.

Potrivit hotărârii Consiliului Director al CNCD pentru „a realiza o campanie de conştientizare a importanţei purtării acestui dispozitiv de siguranţă, nu este nevoie să pui o categorie de persoane, respectiv femei, într-o situaţie jenantă, degradantă, explicitând prin obiecte şi gesturi bustul acestora (...). În stabilirea cuantumului amenzii contravenţionale s-a avut în vedere modul în care s-a realizat clipul de conştientizare a purtării centurii de siguranţă, respectiv folosirea de obiecte şi gesturi cu tentă sexuală, prin care femeia este pusă într-o situaţie degradantă“.

În România, mulţi bărbaţi nu îşi cuplează centura de siguranţă când se urcă la volan, astfel că şase din zece conducători auto nu poată dispozitivul. Bărbaţii au cu 77% mai multe şanse de a-şi pierde viaţa întrun accident auto decât femeile. Anul, de trei ori mai mulţi bărbaţi decât femei îşi pierd viaţa în accidente auto.

Din Coaliţia pentru Egalitate de Gen fac parte 10 organizaţii non-guvernamentale: Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Societatea de Analize Feministe AnA, Asociaţia pentru Libertate şi Egalitate de Gen - A.L.E.G., Asociaţia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja, Asociaţia Front, Centrul de Dezvoltare Curriculară şi Studii de Gen Filia, Asociaţia EMA, Centrul de Studii în Idei Politice (CeSIP), Centrul de Acţiune pentru Egalitate şi Drepturile Omului (ACTEDO) şi Asociaţia Plural.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările