Un marinar rus beat a eşuat cu o navă de 7.000 de tone, cu toată viteza, pe coastele Scoţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO marinetraffic.com
FOTO marinetraffic.com

Un marinar rus, care a băut o jumătate de litru de rom înainte de serviciu, potrivit anchetatorilor, a provocat eşuarea, cu toată viteza, a unei nave cargo de 7.000 de tone şi 129 de metri lungime, pe o coastă în Scoţia, relatează CNN.

Cargoul Lysblink Seaways era în drum de la Belfast, în Irlanda de Nord, către Skogn, în Norvegia, atunci când a intrat cu toată viteza în ţărmul stâncos, lângă Kilchoan, de pe Peninsula Ardnamurchan, pe 18 februarie.

Când a fost tractată, nava era atât de grav avariată încât a fost casată.

De opt ori peste nivelul maxim de alcool în sânge admis

O anchetă asupra incidentului a stabilit că ofiţerul-şef, în vârstă de 36 de ani, singurul de cart în momentul naufragiului, a devenit „neatent... din cauza efectelor consumului de alcool“, preciza într-un raport, prezentat săptămna trecută, Branşa de anchetare a accidentelor maritime (Marine Accident Investigation Branch, MAIB).

În afara programului, în cabina sa, ofiţerul a dat un telefon care i-a „provocat anxietate, după care a consumat 0,5 litri de rom“, se arată în raport.

Apoi şi-a început cartul, la miezul nopţii, ca singurul ofiţer însărcinat cu nava.

Cantitatea de alcool pe care a consumat-o l-a împiedicat să efectueze ajustări cruciale ale cursului, se arată în raport, iar sistemul de alarmă al navei, care ar fi putut alerta restul echipajului, nu era pornit.

Un test al alcoolului în aerul respirat, la care ofiţerul-şef a fost supus la câteva ore după accident, a relevat o alcoolemie de 2,71 mg/ml - aproape de opt ori peste limita maximă admisă în cazul marinarilor profesionişti în Marea Britanie (0,27% alcool în sânge, conform terminologiei americane).

Regula zero alcool consumat

Proprietarul navei, DFDS, are o politică de toleranţă zero faţă de consumul de alcool la bord şi ar fi trebuit să efectueze teste aleatoare atât în privinţa consumului de alcool, cât şi de droguri.

Însă ancheta a stabilit că Lysblink Seaways avea la bord băuturi alcoolice - bere şi vin -, iar membri ai echipajului au încălcat frecvent regula.

De asemenea, nu au existat dovezi ale efectuării unor teste aleatoare, conform politicii companiei.

Consumul de rom nu a fost singura cauză care a contribuit la accident, în urma căruia din navă s-au scurs 25 de tone de motorină în apele de coastă.

Ancheta a relevat, de asemenea, practici de navigaţie nesatisfăcătoare şi o lipsă a măsurilor de control care, dacă ar fi fost implementate, ar fi condus la evitarea accidentului.

Raportul nu prezintă recomandări, având în vedere că proprietarul navei a luat deja măsuri, inclusiv renunţarea la aducerea de băuturi la bord şi introducerea testelor aleatoare.

„Nu am mai văzut un asemenea caz anterior şi nu există nicio scuză“, a declarat pentru CNN Gert Jakobsen, un purtător de cuvânt al DFDS.

„Toată lumea (din companie) cunoaşte consecinţele faptului de a avea alcool în sânge sau de a avea alcool la bordul navei“, a dat el asigurări, adăugând că „ofiţerul a fost concediat“.

„Suntem mulţumiţi că nicio persoană de la bord nu a fost rănită în timpul acestei situaţii periculoase“, a mai declarat Jakobsen.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite