Pro TV, cel mai profitabil post al grupului CME: România a generat venituri în creştere în al doilea trimestru al lui 2014

0
Publicat:
Ultima actualizare:
România, reprezentată de postul Pro
TV, precum şi de celelalte televiziuni ale grupului, a generat 63 de
milioane de dolari, în cel de-al doilea trimestru, în ciuda
restructurărilor şi reducerilor drastice de venituri
România, reprezentată de postul Pro TV, precum şi de celelalte televiziuni ale grupului, a generat 63 de milioane de dolari, în cel de-al doilea trimestru, în ciuda restructurărilor şi reducerilor drastice de venituri

România rămâne cea mai profitabilă ţară pentru Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, concluzia venind în urma publicării rezultatelor financiare trimestriale ale companiei. Televiziunea din România a generat venituri de 63 de milioane de dolari, cu 11 milioane mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Veniturile companiei de media care activează în şase ţări din Europa, printre care Cehia, Croaţia sau Slovenia, au reprezentat, per total, 204,9 milioane de dolari, cu 29,3 milioane de dolari mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, atunci când suma a fost de 175,6 milioane de dolari, arată paginademedia.ro. Din actuala sumă, România, reprezentată de postul Pro TV, precum şi de celelalte televiziuni ale grupului, a generat 63 de milioane de dolari, în cel de-al doilea trimestru, în ciuda restructurărilor şi reducerilor drastice de venituri care au cutremurat televiziunea din Bulevardul Pache Protopopescu. În aceeaşi perioadă a anului trecut, operaţiunile Pro TV au atras venituri de 52 de milioane de dolari, acum existând un plus de 11 milioane de dolari.

Cehia, o altă ţară în care CME activează, a fost devansată de România, anul trecut fiind cea care genera cele mai consistente profituri. Operaţiunile pe care CME le desfăşoară în această ţară au atras venituri de 59,2 milioane de dolari, în creştere cu 16,5 milioane de dolari faţă de perioadă aprilie-iunie 2013, mai scrie sursa citată.

Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) resimţit de companie a crescut de cinci ori de la un an la altul. În trimestrul doi al acestui an OIBDA a fost de 41,6 milioane de dolari, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2013, profitul operaţional a fost de opt milioane de dolari.

Celelalte ţări în care CME are operaţiuni au înregistrat venituri după cum urmează: Slovacia (24,2 milioane de dolari), Bulgaria (23,9 milioane de dolari), Croaţia (19,4 milioane de dolari) şi Slovenia (17,5 milioane de dolari).

„Rezultatele de până acum demonstrează o îmbunătăţire a situaţiei financiare a companiei şi este o dovadă că revenirea totală a companiei este aproape“, a declarat Michael Del Nin, unul dintre reprezentanţii CME cu privire la publicarea rezultatelor. Christoph Mainusch, directorul executiv al CME, s-a arătat încrezător în puterea programelor TV expuse de companie, în ciuda desfăşurării acestora pe perioada Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia. „Am redus costurile conţinutului, dar, în acelaşi timp, ne-am menţinut cota de audienţă în ciuda competiţiei din partea Cupei Mondiale. Aceasta este dovada puterii programelor noastre“, a afirmat acesta.

Mai multe schimbări au avut loc în compania Central European Media Enterprises după ce Adrian Sârbu şi-a depus demisia din funcţia de preşedinte CME, în luna august 2013. Sârbu a primit salariu de la CME în perioada august-decembrie 2013, iar după plecarea din companie a trebuit să mai primească echivalentul, în coroane ceheşti, a 5,4 milioane de dolari, potrivit clauzelor din contract.

Compania-mamă a postului Pro TV mai deţine în România Pro FM, Studiourile Buftea, Media Pro Music, Hollywood Multiplex şi Media Pro Distribution. CME este controlată de către grupul american Time Warner.

Pro TV trece printr-o perioadă drastică de schimbări, după ce în toamna trecută, lituanianul Aleksander Cesnavicius a fost numit Director General al Pro TV. Oameni vizibili sau nu ai postului au părăsit televiziunea, unii dintre ei reorientându-se spre principalul concurent, Antena 1. Cea mai notabilă plecare a fost cea a producătoarei Mona Segall, care a ales să se alăture trustului rival Intact.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite