O reclamă românească a stârnit critici în mediul online: „Nu este amuzant să o arzi sexist şi să expui aşa o bucată dintr-o femeie“ FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Facebook
FOTO Facebook

O sală de escaladă şi bouldering şi-a promovat serviciile, pe pagina de Facebook, printr-o reclamă care a stârnit imediat critici, fiind catalogată drept sexistă.

Sala Carpatic, care oferă servicii de escaladă şi bouldering (n.r. - o formă de căţărare întreprinsă fără asigurare, limitată la rute foarte scurte), şi-a promovat serviciile printr-o reclamă pe Facebook, care a reuşit să stârnească critici, fiind considerată sexistă.  

Astfel, pe pagina de Facebook a sălii de escaladă a fost postată o imagine cu două picioare de femeie, în poziţie „deschisă“, alături de sloganul „Suntem deshişi tot timpul“. 

Activista feministă Andreea Braga a reacţionat în urma postării şi a scris, pe pagina personală de Facebook, că imaginea lezează femeile, punându-le într-o ipostază ofensatoare, degradantă şi umilitoare prin asocierea dintre „deschişi tot timpul“ şi picioarele „crăcănate“ ale unei femei. 

„Campionatul Naţional de Sexism ar fi trebuit să se numească. Pentru potenţiale comentarii:

1. «Hai, dom’le, nu mai putem să glumim că sare o feministă în sus!» - Nu, nu este amuzant să o arzi sexist şi să expui o bucată dintr-o femeie (că asta pare că suntem pentru unii creativi, bucăţi) - picioare crăcănate - pentru a ilustra că la Campionatul lu’ peşte e, wink-wink, «deschis tot timpul»!

2 «Freedom of speech» - sigur, toţi suntem liberi să spunem ce vrem atâta timp cât nu lezăm demnitatea unor grupuri de oameni sau nu ilustrăm aceste grupuri în ipostaze ofensatoare, degradante, umilitoare. Asocierea dintre «deschişi tot timpul» şi ilustrarea unei bucăţi dintr-o femeie, respectiv partea de la brâu în jos cu picioarele în sus, crăcănate, pare să intre în această categorie în care cel puţin o femeie se consideră ofensată pentru reprezentarea degradantă.

3. «Ha, nu vă prindeţi că e strategie de comunicare!» - Dacă aşa de disperaţi sunteţi să vă faceţi cunoscuţi prin asocierea brandului vostru cu nişte imagini ofensatoare la adresa femeilor, înseamnă că strategia voastră de comunicare este de toată jena“, a scris activista. 

Ulterior, pe pagina de Facebook Carpatic a apărut o altă fotografie, cu acelaşi text, însă cu imaginea schimbată. De data aceasta, în locul picioarelor „crăcănate“ ale unei femei, apare un bărbat aşezat pe o canapea, în lenjerie intimă, cu picioarele distanţate şi burta la vedere. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite