Scandal între Telekom şi Discovery după ce negocierile pentru un nou contract au eşuat: motivele invocate de companii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de cablu este afectată de o nouă dispută, de această dată între Telekom şi Discovery, după ce negocierile au picat, iar operatorul de cablu a scos din grilă canalele companiei, inclusiv Eurosport.

Posturile Discovery au fost scoase din grila Telekom, care are 1,35 milioane de abonaţi, la începutul acestui an, iar în locul lor au fost introduse canele precum National Geographic şi Look Sport. 

Compania Discovery a comunicat intens ieşirea din grila Telekom, susţinând că operatorul de cablu nu a fost deschis la negocieri şi îndemnând abonaţii să ia atitudine. 

Într-un comunicat de presă, reprezentanţii Telekom România a solicitat grupului Discovery „să înceteze campania publică injustă împotrivă şi să îşi asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor“. 

Mai mult, Telekom susţine că, în ciuda comentariilor care au încercat să sugereze contrariul, parteneriatul ar fi continuat dacă Discovery ar fi fost deschis la negocieri şi nu ar fi impus anumite condiţii finanaciare care ar fi afectat clienţii printr-o creştere inevitabilă a preţurilor abonamentelor. 

Pe de altă parte, într-un răspuns în secţiunea comentarii de pe Facebook, reprezentanţii Discovery susţin că nu au mărit preţurile: „Condiţiile noastre nu au crescut. Am menţinut condiţiile contractuale existente însă nici aşa nu am putut ajunge la o înţelegere“.

Mai mult, Discovery a dat şi un comunicat, tot pe Facebook, în răspuns la cel transmis de Telekom, susţinând că succesul canalelor Discovery nu s-a diminuat, aşa cum afirmă operatorul de cablu. Mai jos poziţiile integrala ale celor două companii. 

Precizăm că Telekom s-a mai aflat în mijlocul unui scandal asemănător şi la începutul anului 2019, când Pro TV a anunţat că posturile ar putea ieşi din grila operatorului. În cele din urmă, companiile au ajuns la o înţelegere. 

Comunicatul integral al operatorului Telekom România privind conflictul cu Discovery: 

Compania Telekom România este surprinsă de declaraţiile şi comentariile recente făcute de grupul Discovery pe toate canalele sale de comunicare, după ce Telekom a eliminat din grila sa de programe toate canelele din portofoliul Discovery, pe 27 decembrie 2019. După ani de parteneriat, benefic pentru ambele părţi, suntem dezamăgiţi să vedem că grupul Discovery a ales să lanseze o campanie publică împotrivă noastră şi să învinovăţească în exclusivitate Telekom Romania pentru încheierea parteneriatului, refuzând în acelaşi timp, să îşi asume, în egală măsură, responsabilitatea pentru acest rezultat.

În ciuda comentariilor şi articolelor recente care au încercat să sugereze contrariul, compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă şi deschisă pe parcursul negocierilor şi, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat şi condiţiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul. Daca am fi acceptat aceste condiţii, clienţii noştri ar fi fost afectaţi de o creştere inevitabilă a preţurilor abonamentelor, pe care o considerăm nedreaptă şi inutilă, având în vedere şi faptul că, atât statisticile ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor), cât şi sondajele pentru măsurarea audienţelor pe care le-am realizat intern, în intervalul ianuarie-noiembrie 2019, au relevat un declin în trendurile de vizionare, pentru majoritatea canalelor Discovery şi pentru canalele Eurosport, comparativ cu 2018.

Având în vedere circumstanţele, am fost nevoiţi să ne modificăm grilele TV şi să găsim programe şi canale alternative, care să răspundă nevoilor şi dorinţelor clienţilor noştri, exprimate în cadrul sondajelor realizate.

În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienţi români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă şi nepotrivită şi ne afectează afacerile şi reputaţia.

Solicităm grupului Discovery să înceteze campania împotrivă Telekom Romania şi să îşi asume partea de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Prin tot ceea ce facem acţionăm în interesul clienţilor noştri pe care dorim să îi asigurăm că rămânem deschişi discuţiilor rezonabile cu fostul nostru partener de afaceri.

Comunicatul integral al grupului Discovery:

Am fost şi încă suntem deschişi să ajungem la o înţelegere cu Telekom România. Ne dorim ca fanii noştri să poată viziona în continuare emisiunile şi evenimentele sportive favorite de pe canalele noastre, care includ Eurosport, Discovery Channel, TLC sau Travel Channel.

Simţim totodată nevoia să clarificăm faptul că în permanenţă ne-am dorit să continuăm parteneriatul cu Telekom România, într-o manieră care să nu afecteze clienţii din perspectiva conţinutului sau a preţului.

Dimpotrivă, de-a lungul anilor, am îmbogăţit semnificativ oferta de conţinut, astfel încât consumatorii să poată primi mai mult.

Succesul canalelor noastre nu s-a diminuat. Cota portofoliului nostru a crescut cu 41% în 2019 vs. 2018, conform măsurătorilor oficiale din Romania. Fiecare meci important al Simonei Halep din 2019 a fost vizionat de aproape un milion de români, partidele din Premier League atrag sute de mii de telespectatori şi aproape 900.000 de români au vizionat competiţiile de snooker sau de ciclism pe Eurosport.

Le-am oferit constant fanilor noştri din România conţinut de calitate inspirat din realitate şi competiţii sportive premium, iar cu această ocazie dorim să le mulţumim pentru toată susţinerea şi aprecierea de care au dat dovadă.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite