Europa

articolul anterior articolul urmator

Poliţia britanică verifică informaţii potrivit cărora un lunetist din trupele speciale ale armatei ar fi implicat în moartea prinţesei Diana

0
18 Aug 2013 19:30:47
Autor: Bianca Andrieş
Prinţesa Diana, în vârstă de 36 de ani, se afla în maşină cu iubitul său, când şoferul Henri Paul a intrat într-un stâlp în tunelul Pont de l'Alma, din Paris.
Prinţesa Diana, în vârstă de 36 de ani, se afla în maşină cu iubitul său, când şoferul Henri Paul a intrat într-un stâlp în tunelul Pont de l'Alma, din Paris.

Poliţia din Londra a anunţat sâmbătă seara că investighează autenticitatea unor informaţii noi legate de moartea Prinţesei Diana şi a iubitului ei, Dodi Al Fayed, care au murit  în 1997 în urma unui accident rutier. Potrivit primelor declaraţii, Scotland Yard a fost informat că un lunetist din cadrul Serviciului Special Aerian al Armatei Britanice este implicat în evenimentul care a dus la moartea celor doi iubiţi.

Acuzaţiile au ieşit la iveală în timpul celui de-al doilea proces la Curtea Marţială al sergentului Danny Nightingale, membru al Serviciului Special Aerian (SAS), care a fost găsit vinovat de posesie ilegală a unei arme şi muniţie, notează cotidianul britanic „The Mirror”.

Biroul de Comandă al unităţii de elită al Serviciului a primit o scrisoare de la socrii unui lunetist din SAS, cunoscut sub denumire de „Soldatul N”, fost coleg de apartament al sergentului Nightingale şi unul dintre martorii-cheie în proces.

Potrivit scrisorii, soldatul N s-a lăudat că SAS „se află în spatele morţii Prinţesei Diana”. Ministerul Apărării, Poliţia Militară Regală şi Autoritatea de Urmărire Penală ştiau de existenţa documentului, încă de când a fost primit, în septembrie 2011.O copie a scrisorii, de şapte pagini, cu scris de mână, a intrat în posesia jurnaliştilor revistei „The Sunday People”.

Scotland Yard a declarat că „Serviciul Metropolitan de Poliţie investighează informaţiile care au fost primite recent în legătură cu moartea celor doi şi evaluează relevanţa şi credibilitatea lor. Aceasta nu este o reluare a anchetei şi nu intră sub incidenţa Operaţiunii Paget”.

Operaţiunea Paget este denumirea dată anchetei poliţiei începută ca urmare a acuzaţiilor potrivit cărora Diana şi iubitul său au fost ucişi, teorie pe care o susţinea la vremea respectivă tatăl lui Dodi, Mohamed Al Fayed, notează BBC News.

Ancheta oficială respinge acuzaţiile conspiraţioniste

Audierile în cazul morţii Prinţesei Diana şi a iubitului ei Dodi au durat 90 de zile, fiind evaluate mărturiile a aproximativ 250 de martori. Încheiată la 7 aprilie 2008, ancheta infirmă suspiciunile de asasinare.

Investigaţia, condusă de fostul comisar de poliţie Lord Stevenson, a debutat în 2004, la cererea medicului legist regal, Michael Birgess. Stevenson şi-a publicat rezultatele anchetei în decembrie 2006, desfiinţând acuzaţiile aduse de tatăl lui Dodi. Potrivit versiunii finale a anchetei, Diana nu a fost omorâtă nici de spionii britanici, nici de către Ducele de Edinburgh, nu era însărcinată şi nici logodită cu Dodi.

Concluziile Operaţiunii Paget au fost identice cu cele al unei anchete din 1999 a poliţiei franceze, mai exact şoferul maşinii cu care au plecat cei doi de la Hotelul Ritz, Henri Paul, conducea sub influenţa alcoolului şi cu o viteză prea mare în noaptea tragicului accident. Ulterior, specialiştii au descoperit că gradul de alcoolemie al şoferului era dublu decât limita admisă în Marea Britanie. De asemenea, maşina, Mercedes S280, se deplasa de-a lungul tunelului Pont de l'Alma din Paris cu o viteză dublă decât limita maximă permisă pentru acea secţiune de drum.

Ministrul Apărării din Marea Britanie a refuzat să comenteze cu privire la noile informaţii, iar familia regală nu a oferit nicio reacţie oficială până în prezent, potrivit unui purtător de cuvânt de la Palatul Buckingham.

Accidentul a avut loc după ce cuplul a părăsit Hotelul Ritz, fiind urmărit de paparazzi pe motociclete. Singurul supravieţuitor a fost bodyguard-ul lui Dodi. În urma anchetei s-a stabilit că paparazzi, lipsa centurilor de siguranţă şi faptul că şoferul consumase alcool au fost cauzele care au dus la tragedie.

 

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările