Europa

articolul anterior articolul urmator

Cum a ajuns Franţa la concluzia că este pregătită de un Brexit fără acord. Testul făcut într-un terminal portuar

0
12 Sep 2019 20:58:58
Autor: Cezar Pădurariu
Franţa se declară pregătită de un Brexit fără acord în urma unui test organizat la un terminal de feribot în portul Ouistreham FOTO Twitter
Franţa se declară pregătită de un Brexit fără acord în urma unui test organizat la un terminal de feribot în portul Ouistreham FOTO Twitter

Franţa este pregătită de un Brexit fără acord (”no deal”), a anunţat joi ministrul francez al Conturilor Publice Gérald Darmanin, la finalul unui test organizat la terminalul de feribot de la Ouistreham, în nordul Franţei, relatează AFP.

Franţa este pregătită de un Brexit fără acord (”no deal”), a anunţat joi ministrul francez al Conturilor Publice Gérald Darmanin, la finalul unui test organizat la terminalul de feribot de la Ouistreham, în nordul Franţei, relatează AFP.

”Franţa este pregătită. Ea este pregătită din martie. Ea este şi mai pregătită azi. Aceste teste o arată”, a declarat ministrul în portul Ouistreham unde, potrivit Guvernului, camioanele de pe un feribot au fost debarcate şi controlate joi, 12 septembrie, ca şi cum ar fi avut loc un Brexit dur.

Ouistreham este al treilea cel mai important port francez.

Ministrul a declarat însă că este ”un pic îngrijorat de modul în care britanicii se pregătesc, la rândul lor”. ”Nu reuşim în câteva ore (...) să recreăm o frontieră care nu mai există de câţiva ani”, a insistat el.

Gérald Darmanin a spus, de asemenea, că ”nu vor exista blocaje în Franţa”. ”Nu poate exista tromboză”, a subliniat el.

Întrebat de AFP despre riscul unei fluidităţi mai reduse a traficului, preşedintele Brittany Ferries Jean-Marc Roué s-a arătat mai puţin ferm.

”Exerciţiul pe care-l facem (joi) ne permite să afirmăm că riscurile sunt foarte minime”. Însă ”există în continuare posibilitatea unui blocaj informatic sau a unui camion care nu a făcut nimic, nicio declaraţie. Este posibil”, a nuanţat el.

În vederea fluidizării traficului, transportatorii este necesar să declare vamei mărfurile printr-un sistem informatic, înainte de traversare.

Întrebat despre controalele sanitare şi veterinare ale camioanelor, în contextul în care funcţionarii nu cunosc ce se află în ele înaintea sosirii acestora, Jean-Marc Roué a răspuns că ”evident, ar putea avea loc blocaje” la acest nivel, ”însă acest lucru nu este responsabilitatea mea”.

La Ouistreham, aceste controale urmează să aibă loc la câţiva kilometri de terminalul feribotului.

100.000 DE ÎNTREPRINDERI FRANCEZE EXPORTĂ SAU IMPORTĂ CU ANGLIA

Potrivit lui Jean-Marc Roué, ”aproape o întreprindere din două face comerţ cu Marea Britanie, care nu şi-a pregătit încă procedurile, dar este foarte rapid”.

Potrivit ministrului, aproximativ 100.000 de întreprinderi franceze efectuează operaţiuni de export sau import cu Anglia.

Brexitul reprezintă un buget cu peste 40 de milioane de euro pentru ministerul său. Acestui lucru i se adaugă ”peste 700 de vameşi recrutaţi (...) şi avem încă 100 de vameşi pe care-i putem aduce”, a precizat Gérald Darmanin.

Aproximtiv 185 de posturi de controlori în cadrul serviciilor veterinare şi fitosanitare sunt prevăzute la nivel naţional.

Aproximativ 80% dintre camioanele cu mărfuri care se îndreaptă către Anglia prin Franţa nu sunt franceze, potrivit ministrului.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii