Munca la distanţă vine cu o supraveghere mai strictă din partea şefilor cu ajutorul aplicaţiilor dedicate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
foto arhivă
foto arhivă

În contextul pandemiei, cum birourile s-au mutat acasă, companiile din Europa şi SUA comunică cu angajaţii prin platforme de videoconferinţă şi aplicaţii de mesagerie. Doar că acestea vin cu anumite costuri: monitorizarea mai strictă din partea şefilor şi chiar, în anumite cazuri, accesul la mesajele private ale angajaţilor.

Unii s-ar putea gândi că angajaţii care lucrează de acasă scapă de ochii scrutători ai şefilor: nu e cazul, de fapt chiar dimpotrivă, şefii au posibilitatea să-şi monitorizeze angajaţii la secundă dacă chiar doresc asta, relatează Politico.

Platformele de videoconferinţă au luat locul interacţiunii faţă în faţă: Zoom, care este una dintre cele mai utilizate în munca de acasă, are o funcţie de monitorizare a atenţiei interlocutorului înregistrând frecvenţa cu care angajatul iese din aplicaţie.

„Gazdele pot vedea un indicator în panoul participantului unei şedinţe sau webinar care îl înştiinţează că acesta n-a avut în prim-plan cadrul aplicaţiei mobile sau desktop timp de peste 30 de secunde”, se arată în secţiunea ajutor a platformei Zoom.

Unii angajaţi şi-au exprimat îngrijorările pe Twitter.

Mia Hamano, manager de produs la firma de consultanţă Buffer, e de părere că funcţiile de urmărire a  atenţiei participantului ale platformei Zoom sunt „un pic cam extreme”.

„Adeseori deschid anumite documente în timpul şedinţelor pe Zoom...aşa că nu am de gând să mă holbez la cineva pe toată durata convorbirii”, a scris aceasta pe Twitter.

O altă aplicaţie pentru teleconferinţă, UberConference, prezintă pe pagina dedicată funcţiilor aplicaţiei, capacitatea de a oferi o transcriere detaliată a convorbirilor, inclusiv cine a spus ce, pe care apoi o transferă unei aplicaţii care o transformă în notiţe.

„Uberconference vă prezintă un sumar rapid după fiecare apel şi vă trimite un mail automat cu raportul detaliat cu rezumatul, transcriptul, informaţiile şi statisticile referitoare la participant, ca şi coordonate de timp”, se arată în pagina de prezentare a funcţiilor aplicaţiei.

De asemenea, aplicaţia pune la dispoziţie o listă cu tiparele apelurilor angajaţilor de la numărul lor la durata medie a acestora.

Deşi aceste funcţii nu sunt sau nu vor fi în mod necesar utilizate, unii angajaţi de la distanţă primesc indicii că acest lucru s-ar putea întâmpla.

Publicaţia Wall Street Journal şi-a instruit personalul „să răspundă în decurs de câteva minute” la mesaje Slack sau Google şi să-şi anunţe managerii în cazul unei pauze de la şedinţe, interviuri sau dacă „vor fi indisponibili pentru o perioadă de timp”.

Slack, platforma de mesagerie destinată companiilor, are de asemenea nişte funcţii ce nu-i pot pica bine niciunui angajat: în cazul unui plan plătit, şeful poate citi mesajele directe trimise prin aplicaţie.

Serviciul Corporate Export permite administratorului să exporte conţinut de pe canale private, precum şi mesaje directe între angajaţi individuali sau grupuri în funcţie de necesitate, în limitele legale.

În plus mesajele de pe Slack nu sunt criptate precum pe aplicaţii similare ca WhatsApp şi Signal.

Şi favoritul companiilor, Microsoft oferă „capacităţi de supraveghere concepute pentru a ajuta la monitorizarea comunicării în mediul digital şi încurajarea comportamentului potrivit”, după cum se arată într-un clip promoţional de anul trecut.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite