Statele Unite

articolul anterior articolul urmator

Dominion Voting care cere despăgubiri de 1,6 miliarde de dolari din partea Fox News. Acuzaţiile aduse postului TV care a susţinut teoria fraudării alegerilor din SUA

10
27 Mar 2021 11:19:39
Autor: News.ro
Sistemul Dominion Voting FOTO Jack Hanrahan/ Erie Times-News
Sistemul Dominion Voting FOTO Jack Hanrahan/ Erie Times-News

Fox News a fost dat în judecată pentru defăimare de Dominion Voting Systems, care cere despăgubiri de 1,6 miliarde de dolari după ce postul de televiziune a susţinut, fără dovezi, că votul din noiembrie anul trecut din Statele Unite a fost fraudat, scrie BBC.

Conservatorii şi echipa de campanie a lui Donald Trump au susţinut anul trecut că firma americană a adus modificări aparatelor de vot pentru a împiedica realegerea republicanului în funcţia de preşedinte.

Acuzaţiile false privind „alegerile furate” au fost promovate de Trump şi au alimentat incidentele din 6 ianuarie de la Congresul american.

Fox News a transmis că va înfrunta la tribunal procesul „neîntemeiat”.

În reclamaţia făcută este susţinut că Fox News, care a găzduit invitaţi ce au spijinit teorii ale conspiraţiei împotriva Dominion în alegerile din 2020, „a ignorat necugetat adevărul” pentru că „minciunile au fost bune pentru afacerea Fox”.

„Fox News Media este mândră de cum a acoperit alegerile din 2020, în tradiţia jurnalismului american, şi ne vom apăra cu fermitate la tribunal împotriva acestui proces neîntemeiat”, a răspuns compania.

Dominion este unul dintre cei mai mari producători de echipamente de vot din SUA. Aparatele sale au fost folosite în cel puţin 28 de state la alegerile din noiembrie 2020.

Nu există dovezi de fraudare generalizată a votului în alegerile prezidenţiale. Astfel de acuzaţii au fost respinse de mai multe curţi de justiţie din ţară, inclusiv de judecători numiţi de Trump şi de procurorul general William Barr.

Între cei care au adus învinuiri companiei Dominion, fondată în 2002, se numără Rudy Giuliani, avocat al lui Trump, şi Sidney Powell, avocat care a lucrat pentru campania lui.

Acesta este al doilea proces legat de alegeri deschis împotriva Fox News.

O altă companie care produce tehnologie pentru vot, Smartmatic, a dat în judecată în luna ianuarie Fox Corporation.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

10 Comentarii

Noah Scanteia
27.03.2021, 11:24:53

Sa plateasca ca au de unde...

+10 (12 voturi)
Kongo-Müller
27.03.2021, 14:40:55

Lasa-i sa-si vada de treaba. Fiecare tara are un post TV pentru prostimea cu IQ sub 35. Cum era OTV in Romania, asa e Fox in USA. Maimutzele alcoolice de la QAnon au si ele dreptul sa se uite la TV, chiar daca aparatul e furat. HUOOO ! LIBERTATE PENTRU FOX !!! NU INCALCATI DREPTUL MAIMUTZELOR LA INFORMATII MINCINOASE !

+3 (5 voturi)
Dr. No
27.03.2021, 12:01:58

Traducerea corectă: postul TV care a susţinut adevărul fraudării alegerilor.

-4 (10 voturi)
Noah Scanteia
27.03.2021, 12:08:15

Un fel de Antena 3 american....

+9 (13 voturi)
Sorin Farmache
27.03.2021, 12:59:41

Calomnia trebuie demonstrata de reclamant asa ca Dominion trebuie sa scoata masinile si programele la lumina sa fie expertizate ceea ce pana acum s-a ferit ca dracu de tamaie. Asa ca Dominion si-a facut-o cu mana lui.

-9 (11 voturi)

Vezi toate comentariile (10)

Modifică Setările