Europa

articolul anterior articolul urmator

FOTO VIDEO Turcia a inaugurat un tunel feroviar între Europa şi Asia, pe sub Strâmtoarea Bosfor

1
29 Oct 2013 18:30:44
Autor: Diana Rusu
Trenul care va circula pe sub strâmtoarea Bosfor FOTO Reuters
Trenul care va circula pe sub strâmtoarea Bosfor FOTO Reuters

Turcia a inaugurat marţi, un tunel feroviar care face legătura între Europa şi Asia, pe sub Strâmtoarea Bosfor, concretizând un plan propus iniţial de sultanul otomat Abdulmejid acum 150 de ani, relatează presa turcă.

Tunelul feroviar figurează printre marile proiecte de infrastructură ale Guvernului premierului Recep Tayyip Erdogan.

Tunelul feroviar are lungimea totală de 13,6 kilometri, dintre care un segment de 1,4 kilometri trece pe sub Strâmtoarea Bosfor, care desparte Asia de Europa, şi este săpat la adâncimea de 55 de metri. Potrivit oficialilor turci, este cel mai adânc tunel submarin de acest fel construit în lume. 

Autorităţile turce speră că tunelul va fi tranzitat de aproximativ 1,5 milioane de călători zilnic.

Pe fondul temerilor referitoare la efectele unui cutremur, ministrul turc al Transporturilor, Binali Yildirim, a dat asigurări că tunelul este proiectat să reziste la un seism de până la 9,0 grade.

Potrivit Associated Press, tunelul face parte dintr-o serie de proiecte de infrastructură realizate de guvernul condus de Recep Tayyip Erdogan, ce au contribuit la dezvoltarea economiei, dar au provocat şi un val de proteste publice.

Oficialităţile turce speră ca, prin preluarea zilnică a circa 1,5 milioane de călători, tunelul să decongestioneze parţial traficul din Istanbul, mai ales în zona celor două poduri care traversează Bosforul.

Acordurile de finanţare au fost încheiate în toamna lui 2004, iar tunelul avea ca termen de finalizare o perioadă patru ani, dar a fost întârziat de importante descoperiri arheologice scoase la suprafaţă de săpăturile din timpul lucrărilor, printre care se numără şi un al patrulea port bizantin.

 

Foto

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Radu Palade
30.10.2013, 07:22:12

Zona Bosfor este activa.din punct de vedere seismic. Ea lucreaza. De acolo ne vine si noua "fericirea" din...Vrancea. Constructia este elastica.Rezista la trepidatii.In schimb nu poate rezista la fracturi de scoarta terestra ori la prabusirea zonei asa cum s-a intamplat cu pragul care in urma cu mii de ani a despartit apele marii de Marmara si marele lac de apa dulce denumit ulterior Marea Neagra. Interesant sa ni se spuna ce simbol reprezinta placa din Istambul inchinata sculptorului nostru Brancusi. In fond ce legatura exista intre Brancusi si "prefectura" pe malurile Bosforului. Ideea tunelului nu este rea. Ma gandesc ca si la noi s-ar putea sa solicitam construirea a doua trei tunele pe sub Dunare la Braila, la Calarasi pentru a facilita legatura rapida cu zona de est a tarii.

Modifică Setările