Nişte ţărani se uită la TV

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Televiziunile se laudă cu dragostea lor pentru toţi telespectatorii. Mint cu cinism. În realitate, televiziunile sunt interesate numai de o anumită parte a publicului. Este vorba de aşa-numitul „public comercial”, format din persoane între 18 – 49 de ani, din mediu urban.

Interesul televiziunilor pentru targetul comercial este justificat de faptul că acestea vând timpii de publicitate în funcţie de audienţele reclamelor obţinute pe acest segment de populaţie. De aici provin veniturile lor din publicitate. Telespectatorii care nu sunt în target comercial nu există pentru televiziuni, dar sunt folosiţi de politicienii care au destule prostii de „vânzare”, zi de zi.

Televiziunile se mai laudă şi cu audienţele lor, pe care le flutură ca pe nişte trofee. Aceste raportări împachetate sub formă de „ştiri” se referă numai la mediul urban şi naţional. N-am auzit vreo televiziune care să declare ratingul obţinut la sate. E caraghios să te lauzi cu audienţa de la „ţară”! Care client publicitar e dispus s-o cumpere? Când ţăranii n-au apă curentă, e indecent să le vinzi after shave sau chipsuri! Nici aceşti oameni nu există pentru televiziuni.

Sondajele TV arată că cea mai urmărită televiziune în mediul rural, în primele şase luni ale acestui an, în prime time, a fost Pro TV, cu medie de 614.000 de telespectatori pe minut. Urmează Kanal D (429.000), Antena 1 (333.000), Acasă TV, Prima TV şi abia pe locul şase, TVR 1, cu o medie de 209.000 de persoane pe minut. Cablul TV şi antenele de satelit au doborât supremaţia televiziunii publice la sate.

Dar cum stau canalele de ştiri cu ţăranii? În prima parte a anului, Antena 3 a avut o medie de 104.000 telespectatori pe minut. Aproape 45% din publicul Antenei 3 este format din persoane cu vârste de peste 65 de ani. Cei cu studii medii deţin o cotă de 39,2%, iar cei cu studii superioare, 27,3%.

România TV şi-a dublat audienţa la sate faţă de anul trecut, ajungând la 70.000 de persoane pe minut. Circa 35% au vârste între 55 şi 64 ani. Telespectatorii de peste 65 de ani sunt în proporţie de 31,4%, cea mai mică cifră dintre televiziunile concurente. Grupa studiilor superioare este de 22,3%, iar cea cu studii primare este de 33%.

Realitatea TV are o audienţă medie de 55.000 de persoane pe minut în mediul rural. Persoanele cu vârste între 35 şi 44 de ani reprezintă 11,3%, cea mai mare cifră procentuală de pe nişa staţiilor de ştiri. Studiile superioare sunt prezente în proporţie de 15,6% (cea mai mică cifră), iar studiile primare au o cotă de 39%.

B1 TV a înregistrat 49.000 de telespectatori pe minut. Are cea mai mare cifră procentuală de săteni de peste 65 de ani: 48,3%. Dar şi o cotă ridicată de studii superioare: 27,5%. Publicul cu studii primare are o pondere de 29,6%.

Etno TV este cea mai urmărită televiziune de muzică populară la sate: 68.000 de telespectatori pe minut. Iar Mynele TV are 8.000. Nu mă întrebaţi ce rating are canalul Mezzo TV. Nu se încadrează în targetul de la sate, dar nici nu e înscris în sondajele de audienţă TV.

Opinii

Mai multe de la Petre Barbu


Ultimele știri
Cele mai citite