TV / Media

articolul anterior articolul urmator

Telekom România a cedat canalele de sport către Orange România

0
21 Jul 2021 13:22:32
Autor: Afrodita Cicovschi

Telekom România a cedat canalele de sport către Orange România, modificarea acţionariatului realizându-se cu acordul membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului în şedinţa din 21 iulie 2021, potrivit paginademedia.ro.

Membrii CNA au votat în unanimitate trecerea acţionariatului de la OTE S.A. la Orange România S.A.
Astfel, Orange deţine următoarele posturi: Telekom Sport 1, Telekom Sport 2, Telekom Sport 3, Telekom Sport 4, Telekom Info, scrie paginademedia.ro
 
Mutarea vine după ce, în toamna anului trecut, Orange a preluat pachetul majoritar din acţiunile companiei Telekom România (partea de servicii fixe de telefonie, internet şi TV).
 
Actualele staţii de sport Telekom au pornit, cu alte nume, acum peste zece ani. Compania - pe atunci - Romtelecom şi-a făcut canale de sport în 2010, atunci când CNA-ul a acordat licenţa pentru două posturi Dolce Sport. Ulterior, Romtelecom a ajuns să aibă patru canale de sport: Dolce Sport 1, Dolce Sport 2, Dolce Sport 3 şi Dolce Sport 4.
 
În ultimii doi ani au mai existat schimbări la Telekom Sport. Parte din angajaţi au fost restructuraţi, iar alţii au trecut pe contracte oferite de Clever Media, compania care deţine programele Look Sport.
 
Telekom Sport are drepturile TV pentru meciurile din Liga 1, Formula 1, NBA şi competiţiile europene de handbal.
 
 
În 2020, OTE S.A. a anunţat că a încheiat un acord pentru vânzarea cotei sale de 54% din Telekom Romania către Orange România. Tranzacţia face obiectul aprobărilor instituţiilor cu rol de reglementare, finalizarea acesteia fiind estimată în a doua jumătate a anului 2021.
 
„Până atunci, nimic nu se schimbă pentru clienţi, compania continând să ofere aceleaşi servicii, ca şi până acum”, a informat compania.
 
Serviciile tradiţionale de voce au dat semne suplimentare de stabilizare, scăderea anuală a veniturilor încetinind în 2020, în ciuda impactului negativ determinat de pandemia Covid-19.
 
Reducerea trimestrială a numărului de abonaţi ai serviciilor de televiziune a încetinit şi mai mult în 2020, baza totală de clienţi rămânând stabilă în T4 2020, la 1,24 milioane de clienţi, în ciuda declinului continuu al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH. Numărul de abonaţi la produsul inovator Smart TV Stick a continuat să crească pe parcursul întregului an, ajungând la 70.000 de clienţi la finalul anului trecut. Smart TV Stick le permite clienţilor să îşi transforme fără efort televizorul obişnuit într-unul inteligent, fără a fi nevoie de instalare tehnică, cum este în cazul produselor de televiziune clasice.
 
În acelaşi timp, veniturile din internet fix au crescut cu 6,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior,  ajungând la 70,3 milioane euro în 2020, ca efect al concentrării asupra clienţilor care au generat venituri mai mari. Un alt produs inovator al companiei, Smart Wi-Fi, care permite instalarea simplă şi rapidă a internetului acasă, fără a fi nevoie de nicio intervenţie tehnică, a continuat să câştige clienţi, numărul de abonaţi crescând cu peste 300% în comparaţie cu 2019.
 
Numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a crescut cu 6,3% faţă de anul 2019, ajungând la 1,65 milioane în 2020, cu trei trimestre consecutive de creştere a numărului de abonaţi. În acelaşi timp, veniturile din serviciile mobile au fost afectate negativ de reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în reţelele mobile, impusă de reglementări, precum şi de scăderea traficului din roaming şi a traficului internaţional, generate de reducerea turismului în 2020, pe fondul pandemiei Covid-19. Ca urmare, veniturile totale din serviciile mobile au scăzut cu 6,5% faţă de anul precedent, înregistrând o valoare de 400,2 milioane euro.
 
Pe segmentul de servicii convergente fix-mobil (FMC), Telekom Romania şi-a reafirmat creşterea continuă, cu o majorare a bazei de abonaţi cu 10% anual, până la 931.000 de clienţi în 2020, înregistrând pentru al treilea an consecutiv o creştere cu două cifre a numărului de abonaţi pe acest segment.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările