Cum „sapă” ruşii reputaţia vaccinului Pfizer prin intermediul influncerilor occidentali - presa britanică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Youtuberi, bloggeri şi influenceri francezi şi germani au spus că li s-a oferit bani de către o presupusă agenţie de PR din Marea Britanie cu aparente legături cu Rusia să le spună în mod fals urmăritorilor lor că vaccinul Pfizer/BioNTech este de vină pentru sute de decese, relatează The Guardian.

Fazze, care a spus că este o „platformă de marketing pentru influenceri care conectează bloggerii şi agenţiile de publicitate”, a susţinut că are sediul pe o stradă din Londra, dar nu este înregistrată acolo. Marţi şi-a închis site-ul şi şi-a făcut contul Instagram privat, scrie Hotnews.ro.

Agenţia a luat legătura cu mai mulţi Youtuberi francezi din domeniul sănătăţii şi ştiinţei săptămâna trecută şi le-a cerut, într-o engleză proastă, să „explice (...)  rata mortalităţii în rândul celor vaccinaţi cu Pfizer este de aproape 3 ori mai mare decât la cei vaccinaţi cu AstraZeneca”.

Influencerilor li s-a spus să publice linkuri pe YouTube, Instagram sau TikTok către materiale din Le Monde, Reddit şi Ethical Hacker despre un raport care conţine date care se presupune că susţine afirmaţia.

Articolul din Le Monde este despre date furate de hackeri ruşi de la Agenţia Europeană pentru Medicamente şi publicate ulterior pe Dark Web. Nu conţine informaţii despre ratele mortalităţii. Paginile de pe celelalte două site-uri au fost şterse.

Influencerilor li s-a cerut să le spună abonaţilor că „mass-media convenţională ignoră această temă” şi să întrebe: „De ce unele guverne achiziţionează în mod activ vaccinul Pfizer, care este periculos pentru sănătatea oamenilor?”

Brieful cerea de asemenea să acţioneze ca şi cum ar fi interesaţi de subiect şi să evite utilizarea cuvintelor „publicitate” sau „sponsorizat” în postări sau videoclipuri, deoarece „materialul ar trebui să fie prezentat ca propria ta opinie” .

Ruşii promit un „buget colosal”

Capturile de ecran ale e-mailurilor au fost postate pe Twitter de Léo Grasset, un popular YouTuber francez, cu aproape 1,2 milioane de abonaţi. Grasset a declarat că campania are un „buget colosal”, dar că agenţia a refuzat să spună cine este clientul său.

Site-ul francez de ştiri de investigaţii Numerama a publicat, de asemenea, extrase din discuţii cu Fazze.

Mirko Drotschman, un Youtuber şi podcaster german cu 1,5 milioane de abonaţi, a postat, de asemenea, o captură de ecran a unui e-mail prin care i se cerea să ia parte la o „campanie de informare” despre „un număr semnificativ de decese” după vaccinarea cu Pfizer.

Potrivit LinkedIn, conducerea Fazze este din Moscova şi a lucrat pentru o agenţie fondată de un antreprenor rus.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite