În lume

articolul anterior articolul urmator

La doar 17 ani, un coreean şi-a realizat visul şi a pus bazele a două afaceri de succes, în modă şi în tehnologie, cu un câştig de peste un milion de dolari

3
13 Sep 2021 02:42:31
Autor: Maria Ţaga
Foto CNBC
Foto CNBC

La doar 17 ani, coreeanul Sukone Hong şi-a realizat visul şi a pus bazele a două afaceri de succes. El a creat un brand de modă ale cărui vânzări au depăşit un milion de dolari până acum  şi a atras atenţia Universităţii Harvard. Băiatul a mai lansat şi un ceas inteligent pentru persoane cu deficienţe de vedere, cu mii de comenzi în avans.

„Mi-a fost foarte greu să mă adaptez la şcoală. Eram hărţuit de colegii mei şi de aceea am căutat să fac ceva pentru a-mi schimba viaţa”, a spus Sukone Hong pentru CNBC.

Afacerea cu articole vestimentare i-a adus primul succes

Viaţa de antreprenor al lui Hong a început în urmă cu patru ani, pe vremea când era în clasa a opta, dorindu-şi să fie acceptat de colegii de clasă, de la şcoala din Seul de unde învăţa.

A început să revândă haine de marcă pe Naver - un motor de căutare din Coreea de Sud. Veniturile iniţiale erau de aproximativ 150 de dolari, dar totuşi nu erau suficiente, aşa că adolescentul şi-a schimbat tactica. Părinţii l-au ajutat cu un împrumut de 5.000 de dolari şi, beneficiind de asistenţa unei firme de grafică, s-a apucat să lucreze la crearea propriului său site de îmbrăcăminte, oferind haine casual unisex cu design simplu şi jucăuş. Aşa a luat naştere Olaga Studios.

„În prima săptămână nu s-a întâmplat nimic. Mai apoi, luni dimineaţă, au fost 15 comenzi. Cincizeci la prânz. Optzeci seara. În acea săptămână, am vândut 300 de cămăşi.", a spus el.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

O postare distribuită de Olaga Design Studio (@olaga_official)

 

Adolescentul a povestit că începutul afacerii nu a fost chiar cum se aştepta şi că timp de o săptămână nu a primit nicio comandă. "Apoi, luni dimineaţă, au fost 15 comenzi. Cincizeci la prânz. Optzeci seara. În acea săptămână, am vândut 300 de cămăşi.", a spus el pentru CNBC.

În ultimii trei ani, brandul a devenit unul de succes şi i-a adus vânzări anuale de 1,2 milioane de dolari pe şase pieţe asiatice şi a ajuns pe locul 1 în topul Style Share’s la categoria tricouri.

Sukone Hong a putut să angajeze 12 persoane care să-l ajute să administreze site-ul. A putut să le returneze părinţilor banii aferenţi taxelor şcolare la Şcoala internaţională americană din Seul la care s-a mutat şi unde a putut găsi inspiraţia pentru parcursul său în afaceri.

Hong a învăţat să ofere şi să-i ajute pe alţii

„Înainte, am crezut că afacerea înseamnă doar să câştigi mulţi bani, dar, după ce m-am mutat la acea şcoală, am primit o educaţie bună. Profesorul meu mi-a spus că aş putea să folosesc experienţa pentru a crea o afacere care să îi ajute pe ceilalţi", a adăugat el.

Sukone Hong  a decis să lanseze şi un ceas Braille, care permite persoanelor cu deficienţe de vedere să obţină informaţii în timp real, cum ar  mesaje de pe smartphone-urile lor. Aceste ceasuri sunt pe piaţă de câţiva ani, dar costul exorbitant al unor astfel de produse - de obicei peste 300 de dolari - le face inaccesibile pentru multe persoane care au nevoie de ele.

După ce a lucrat la un proiect şcolar despre persoanele cu dizabilităţi, Hong a început să se gândească la o opţiune mai accesibilă financiar decât varianta deja existentă.

„Am descoperit că acest lucru este atât de nedrept şi că este şi o bună oportunitate de afaceri.", a spus el.

Sukone a încercat să înţeleagă piaţa, înainte de a pune bazele proiectului. Acesta a luat legătura cu persoane cu deficienţe de vedere pentru a vedea ce lipseşte în ceea ce priveşte aceste tipuri de articole şi pentru a oferi un produs mult mai adaptat.

Hong a căutat ajutorul investitorilor pentru a duce până la bun sfârşit proiectul 

Astfel, Hong s-a folosit de contactele pe care le-a obţinut în prima sa afacere  şi a încercat să obţină o investiţie de 300.000 de dolari pentru un procent de 30% din acţiuni.

„Experienţa mea ca CEO m-a ajutat. Am realizat că deşi nu am o experienţă în domeniul tehnologiei, pot angaja alţi oameni pentru a mă ajuta”, a spus adolescentul.

După şase luni, ceasul inteligent Braille de 80 de dolari creat de el a avut succes. În doar şase luni s-au vândut sute de produse, fiind în lucru o precomandă de 3.000 din China. În ciuda succesului său, Hong a spus însă că a realizat că studiile sunt cele mai importante.

„Când afacerea creştea rapid, m-am gândit să renunţ la şcoală. Dar am întâlnit o mulţime de CEO şi toţi mi-au spus că ar trebui să merg la universitate", a spus el.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Cheu
13.09.2021, 07:10:13

"El a creat un brand de modă ale cărui vânzări au depăşit un milion de dolari până acum" De multe ori ne intrebam cum de ajung tarile din occident sa raporteze la planul cincinal PIB de miliarde ? Uite cum : de exemplu declara o pereche de budigai de moda ca costa 1 milion de dolari

-10 (10 voturi)
Adrian Foangǎ
13.09.2021, 08:13:08

"oferind haine casual unisex cu design simplu şi jucăuş" ---- omul a inteles ce se cauta in tarile cu barbati efeminati (Coreea de Sud este una dintre ele).

-10 (10 voturi)
zava
14.09.2021, 00:40:02

Realmente ești pe lângă orice, inclusiv chestii bărbătești

Modifică Setările