Zborul MH370: cine a rostit ultimele cuvinte transmise către sol, la ce altitudine a „plonjat“ avionul şi de ce

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La 34 de zile după ce Boeingul 777 al companiei Malaysian Airlines a dispărut, anchetatorii au descoperit o serie de noi amănunte.

Nu e de mirare că nici acum nu s-au găsit urmele a avionului dispărut, în condiţiile în care a trebuit să treacă mai bine de o lună, pentru ca oficialii malaezieni să stabilească cine pilota Boeingul 777, în momentul în care acesta şi-a închis sistemele de comunicare şi a dispărut de pe radar.

Potrivit CNN, înregistrarea audio a mesajelor transmise din cabina piloţilor a fost ascultată de cinci piloţi ai companiei Malaysian Airlines, apropiaţi de căpitanul Zaharie Ahmad Shah şi de asistentul acestuia, Fariq Abdul Hamid.

Angajaţii companiei Malaysian Airlines au concluzionat că cel care a transmis ultimul mesaj către sol, „Noapte bună, Malaysian trei şapte zero“, a fost căpitanul Zaharie Ahmad Shah. Această informaţie are o semnificaţie aparte, fiindcă dovedeşte că, înainte ca Boeingul 777 să-şi dezactiveze sistemele de comunicare, Fariq Abdul Hamid pilota avionul, în timp ce superiorul său se ocupa de transmisia radio.

Mai mult, după ascultarea înregistrărilor audio, s-a stabilit că vocea căpitanului Zaharie Ahmad Shah nu ascundea urme de stres şi că în cabina piloţilor nu s-a aflat o a treia persoană, cel puţin cât timp aeronava s-a aflat în legătură cu turnul de control.

Au coborât la 1.200 – 1.500 de metri

Un alt amănunt dezvăluit de anchetatori pentru CNN ţine de altitudinea la care a „plonjat“ avionul, după ce şi-a închis sistemele de comunicare, a ieşit de pe traseul normal, şi s-a întors înapoi spre Malaezia, în loc să pătrundă în spaţiul aerian din Vietnam.

Boeingul 777 a coborât până la 1.200 – 1.500 de metri. De ce? Există două teorii:

*Avionul a încercat să fenteze radarele din zonă, inclusiv pe cele militare. 

*O depresurizare i-a îndemnat pe piloţi să ducă aeronava la o altitudine la care se poate respira şi fără masca de oxigen. 

Cert e că, ulterior, avionul a urcat la o altitudine normală, fiindcă, în caz contrar, n-ar fi putut zbura încă şase ore din cauza creşterii consumului de combustibil la 1.200 – 1.500 de metri.

Malaezienii au trimis avioane de căutare după opt ore

Zborul MH370 a dispărut de pe radarul civil la ora locală 01.19, la data de 8 martie. Avionul a reapărut pe un radar militar al Malaeziei la puţin timp după ora 2. Cu toate acestea, autorităţile malaeziene au declarat Boeingul 777 pierdut, abia la opt ore după ce sistemele de comunicare au fost închise! La ora 8 dimineaţa, mai multe avioane militare au fost trimise în căutarea aeronavei companiei Malaysian Airlines, dar deja era prea târziu.

Când vor găsi avionul?

E posibil ca zborul MH370 să devină un soi de Titanic şi urmele aeronavei să fie găsite abia peste zeci de ani. În apele Oceanului Indian, acolo unde se presupune că a căzut Boeingul 777, au fost detectate nişte semnale ce par a fi de la cutia neagră a avionului. Din păcate, bateriile ce emit aceste semnale sunt pe final, în condiţiile în care durata lor de viaţă e de 30 sau maximum 35 de zile.

Când nu se vor mai auzi semnalele emise de cutia neagră, echipajele de căutare vor lansa un aparat în apă, capabil să filmeze şi să fotografieze fundul oceanului. Va fi însă un proces lent, care ar putea dura chiar şi ani de zile.

Citeşte şi:

Noi semnale acustice detectate în Oceanul Indian, în timpul căutării zborului MH370

O navă australiană care participă la căutarea în Oceanul Indian a epavei zborului MH370 a detectat două noi semnale care ar putea proveni de la cutii negre de avion, a anunţat miercuri conducătorul operaţiunilor, relatează AFP.

Zborul MH370: doi oameni au „driblat“ moartea, în timp ce patru pasageri s-au urcat în avion din cauza ghinionului

Primul episod din trilogia „Destinaţia finală“ a fost un film în care un grup de tineri s-a dat jos, pe ultima sută de metri, dintr-un avion care, ulterior, a explodat în aer. Povestea din film a devenit acum realitate.

VIDEO Zborul MH370: tragedie pentru unii, mană cerească pentru alţii. Cine a câştigat de pe urma dispariţiei avionului

269 de morţi aflaţi la bordul aeronavei, familii devastate de tragedie şi o operaţiune de căutare a avionului în Oceanul Indian, care a „înghiţit“ până acum milioane de dolari. Există însă şi o organizaţie care a profitat de cel mai mare mister aviatic din lume.

VIDEO Misterul zborului MH 370, comentat la Adevărul Live. Ce teorii stau în picioare şi cât de mult s-a apelat la cele fanteziste?

În jurul zborului MH370, dispărut de pe radare cu două săptămâni în urmă, s-au ţesut zeci de ipoteze neconfirmate încă. Despre posibilele cauze ale prăbuşirii în ocean ale Boeing-ului 777 şi despre inflaţia de „certitudini“ lansate în spaţiul public de la dispariţia Avionului au discutat, la Adevărul Live, pilotul Vladimir Stoicescu şi jurnalistul Liviu Iolu.

Ultimele şanse pentru găsirea avionului dispărut: cutia neagră va mai emite semnale doar cinci zile

Cutia neagră a avionului Boeing 777 care efectua zborul MH 370, dispărut fără urmă de trei săptămâni, mai are baterie pentru ate cinci zile. Apoi, ea nu va mai emite semnale.

VIDEO Zborul MH370, cel mai mare mister aviatic din lume. Istoricul unor cazuri similare şi un incident sângeros

Boeingul companiei Malaysian Airlines nu e primul care a dispărut fără urme şi fără explicaţii. Mult mai dureros este însă un caz perfect explicabil, care a fost ignorat de Occident, deşi s-a soldat cu 290 de morţi.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite