TV / Media

articolul anterior articolul urmator

Din 3 ianuarie, abonaţii Dolce nu vor mai recepţiona canalele grupului Pro TV

22
27 Dec 2012 14:59:27
Autor: Răzvan Cârcu
Cele 11 canale ale grupului PRO TV nu vor mai putea fi recepţionate pe platforma Dolce
Cele 11 canale ale grupului PRO TV nu vor mai putea fi recepţionate pe platforma Dolce

Cele 11 canale din portofoliul Pro TV S.A. nu vor mai fi recepţionate de abonaţii serviciului DTH Dolce, oferit de Romtelecom, după ce negocierile dintre cele două organizaţii au eşuat, a anunţat joi distribuitorul de cablu.

„Romtelecom şi ProTV S.A. negociază de mai multe luni cu privire la continuarea difuzării celor 11 canale TV ale grupului, pe platformele de televiziune ale Romtelecom. Având în vedere că, până la acest moment, nu s-a ajuns la nicio concluzie, există o probabilitate ridicată ca, începând cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom să fie nevoită să înceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV, inclusiv MTV România şi VH1”, se arată într-un comunicat de presă emis joi de Romtelecom.

Pro TV S.A. consideră negocierile ca fiind deja încheiate şi anunţă că Romtelecom nu a agreat condiţiile de reînnoire cerute pentru contractul de retransmisie a canalelor de televiziune din portofoliul PRO TV SA.

„În decursul negocierilor începute în luna septembrie, Romtelecom nu şi-a aratat disponibilitatea de a plăti pentru canalele Pro TV un preţ care să exprime valoarea corespunzătoare pe care canalele PRO TV o reprezintă în preţul plătit de fiecare abonat Romtelecom”, motivează grupul media. În acelaşi timp, Romtelecom îşi asigură abonaţii că a negociat cu bună credinţă, făcând toate eforturile pentru a proteja interesele financiare ale clienţilor săi pentru a avea un abonament la un preţ rezonabil.

Totuşi, reprezentanţii PRO TV spun că principalii distribuitori de cablu le datorează o mare parte din succesul financiar, drept pentru care ar trebui să plătească mai mult pentru canalele din portofoliul grupului din bulevardul Pache Protopopescu. Surse din piaţă susţin că Pro TV S.A. ar fi pretins o sumă de ordinul milioanelor de euro, de trei ori mai mare decât cea prevăzută de actualul contract, care va expira la începutul lunii ianuarie.

„Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazează în primul rând pe atractivitatea Pro TV şi a altor canale româneşti, care determină într-o proporţie covârşitoare decizia de abonare. Pro TV face în fiecare an investiţii masive în conţinut, pentru a satisface aşteptările telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui conţinut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obţin venituri din abonamente, să se reflecte în preţul pe care furnizorii acestor servicii îl vor plăti de acum înainte Pro TV”,a declarat Anca Budinschi, directorul general al Pro TV S.A.

Romtelecom susţine că, pe parcursul negocierilor, ProTV S.A. a solicitat o creştere semnificativă a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, în mod automat, costuri mai mari pentru clienţii Romtelecom. Distribuitorul de cablu transmite că este dispus să continue negocierile atât timp cât „şi Pro TV S.A ţine cont de interesul telespectatorilor români”.

Compania informează că, pentru a compensa posibila retragere a celor 11 canale, compania le va oferi abonaţilor alte canale TV de cea mai bună calitate, începând cu data de 3 ianuarie 2013.

Din portofoliul Pro TV S.A. fac parte Pro TV, Pro TV HD, Acasă TV, Acasă Gold, sport.ro, sport.ro HD, Acasă HD, Pro Cinema, VH1, MTV şi Pro TV Internaţional.

La sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2012, platformele DTH, IPTV şi cablu ale Romtelecom numărau 1.231.000 de abonaţi.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

22 Comentarii

Dl Dan
27.12.2012, 15:14:48

Ce fericire !! De cand astept un moment oportun, conglomerat cu un motiv asemenea, pentru a renunta la Romtelecom Dolce !! Se pare ca asta voi face din 2 ian ....

-2 (12 voturi)
Ca Rac Prunea Petre
27.12.2012, 15:26:45

Sper cat de curand sa se intample la fel si la RDS.Urasc MediaPro,jurnalisti ajunsi cu japca in trustul ala de 2 bani.Cei de la Dolce...nu ati pierdut nimic.Ce superb ca nu mai prindeti jeg.ro(sport.ro).

+6 (12 voturi)
Ion Vintilescu
27.12.2012, 15:46:52

Ce distrusi si infatuati , eu ma uit pe Dolce doar la canale gen Discovery ....asa ca luati-le si va spalati pe cap .Maine , poimaine si distrusi de pe Taraf o sa emita pretentiile voastre !

+3 (9 voturi)
Sobiesky
27.12.2012, 16:08:45

Cel mai bine invatam germana,engleza,franceza sau italiana, ptr ca cu baieti astia din romania nu se mai poate. Ne luam platforme digutale de acolo. RCS-RDS fara Antene , Dolce fara PRO-uri. Deci ne aflam in Romania pitoreasca.

+4 (6 voturi)
Dan Petrescu
27.12.2012, 17:09:17

La ce PROmoveaza acum ProTv-ul mare pacat nu ar fi.Hai sa fim sinceri daca este CRIZA, cum se face ca DOLCE( ori alta companie,UPC,DIGI,etc) trebuie sa scada tarifele si sa faca o oaferta cit mai bogata si variata de programe iar unele posturi nu pot intelege ca in economia de piata cistigul trebuie sa fie la ambele parti implicate Faptul ca ProTv-ul ,Antenele si Discovery etc nu vad la fel ideea de a face afaceri este problema lor. Sirbu si Voiculescu,trebuie sa inteleaga ca si partenerul sau in cazul de fata compania ce redistribuie programele sale ,trebuie sa aiba la rindu-i partea sa de cistig. Daca mareste pretul abonamentului sa poata acoperi pretul retransmisiei fara o mai buna CALITATE a produselor,scade cota de piata si ramine fara clienti . Acuma sincer inteleg nevoile posturilor respective de a face cit mai mult profit consumind cit mai putine resurse cum la fel inteleg sa-si mareasca si calitatea programelor difuzate,Cea ce nu este cazul la posturile de mai sus. ex Reluarii mult prea multe,reclama si promo agresive ,productii si produse media mediocre ( lipsa unor tatonari a publicului cu episoade PILOT etc) si lista poate continua. Aici nu pierde unul din cei doi ''parteneri''ci EU consumatorul de MEDIA

+4 (4 voturi)

Vezi toate comentariile (22)

Modifică Setările