Politico: Giganţii din IT fac donaţii de sute de mii de lire grupurilor de interese parlamentare din Marea Britanie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Grupurile informale parlamentare multipartite (APPG-uri) britanice din domeniul tehnologiei informaţiei şi mass media au primit donaţii de peste un milion de lire sterline pe parcursul unui an, din ianuarie trecut, inclusiv de la giganţi precum Google, Facebook, TikTok şi Huawei, punând în lumină întrebări despre influenţa acestora şi problema regulilor în privinţa lobby-ului, scrie Politico citând date guvernamentale.

APPG-urile sunt grupuri informale, au ca membri parlamentari din ambele Camere ale legislativului britanic şi din toate partidele, având scopul de a reuni legislatori în jurul unui anumit subiect de discuţie sau interes comun (o ţară, o boală sau un domeniu particular).

De multe ori companii de lobby sau ONG-uri sunt cele care furnizează secretariatul APPG-urilor şi se ocupă de organizarea activităţilor şi evenimentelor. 

Potrivit datelor de transparenţă publicate de Parlamentul britanic, 10 astfel de grupuri din domeniul tehnologiei şi mediei au primit împreună donaţii de 551,499 de milioane de lire sterline pe parcursul unui an, începând din ianuarie anul trecut.

Forumul Parlamentar pentru Internet, Tehnologie şi Comunicaţii (PICTFOR), unul din cele mai active grupuri informale şi cel mai bine finanţat, are drept parteneri Amazon, Google, TikTok, Sky şi Huawei.

Potrivit registrului de interese publicat în martie, grupul a primit 165.999 GBP de la o serie de companii de tehnologie în perioada 6 martie 2020 - 21 ianuarie 2021. Acesta face publicitate „calităţii de membru corporativ” - 5.000 GBP pentru companiile cu un cifră de afaceri mai mare de 50 de milioane de lire sterline - „membru mediu”  - 2.000 de lire sterline pentru companiile cu o cifră de afaceri anuală cuprinsă între 1 milion şi 50 milioane de lire sterline, şi apartenenţă ceva mai ieftină pentru companiile mici, sectorul public, organizaţiile de caritate, instituţiile academice şi organismele comerciale.

Majoritatea cheltuielilor PICTFOR din ultimii patru ani au fost costuri cu plata freelancerilor  şi contractorilor, conform conturilor publicate pe site-ul său. A cheltuit aproape 7.500 de lire sterline pentru evenimente în 2020. În februarie 2020, cu o lună înainte ca Marea Britanie să intre în blocaj din cauza pandemiei COVID-19, grupul a ţinut o recepţie în Camera Comunelor sponsorizată de Google şi grupul de lobby tehnologic din SUA, Asociaţia pentru Internet, la care a participat ministrul pentru sectorul digital Matt Warman. 

„PICTFOR e angajat faţă de promovarea a unor voci diferite ajutând sectorul tehnologiei să colaboreze mai îndeaproape cu legiuitori pentru a face sectorul mai sigur, eficient şi mai diversificat”, a transmis secretariatul grupului într-o declaraţie pentru Politico privind donaţiile companiilor tehnologice.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite