Statele Unite

articolul anterior articolul urmator

Compania Virgin Galactic a semnat un acord cu Rolls-Royce pentru construirea unui avion supersonic

8
4 Aug 2020 11:05:28
Autor: News.ro
Potrivit Virgin Galactic, avionul va fi capabil să transporte 9-19 pasageri şi va zbura la o altitudine de peste 60.000 de picoare (18.288 de metri)
Potrivit Virgin Galactic, avionul va fi capabil să transporte 9-19 pasageri şi va zbura la o altitudine de peste 60.000 de picoare (18.288 de metri)

Compania de turism spaţial Virgin Galactic a semnat un acord cu Rolls-Royce pentru dezvoltarea unui avion pentru călătorii supersonice, iar luni a prezentat pentru prima oară designul noului vehicul, relatează CNBC.

 Călătoriile supersonice sunt un obiectiv pe termen lung al Virgin Galactic, care în ultimii 10 ani a locrat la dezvoltare de nave spaţiale reutilizabile, capabile să trimită oameni în călătorii scurte la marginea spaţiului.
 
Virgin Galactic a anunţat că a finalizat împreună cu NASA o evaluare a conceptului său de misiune pentru un model de vehicul supersonic, urmând să colaboreze cu Administraţia Federală pentru Aviaţie în vederea creării unui cadru de certificare a avionului pentru zbor.
 
Anterior, divizia de investiţii a Boeing a investit 20 de milioane de dolari în Virgin Galactic pentru a ajuta compania să construiască un avion supersonic.
 
”Până acum am făcut progrese extraordinare şi suntem nerăbdători să deschidem o nouă frontieră în călătoriile de mare viteză”,  a afirmat directorul pentru spaţiu al Virgin Galactic, George Whitesides, într-un comunicat.
 
Compania aerospaţială britanică Rolls-Royce are o experienţă notabilă în fabricarea de motoare pentru avioane, inclusiv construcţia de motoare pentru avioanul supersonic Concorde.
 
Pentru început, designul supersonic vizează o viteză Mach 3, care este de trei ori mai mare decât viteza sunetului, utilizând un avion cu aripi în formă de triunghi.
 
Potrivit Virgin Galactic, avionul va fi capabil să transporte 9-19 pasageri şi va zbura la o altitudine de peste 60.000 de picoare (18.288 de metri)
 
În timp ce atenţia Virgin Galactic se îndreaptă în prezent către turismul spaţial, analiştii de pe Wall Street arată spre potenţialul avionului supersonic de a perturba piaţa avioanelor comerciale.
 
În luna decembrie, Morgan Stanley a subliniat potenţialul avut de avionul supersonic al Virgin Galactic, banca anticipând venituri anuale de 800 de miliarde de dolari până în 2040 generate de călătoriile de mare viteză.
 
Alte companii care lucrează la avioane supersonice de generaţie viitoare sunt Boom Supersonic, Aerion Supersonic şi Spike Aerospace. Înainte de pandemia de coronavirus, aceste companii anticipau să efectueze zboruri de testare cel mai devreme în 2023-2024.
 
Virgin Galactic este pe cale să finalizeze testarea seriei de nave spaţiale SpaceShipTwo, iar cel mai recent a instalat interiorul cabinei, intenţionând să înceapă să transporte pasageri pentru prima oară.
 
Divizia de producţie de nave spaţiale construieşte deja a doua şi a treia navă pentru flota Virgin Galactic, la fabrica deţinută de companie la Mojave, California.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

8 Comentarii

stop propaganda
4.08.2020, 11:37:35

Concorde

+1 (1 vot)
un roman doar
4.08.2020, 12:57:03

poate ca nu degeaba avioanele franco-britanice Concorde nu s-au mai fabricat iar rusii au scos din functiune al lor Tupolev dupa un singur an - un zbor transoceanic costa vreo 5000 de USD . Un zbor sub-orbital va costa peste 200 de mii USD , probabil biletele se vor vinde ca painea calda :) . Daca exista potentialul de 800 de miliarde USD , gigantii aerului ar fi construit ei asemenea avioane ( Boeing , Airbus ). Cei de la Morgan Stanley sunt experti in tunuri financiare nu in avioane .

-1 (3 voturi)
geek-a-contra
4.08.2020, 14:30:17

si concorde si, in special, tu nu au mai fost fabricate in principal fiindca nu mai erau primite pe aeroporturi pe motiv ca nu satisfaceau standardele de zgomot si ca fiind poluante si nocive ptr ozon. cheltuielile pe ora de zbor, spun sursele, era cam la nivelul unui b747. de la construirea primului concorde au trecut 50 de ani si tehnologiile nu au stat pe loc, asa ca vom trai si vom vedea

+3 (3 voturi)
Xi Richard
4.08.2020, 14:47:58

un roman doar un rus mamaligar -------------------------- Concordul costa ff mult pana la 12 000 dolari Londra NY si genera mult zgomot apoi accidental fatal plus criza la terminat - gasesti mai multe pe net cu Tu 144 - ce sa spun - era o caruta supersonica in care nu puteai sa vb din cauza zgomotului motoarelor - plus accidental - o prostie marka URSS

-3 (3 voturi)
un roman doar
4.08.2020, 15:49:55

de unde pana unde " un rus mamaligar " ? Vezi ca mananci ceva dulce ...

+1 (3 voturi)

Vezi toate comentariile (8)

Modifică Setările