Consumul de carburant al maşinii îţi scoate din portofel 500 de euro în plus pe an

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mind the Gap

Datele trucate ale producătorilor auto privind consumul de combustibil îl costă pe şoferul tipic european în jur de 549 euro în plus pe an. Diferenţa medie dintre consumul în lumea reală şi rezultatele de laborator pentru maşinile Mercedes este de un incredibil 54%, cu modelele Mercedes clasa A şi E atingând un inexplicabil 56%.

Mercedes se află în topul listei trişorilor la consumul de combustibil din Europa, arată un raport (Mind the Gap 2016) al reţelei Transport şi Mediu (T&E) de la Bruxelles citată de 2Celsius. Modelele Mercedes clasa A şi E sunt marii contravenienţi ce consumă în medie cu 56% mai mult carburant pe stradă decât ceea ce se pretinde în broşura de vânzare.

Mercedes Clasa C, o maşină pe segmentul mediu, arde cu 54% mai mult carburant decât declară, ceva mai mult decât cel mai bine vândut model pe acest segment, VW Passat – care înghite cu 46% mai multă benzină. Testele privind eficienţa combustibilului sunt făcute în laborator cu multe lacune şi flexibilităţi ce deschid calea către manipulări extinse. Dar chiar dacă luăm în considerare toate lacunele şi manipulările ori tehnologiile verzi care se comportă mai bine în laborator decât pe drum, este imposibil să explicăm o diferenţă în eficienţa combustibilului de peste 50%. Această situaţie ridică întrebarea dacă Mercedes, precum Audi, detectează momentul în care maşina este testată şi îşi reduce în mod artificial emisiile în timpul testului.

Greg Archer, director vehicule la T&E spune că „maşinile care ard cu 50% mai mult carburant decât în broşurile publicate înşeală consumatorii şi încalcă normele de mediu. Dacă nu dorim ca americanii să facă din nou treaba Europei (scandalul Dieselgate a pornit în SUA anul trecut, n.n.) Comisia Europeană şi autorităţile privind aprobarea vehiculelor trebuie să investigheze pe Mercedes şi Audi şi să determine dacă ele folosesc dispozitive care păcălesc testele.”

Situaţia din industrie nu e mai roză. Diferenţa medie dintre emisiile reale şi cele publicate la toate mărcile de automobile din Europa creşte rapid, sărind de la 28% în 2012 la 42% anul trecut. Diferenţa a fost 14% în urmă cu un deceniu.

Audi, a doua marcă în acest top al ruşinii, are o diferenţă medie de 49%. În general, majoritatea mărcilor de automobile au o diferenţă medie de peste 40%: Peugeot (45%), Toyota (43%) şi Volkswagen (40%) – cu excepţia notabilă, Fiat (35%).

Rezultatele mistificate ale testelor de emisii înşeală pe conducătorii auto europeni ale căror maşini consumă mult mai mult carburant decât este scris în broşurile lucioase de marketing. Aceasta înseamnă că un conducător auto tipic plăteşte în jur de 549 euro în plus în fiecare an faţă de cât îi promit datele oficiale privind consumul de la producătorii de maşini.

„Şoferii sunt prostiţi şi forţaţi să cumpere mai mult combustibil; guvernele fraudate la taxe, iar ţintele climatice subminate. La mai bine de un an de la Dieselgate, le cerem oficialilor din Berlin şi Bruxelles să ia măsuri pentru a opri acest Autogate”, adaugă Archer.

Automobilele sunt responsabile pentru 15% din emisiile totale de CO2 la nivel global şi sunt sursa de emisii cea mai mare în cadrul sectorului de transport. Normele europene obligatorii privind emisiile de carbon cer producătorilor auto să îşi limiteze emisiile la maximum 130 g de CO2 pe km până în 2015 şi 95 g CO2 pe km până în 2021. Comisia va propune limite de emisii de CO2 mai stringente pentru 2025 în vara anului următor.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite