Europa

articolul anterior articolul urmator

Avion prăbuşit în Franţa. Mărturia fostei iubite a copilotului Andreas Lubitz: Plănuia ceva atroce care să rămână în amintirea tuturor pentru totdeauna

63
28 Mar 2015 09:38:14
Autor: Alexandra Constanda
Copilotul Andreas Lubitz se despărţise de iubita sa în urmă cu câteva săptămâni FOTO AP
Copilotul Andreas Lubitz se despărţise de iubita sa în urmă cu câteva săptămâni FOTO AP

Copilotul aeronavei Airbus A320 a companiei Germanwings, Andreas Lubitz, suspectat că a provocat intenţionat prăbuşirea avionului în Franţa, i-a mărturisit fostei iubite că plănuieşte ceva atât de atroce încât numele lui va fi cunoscut de toată lumea, după cum a dezvăluit aceasta pentru publicaţia germană „Bild“.

Avion prăbuşit în Franţa: copilotul Andreas Lubitz, un om chinuit

Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, era un om chinuit, imprevizibil, un maestru în a-şi ascunde cele mai întunecate gânduri, un om care se trezea noaptea urlând „ne prăbuşim!“, a povestit fosta parteneră de viaţă a copilotului, citată de „Daily Mail“.

Femeia a declarat că Lubitz i-ar fi spus anul trecut, pe un ton ameninţător: „Într-o zi voi face ceva ce va schimba întreg sistemul şi atunci toţi îmi vor şti numele şi şi-l vor aminti.“

Când a aflat de prăbuşirea de marţi a zborului Germanwings 4U9525, în urma căreia 150 de persoane şi-au pierdut viaţa, femeia şi-a amintit de profeţia ameninţătoare a lui Lubitz:

„La momentul respectiv nu am înţeles ce a vrut să spună, dar acum totul are sens, totul este foarte clar. Când am aflat despre prăbuşirea avionului, în minte au început să mi se deruleze cuvintele pe care mi le spusese.“

Problemele personale şi comportamentul ciudat erau atât de grave, încât femeii i s-a făcut frică şi a decis să-l părăsească pe copilotul Andreas Lubitz.

Potrivit „Daily Mail“, autorităţile vor dori să o intervieveze pe fosta iubită a copilotului pentru a obţine detalii despre starea de spirit a acestuia. Cei doi au avut o relaţie timp de şapte ani şi au locuit împreună într-un apartament de la periferia oraşului Dusseldorf. Unele relatări de presă vorbesc despre faptul că cei doi ar fi fost logodiţi şi ar fi existat planuri pentru a se căsători în 2016.

avion prabusit in franta copilot andreas lubitzLubitz a ascuns afecţiunile medicale de care suferea şi care l-ar fi făcut inapt de zbor, comentează „Daily Mail“, citat de Mediafax.

Vineri, anchetatorii germani au anunţat că bărbatul ar fi trebuit să fie în concediu medical în ziua prăbuşirii avionului. Scutiri medicale au fost descoperite la domiciliul lui Lubitz, inclusiv una pentru ziua accidentului, iar spitalul universitar din Dusseldorf a confirmat că Lubitz a fost pacient al instituţiei medicale în ultimele două luni, dar nu a dat publicităţii date despre motivele internării.

„Daily Mail“ relatează că Andreas Lubitz ar fi cunoscut foarte bine regiunea din Alpii francezi în care s-a prăbuşit avionul Germanwings, după ce ar fi efectuat un curs de planorism în zonă.

Potrivit unor informaţii publicate de presa germană, cel puţin doi medici i-ar fi acordat scutiri medicale pentru ziua în care a avut loc accidentul. Anchetatorii ar fi găsit la domiciliul lui Lubitz şi alte scutiri medicale, eliberate pentru zile în care bărbatul s-a aflat la manşa avioanelor Germanwings, însă reprezentanţii poliţiei au anunţat că, în cele cinci ore de percheziţii, nu a fost găsit niciun bilet de adio.

Un oficial al Germanwings a declarat pentru „Daily Mail“ că operatorul aerian nu ştia de nicio scutire medicală şi că era responsabilitatea lui Lubitz să anunţe compania că nu este apt de zbor. Descris drept o persoană a cărui mare obsesie a fost să devină pilot, este posibil ca acesta să se fi temut că nu-i va fi reînnoită licenţa de zbor din considerente medicale.

Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat joi că Lubitz a trecut testele de sănătate şi era apt de zbor. El a precizat însă că în urmă cu şase ani, când Lubitz începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial, a întrerupt cursurile pentru câteva luni. El a adăugat că, dacă motivul era de natură medicală, regulile germane privind respectarea vieţii private ar fi împiedicat dezvăluirea acestor informaţii.

