TV

articolul anterior articolul urmator

Cum a ajuns Antena 3 să difuzeze un material realizat în exclusivitate de TVR. Autorul a fost cel care a sesizat situaţia: ce răspuns a primit

0
22 Oct 2019 18:24:10
Autor: Adelina Mărăcine
Captură video Pagina de Media
Captură video Pagina de Media

Un material video exclusiv realizat de TVR, pentru care a fost plătită şi o deplasare, a fost „ţinut la sertar“ timp de câteva zile, fiind difuzat ulterior de Antena 3, potrivit Pagina de Media.

Echipa TVR a filmat discursul Majestăţii Sale Margareta, ţinut la Haga pe 9 octombrie, însă materialul a fost ţinut la sertar de TVR câteva zile. 
 
Deşi discursul Majestăţii Sale a stârnit reacţii în presa din România, televiziunea publică nu s-a folosit de imaginile în exclusivitate pe care le avea, scrie Pagina de Media. 
 
Ulterior, jurnaliştii postului de ştiri Antena 3 au aflat că TVR ar putea avea imagini cu discursul Principesei Margareta şi au cerut, colegial, discursul de la TVR. L-au obţinut şi l-au dat pe post pe 15 octombrie, menţionând sursa. 
 
Abia după ce Antena 3 a dat imaginile şi după ce reporterul TVR care le-a realizat, Bogdan Şerban Iancu (realizator al emisiunii „Ora Regelui“), a sesizat situaţia şi a depus o plângere către Comitetul Director, TVR a difuzat imaginile şi o ştire scurtă, menţionează sursa citată.  
 
„Am aflat cu mâhnire că discursul de la Haga al Majestăţii Sale Margareta, care a stârnit vâlvă în media românească, a fost difuzat pe postul de televiziune Antena 3. Înaintea Televiziunii Române, cea care a plătit deplasarea, cea care a filmat, cea care este acreditată permanent pe lângă Familia şi Casa Regală a României. Discursul, ca de altfel imaginile cu întreaga manifestare de la Institutul Clingendael din Haga, a fost trimis instituţiei noastre, TVR, în seara zilei de 9 octombrie 2019“, a scris realizatorul Bogdan Şerban Iancu în plângerea făcută. 
 
Totodată, realizatorul a făcut o plângere şi către Comisia de Etică din TVR.
 
Într-o declaraţie pentru Pagina de Media, reporterul a povestit: 
 
„O echipă a emisiunii «Ora Regelui» - adică Claudiu Petringenaru, cameraman, şi cu mine, i-a însoţit pe membrii Casei Regale la Haga şi la Paris, în perioada 8-16 octombrie (...). Doar noi, cei de la TVR, am fost acolo. În aceeaşi zi, noaptea, am trimis imaginile în TVR. Trei zile nu s-a dat nimic pe post, în timp ce presa a relatat pe larg despre acest discurs, iar noi eram singurii care aveau şi imagini video. În seara zilei de 14 octombrie, Antena 3 a difuzat pe post, integral, discursul, cu sursă TVR. L-am sunat, chiar în seara aceea, pe George Tudor, producătorul general al ştirilor. «Da, noi le-am dat imaginile, pentru că avem o colaborare cu celelalte instituţii media», mi-a zis. «Cine a decis», am întrebat? Nu mi-a zis decât: «Ştii tu cine!», «Doina Gradea?», am completat. «Da!», a fost răspunsul“. 
 

În urma plângerii primite, Doina Gradea i-a răspuns realizatorului TVR printr-un email în care îl informa  că urmează o anchetă administrativă internă pentru acest caz. „Ulterior, mi-a spus verbal că ea «nu a dat ordin» şi că a aprobat ca Antena 3 să dea cel mult 90 de secunde, dar numai după ce difuzăm noi“, a mai spus Bogdan Şerban Iancu pentru Pagina de Media. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii