VIDEO Hubble a captat imagini ale celor mai vechi galaxii

Galaxii formate la mai puţin de 1 miliard de ani după Big Bang

Imagini ale celor mai vechi galaxii descoperite până în prezent au fost captate de telescopul Hubble cu ajutorul unei noi camere în spectrul infraroşu, au anunţat oamenii de ştiinţă care coordonează activitatea telescopului orbital, informează cotidianul The Telegraph.

Camera Wide Field Camera 3, instalată recent pe telescopul Hubble în urma unei misiuni NASA, a surprins imaginile unor galaxii care sunt probabil cele mai îndepărtate astfel de obiecte cosmice descoperite până în prezent, potrivit astrofizicienilor care au studiat aceste imagini în cursul zilei de marţi.

Galaxiile s-au format în perioada de "copilărie" a Universului, la mai puţin de 1 miliard de ani după Big Bang.

Wide Field Camera 3 operează în spectrul infraroşu, spectru invizibil ochiului uman, având lungimi de undă aproape de două ori mai mari decât lumina vizibilă. Aceste aparat extrem de sensibil poate capta lumină de la obiecte cosmice extrem de îndepărtate, şi implicit vechi, lumină ce a fost distorsionată de către însuşi procesul de expansiune al Universului.

Fenomenul de expansiune a Universului face ca lumina provenită de la galaxii foarte îndepărtate să fie mai roşiatică, astfel încât, montarea unei noi camere pe Hubble care este foarte sensibilă la lumina în spectrul infraroşu, înseamnă că putem identifica galaxii mult mai îndepărtate decât era posibil până în prezent, a declarat Stephen Wilkins, astrofizician la Oxford University.

Imaginile au fost adunate dintr-o regiune a spaţiului denumită Ultra Deep Field, regiune descoperită în urmă cu cinci ani.

Hubble a revizitat această regiune a Universului, pe care am studiat-o pentru prima oară acum 5 ani, însă de această dată am privit totul în spectrul infraroşu, a declarat şi Daniel Stark, de la Institute of Astronomy din Cambridge.

Acum putem să privim înapoi în timp până la un moment în care Universul era la doar 5% din vârsta sa actuală - la mai puţin de 1 miliard de ani după Big Bang, a mai adăugat el.

În lume