Avocaţii cred că familiile victimelor ar putea primi daune de până la 100 de milioane de lire sterline într-o acţiune comună împotriva Lufthansa şi Germanwings, care au susţinut că Lubitz era „100% apt pentru a zbura“, dar ulterior au recunoscut că tânărul a reuşit să le ascundă condiţia medicală.

Belgianul Christian Driessens, al cărui frate Claude a murit în tragicul eveniment, a declarat: „Nu pot înţelege cum o companie serioasă poate lăsa un bărbat depresiv să piloteze un avion.“ Poliţia a exclus deja orice motivaţie religioasă sau politică pe seama cărora s-ar putea pune gestul copilotului.

Avion prăbuşit în Franţa: copilotul Andreas Lubitz a rămas calm, în timp ce oamenii ţipau

Andreas Lubitz, copilotul avionului care s-a prăbuşit marţi în Alpii Francezi, lucra la compania aeriană Germanwings din septembrie 2013 şi avea aproximativ 630 de ore de zbor la activ.
 
Avionul care s-a prăbuşit marţi în Franţa, tragedie în care au murit toţi cei 150 de oameni aflaţi la bord, a fost deturnat de copilot, reiese din informaţiile recuperate de anchetatori din cutia neagră a aparatului de zbor. 
 
Avionul Airbus A320 operat de compania low-cost Germanwings, deţinută de Lufthansa, se afla exclusiv sub comanda copilotului atunci când s-a prăbuşit în Franţa. Copilotul, identificat drept cetăţeanul german Andreas Lubitz, a aşteptat până când pilotul a ieşit din cockpit, după care a îndreptat avionul spre munţi, unde s-a prăbuşit. 
 
Andreas Lubitz a rămas calm în cabină, în timp ce pilotul încerca să spargă uşa pentru a reintra la comandă, iar pasagerii ţipau în spate. Procurorii au subliniat că Lubitz nu avea niciun fel de antecedente şi că nu se afla pe nicio listă de monitorizare a teroriştilor sau a simpatizanţilor extremiştilor. 
   
„Bild“ scrie că Lubitz era originar din Mantabaur, regiunea Rheinland-Pfalz, unde locuia în continuare, alături de părinţii săi. El ar fi avut totuşi şi o locuinţă proprie, la Dusseldorf. 
 

Avion prăbuşit în Franţa: copilotul Andreas Lubitz a suferit de depresie şi epuizare şi avea probleme de vedere

Copilotul suspectat că a prăbuşit intenţionat avionul Germanwings a suferit de depresie şi de epuizare în anul 2009, acesta fiind motivul pentru care întrerupsese cursurile pentru licenţa de pilot comercial, afirmă cunoscuţi ai acestuia citaţi de presa germană.
 
Andreas Lubitz „a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de „Frankfurter Allgemeine Zeitung“.
 
El s-a adresat unei clinici din cauza problemelor de vedere care i-ar fi putut afecta capacitatea de a pilota avioane, au declarat sâmbătă doi oficiali apropiaţi anchetei, citaţi de New York Times.
 
Dezvăluirea unor posibile probleme oftalmologice adaugă noi elemente la portretul tânărului pilot german, despre care autorităţile susţin că a urmat un tratament pentru probleme psihologice şi că a ascuns angajatorului aspecte privind situaţia sa medicală, relatează cotidianul american în pagina electronică.
 
Pentru moment nu este clar cât de severe erau problemele pe care Lubitz le avea la ochi sau dacă acestea aveau legătură cu situaţia sa psihică. O persoană apropiată anchetei a declarat că autorităţile nu au exclus posibilitatea ca problemele de vedere să fi fost psihosomatice.
 
Poliţia care a percheziţionat joi apartamentul din Düsseldorf al lui Lubitz a găsit documente medicale care afirmau că bărbatul este prea bolnav pentru a merge la serviciu şi care se refereau inclusiv la ziua tragediei. Una dintre note a fost ruptă şi aruncată la gunoi, sprijind ipoteza anchetatorilor că acesta îşi ascundea problemele medicale faţă de companie. Se pare că la fel s-a întâmplat şi cu problemele sale de vedere.

Spitalul Universitar din Düsseldorf a afirmat într-o declaraţie publicată vineri că Lubitz a fost evaluat la clinica sa în februarie şi cel mai recent la 10 martie. Contactată prin telefon sâmbătă, o purtătoare de cuvânt a refuzat să comenteze dacă pilotul a fost tratat de probleme de vedere, citând legile privind dreptul pacientului la intimitate. Spitalul are o clinică de oftalmologie. Vineri, instituţia a negat speculaţiile potrivit cărora Lubitz ar fi fost tratat de depresie în clinicile sale.

