Facebook investighează dacă un angajat al său a ştiut despre scurgerile de date către Cambridge Analytica

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă
FOTO Arhivă

Facebook investighează dacă un angajat al său a ştiut despre scurgerea cu informaţii despre 50 de milioane de persoane către Cambridge Analytica, firma de publicitate care l-a ajutat pe Donald Trump să câştige alegerile prezidenţiale din 2016 din Statele Unite, transmite Bloomberg.

Angajatul respectiv, Joseph Chancellor, lucrează la Facebook ca cercetător în domeniul psihologiei sociale şi este investigat, potrivit companiei.

Anterior, Chancellor a fost co-director al Global Science Research (GSR), compania care a obţinut informaţii referitoare la utilizatorii Facebook şi prietenii lor prin intermediul unei aplicaţii de testare a personalităţii. Chancellor nu a răspuns unei solicitării de comentarii adresate prin intermediul LinkedIn.

Un alt co-director al GSR, Aleksandr Kogan, a transmis ulterior informaţiile respective firmei Cambridge Analytica, fapt interzis de regulile Facebook, a precizat aceasta. Când Facebook a aflat acest lucru, în 2015, compania a cerut asigurări că datele au fost distruse. Acest lucru nu s-a întâmplat însă, potrivit relatărilor New York Times şi Observer.

Facebook a anunţat vineri că Kogan a minţit şi că acesta şi Cambridge Analytica au fost suspendate de pe reţeaua de socializare.

Chancellor a fost angajat la Facebook în 2015, iar un purtător de cuvânt al companiei a spus că activitatea acestuia se concentrează pe cercetări în domeniul realităţii virtuale. Profilul său pe site-ul corporativ al Facebook arată un spectru mai larg de activităţi, care includ „influenţele sociale“, publicitatea, personalitatea, fericirea şi emoţiile.

Membri ai Congresului american au cerut Facebook să răspundă de ce nu a reuşit să se asigure că datele au fost şterse şi de ce a informat utilizatorii abia vineri despre ce s-a întâmplat cu datele lor, exact înainte ca presa să îşi facă publice investigaţiile.

Cambridge Analytica a anunţat că nu mai deţine datele respective. Compania a fost implicată în activităţi de promovare în diverse campanii politice, inclusiv în cea a lui Donald Trump, prin evaluarea informaţiilor pe segmente de audienţă, pentru a prognoza cine ar răspunde cel mai bine la mesajele publicitare ţintite.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite