În lume

articolul anterior articolul urmator

Cel mai mare proprietar de avioane din lume a pierdut 113 avioane în favoarea Rusiei din cauza sancţiunilor

4
18 May 2022 07:56:59
Autor: Lorena Mihăilă
Foto AerCap
Foto AerCap

AerCap Holdings, gigantul de leasing de aeronave care este cel mai mare proprietar de avioane din lume, a pierdut 113 avioane când Rusia le-a confiscat ca răspuns la sancţiunile declanşate de războiul din Ucraina, transmite CNN.

Confiscarea avioanelor şi a 11 motoare de avion de către autorităţile ruse a făcut ca AerCap să raporteze o pierdere netă de 2 miliarde de dolari, în loc de profitul de 500 de milioane de dolari pe care l-ar fi obţinut fără această lovitură. 
 
Compania a reuşit să recupereze 22 de avioane şi trei motoare înainte ca acestea să fie confiscate de autorităţile ruse. 
 
Aceasta a depus cereri de asigurare pentru a încerca să recupereze avioanele pierdute, deşi unele dintre aceste cereri se află la companii de asigurări ruseşti. Aceste poliţe sunt susţinute de companii de reasigurare occidentale, dar AerCap a declarat că "momentul şi valoarea oricăror recuperări în cadrul acestor poliţe sunt incerte". 
 
Compania deţine un total de 1.624 de aeronave, cu mult mai multe decât deţinea sau opera orice companie aeriană. Avioanele pierdute în faţa Rusiei au reprezentat mai puţin de 5% din valoarea netă a flotei Aercap, care a crescut în timpul pandemiei prin achiziţionarea companiei rivale de leasing GECAS de la General Electric.
 
Aercap ar trebui să elimine cu uşurinţă pierderile financiare ale avioanelor, a spus Richard Aboulafia, directorul general al AeroDynamic Advisory. Chiar dacă războiul ar urma să se încheie şi sancţiunile ar fi ridicate, avioanele şi-au pierdut certificatele de operare în ochii autorităţilor de reglementare a aviaţiei occidentale.
 
Când Rusia a invadat Ucraina pe 24 februarie, companiile aeriene ruse operau 861 de avioane comerciale, potrivit datelor companiei de analiză a aviaţiei Cirium. Puţin peste jumătate dintre aceste avioane, cu o valoare de piaţă estimată la 9,2 miliarde de dolari, erau deţinute de companii de leasing non-ruse.
 
Sancţiunile din mai multe ţări au impus companiilor internaţionale de leasing de avioane care deţineau aeronave pe teritoriul rus să le recupereze până la sfârşitul lunii martie. Se estimează că 79 de avioane au fost recăpătate, dar Rusia a anunţat că va confisca sute de avioane ca răspuns la sancţiuni.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

4 Comentarii

relu de la prefectura
18.05.2022, 08:11:05

Avioanele alea sunt pierdute doar temporar pentru ca nu vor putea face nicio cursa internationala, poate cu exceptia Chinei. Pentru ca aproape in orice tara vor fi blocate la sol, la cererea proprietarului. Vor putea fi folosite doar in curse interne, care nu aduc cine stie ce profit. Ele trebuie intretinute si nicio companie aviatica nu-si poate permite sa tina niste avioane care nu lucreaza la capacitate maxima. Si nici nu va putea exista pe piata internationala fara a respecta dreptul de proprietate si regulile aviatice globale

+3 (5 voturi)
Ionel Marcu
18.05.2022, 09:35:00

AerCap Holdings are sediul...la Dublin! Până și pe irlandezi îi fură Rusia, până și avioane fură rușii!

-1 (1 vot)
tac tic
18.05.2022, 10:14:27

Avioanele alea confiscate de rusi sunt de fabricatie occidentala: Boeing, Airbus, McDonnell Douglas, etc. Ca orice masina data in leasing, pentru a obtine avizele de functionare este obligatorie respectarea stricta a procedurilor de intretinere periodica si service, specificate de fabricant. Asta se face cu piese de schimb, aparatura si proceduri de teste oferite de catre fabricant, pe cheltuiala operatorului care le-a inchiriat, fara de care nu primesc avizele de conformitate si licentele de zbor pe nicio ruta internationala si pe niciun aeroport din lume. In plus, motoarele (si alte componente vitale de avionica) trebuiesc inlocuite dupa un anumit numar de ore de zbor, specificat de catre producator in manualul tehnic de exploatare al aeronavei. Ori, chiar daca rusii le vor inlocui cu piese si motoare de Iliusin sau Tupolev (!!!), am rezerve ca exista piloti rusi si pasageri rusi atat de batuti in cap si sinucigasi incat sa accepte de bunavoie sa piloteze si sa se imbarce in asemenea sicrie zburatoare, chiar si pe rutele interne! Desi, la cioloveci te poti astepta la orice...:) In fine, Rusia nu s-a ales decat cu niste avioane furate care in max 6 luni vor deveni nefunctionale, fier vechi; basca ca vor fi confiscate in secunda doi daca aterizeaza pe vreun aeroport international in perioada asta. Cat priveste proprietarul, il doare la basca de paguba, pentru ca in timp isi va primii banii pe ele de la firmele de reasigurari occidentale, care la randul lor vor plati (ca sa vezi!) tot din banii sechestrati ai Rusiei, cca 400 miliarde de dolari pana acum in bancile occidentale, fonduri la care se vor inscrie cu pretentii de despagubiri!

-10 (12 voturi)
GRIGORIU Grieg
18.05.2022, 10:20:29

Avioanele nu pot fi folosite de rusia prea mult (si numai pe curse interne). Nu poti inlocui motoarele cu alte modele pur si simplu sunt tone de avionica, mii de senzori intr-un motor si sute de parametri de controlat intre cockpit si motoare iar avioanele se certifica pentru un nou tip de motor pe perioada a cativa (2) ani. Software-ul din cockpit este adaptat tipului de motoare instalat (un model de avion poate fi certificat pentru 3-4 motoare diferite). E aici un fil interesant de la Mentour Pilot https://www.youtube.com/watch?v=Lz4gCE4ccRM Problema rusilor este ca nu vor mai putea zbura curand nici cu avioanele pe care le-au cumparat si le detin, neavand piese de schimb, si chiar avioanele de fabricatie ruseasca, atatea cat se mai folosesc au inceput sa foloseasca motoare occidentale din cauza ca tehnologia rusa a ramas mult in urma si era neeconomica si nefiabila.

Modifică Setările