 
 

Avion prăbuşit în Franţa: filmul evenimentelor după decolare

 
Cu ajutorul înregistrărilor audio, anchetatorii au reuşit să pună cap la cap şi un film al evenimentelor. Imediat după decolare, piloţii au discutat în mod normal pentru primele 20 de minute de zbor. Atunci când au ajuns la o altitudine obişnuită de croazieră, pilotul l-a rugat pe co-pilot să preia manşa înainte de a se ridica şi de a părăsi cockpitul. 
 
În acest punct, co-pilotul a iniţiat coborârea avionului. Imediat, pilotul a încercat în mod repetat să reintre în cabină, comunicând prin sistemul intern de telefonie că vrea să i se deschidă uşa (care nu poate fi deschisă din exterior). Co-pilotul nu i-a răspuns. Pilotul a început să bată în uşă, însă nu a primit nicio reacţie din cabină. 
 
Co-pilotul nu a rostit nici măcar un cuvânt în răstimpul de opt minute dintre iniţierea coborârii şi prăbuşire, însă a putut fi auzit cum „respiră normal”. 
 
Controlorii de trafic aerian din Marsilia au încercat să-l contacteze din cauza coborârii neplanificate, însă acesta nu a răspuns. În final, pe măsură ce avionul se apropia de pământ, alarma automată care monitorizează distanţa până la sol a pornit, însă co-pilotul nu a reacţionat nici de această dată. Pilotul poate fi auzit în timp ce încearcă să spargă uşa. 
 
Imediat înainte de impact, se pot auzi ţipete din avion, de la pasageri, însă procurorul spune că aceştia nu şi-au dat seama că ceva este în neregulă decât cu foarte puţin timp înainte de prăbuşire. Din cauza impactului violent, oamenii au murit imediat, a mai spus anchetatorul, citat de „Deutsche Welle“. 
    

 

Foto

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

63 Comentarii

Sorin Barbul
28.03.2015, 10:10:53

Erostrat redivivus?

-1 (5 voturi)
George Dumitrescu
28.03.2015, 11:11:38

Ma mira faptul ca pt un angajat ce are de lucru la înălțime (montează echipamente pe stâlpi, deci maxim 25 m) i se cer avize psihologice din trei in trei luni iar piloților o data pe an. Astea sunt aberațiile legilor !

+7 (7 voturi)
Silviu Vasile Dumitrescu
28.03.2015, 11:20:47

Atât de bine „legată” povestea asta, atât de compact şi ermetic articulată, încât ai toate motivele să nu o crezi. ...Sinuciderea „perfectă”. Fără mobil, justificare, determinare, fără mesaj de adio, fără acuzaţii sau referiri la adresa nimănui, ...nimic, nimic. Individul pur şi simplu închide uşa cockpitului pe interior (care poate fi blocată şi din sistemul electronic de la computerul de bord), apoi pune sistemul de monitorizare a zborului pe altitudinea de 30metri (care poate fi pus şi prin comandă directă din computerul de bord) şi apoi se retrage liniştit întro respiraţie calmă şi regulată (care se poate datora unei depresurizări bruşte în cockpit (de asemenea, posibil, pe comandă directă din computerul de bord). Apare acum această fostă iubită pentru a confirma toată povestea de acoperire care a fost lansată şi vânturată în presă, cam peste tot de către Germanwings, operatorii zborului. Varianta 1. Germanwings este în situaţie fianciară dificilă şi are nevoie disperată de lichidităţi, vreo asigurare consistentă, ceva..., astfel că programează aparatul să...; Varianta 2. Lufthansa, care operase înainte aparatul de zbor respectiv are o mare problemă cu concurenţă pe care i-o face Germanwings, aşa că apelează la tehnicienii de mentenanţă de la sol, ca atunci când vine aparatul la revizie, să îl programeze să... Au fost doar ipoteze, variante posibile. Eu aici nu validez nicio variantă, nu susţin, nu favorizez nicio teorie. Doar spun ce este posibil.

-3 (7 voturi)
snake
28.03.2015, 11:29:38

corect. povestea asta cu pilotul diliu este foarte 'convenabila".

-3 (5 voturi)
Carcotas de serviciu
28.03.2015, 12:21:11

Terminati cu abureala , faceti jocul altora . Nimeni nu a confirmat pana cum ca Lubitz era la mansa, ramasitele lui trebuiau sa fie in sau in aproprierea ramasitelor cockpitului , ca la orice accident aviatic !!! Verificati cine erau pasageri si ce joburi aveau . Cineva din avion trebuia sa dispara cu orice pret !!!

-1 (7 voturi)

Vezi toate comentariile (63)