Facebook, YouTube şi Twitter vor respecta aceleaşi reglementări din UE referitoare la răspândirea urii ca şi companiile audiovizuale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
youtube

Facebook, YouTube, deţinută de grupul Alphabet, Twitter şi alte companii de media socială vor respecta pentru prima oară aceleaşi reglementări din UE referitoare la răspândirea urii şi a conţinutului dăunător ca şi companiile audiovizuale, potrivit recomandărilor publicate joi de Comisia Europeană, transmite Reuters.

Amendamentele aduse Directivei pentru Servicii Media Audiovizuale, adoptată în 2018, au avut loc în urma lobby-ului efectuat de companiile audiovizuale, care au dorit ca platformele online să aibă aceleaşi obligaţii ca şi companiile de media tradiţionale.

”Operatorii online vor trebui să asigure, la fel ca şi companiile de media tradiţionale, că utilizatorii sunt protejaţi împotriva limbajului care propagă ura şi că minorii sunt protejaţi de conţinutul dăunător”, a arătat Comisia.

”Platformele online  trebuie să ia măsuri împotriva conţinutului semnalizat, care incită la violenţă, la ură şi terorism, şi să asigure o publicitate şi un plasament de produse adecvate în cazul programelor pentru copii”, potrivit instituţiei europene.

Recomandările, care nu sunt obligatorii, se aplică platfomelor de socializare unde conţinutul audiovizual este considerat ca fiind esenţial, dar nu o parte principală a afacerilor acestora.

Statele UE, care au timp până pe 19 septembrie să aplice regulile, vor avea cuvântul final în constituirea listei de companii.

Comisia a mai afirmat că serviciile video la cerere vor fi obligate să dedice 30% din conţinutul lor producţiilor europene, o măsură care ţinteşte Netflix şi Amazon Prime.

Providerii de servicii media localizaţi într-un stat UE, dar cu clienţi în alte state UE vor fi obligaţi să contribuie la finanţarea producţiilor de conţinut european, în conformitate cu obiectivul de a promova fulme şi show-uri TV europene.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite