Fostul de director de publicitate al Facebook, mărturie în faţa Congresului american: „În cel mai rău caz ne-a împins în pragul unui război civil”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fostul director de monetizare al Facebook, Tim Kendall, a denunţat, într-o depoziţie în faţa Congresului american, un model de afaceri ce poate crea o dependenţă la fel de nocivă ca ţigările, fiind dăunătoare sănătăţii mintale a oamenilor şi societăţii până la o aduce în pragul unui război civil, relatează Business insider.

Tim Kendall s-a alăturat platformei în 2006 şi a fost director pentru monetizare al Facebook până în 2010.

El a declarat în faţa Subcomitetului pentru Protecţia Consumatorului şi Comerţ din Congresul american că el însuşi a avut un rol în construirea unor algoritmi ce au facilitat răspândirea dezinformării, încurajând o retorică a dezbinării în sânul societăţii, cu efecte nocive şi la nivelul sănătăţii mintale a oamenilor.

„Serviciile de social media pe care eu şi alţii le-am construit în ultimii 15 ani au contribuit la divizarea oamenilor cu o viteză şi intensitate alarmante. În cel mai fericit caz am erodat unitatea noastră colectivă, în cel mai rău ne-am împins în pragul unui război civil”, a spus primul director pentru publicitate al Facebook.

„Am folosit manualul marilor companii din industria tutunului astfel încât oferta să creeze dependenţă chiar de la început”, a declarat Kendall în timpul audierii de joi, precizând că iniţial a crezut că rolul lui va fi echilibrarea intereselor companiei legate de realizarea de venituri cu cele privind starea de bine a utilizatorilor, dar că Facebook a pus profitul mai presus de orice.

„Am căutat să captăm pe câtă atenţie e omeneşte posibil şi să o transformăm în profituri de proporţii istorice”, a afirmat el.

Kandall a mărturisit legiuitorilor americani că algoritmii Facebook răsplătesc conţinutul şocant şi retorica dezbinătoare în scopul de a evoca reacţii emoţionale extreme din partea utilizatorilor astfel încât aceştia să rămână conectaţi şi să genereze cât mai multe venituri din reclame.

„Aceşti algoritmi au scos la suprafaţă ce este mai rău din noi. Literalmente ne-au modificat funcţionarea creieror astfel încât am devenit detaşaţi de realitate şi cufundaţi în tribalitate”, a explicat acesta.

În prezent Kandall este directorul executiv al aplicaţiei de management al timpului Moment.

Facebook nu a răspuns solicitării Business Insider de a comenta asupra depoziţiei fostului său director.

Jan Schakowsky, preşedintele subcomisiei pentru protecţia consumatorului şi comerţ, un democrat, a reacţionat spunând că motivate de „profit şi putere în faţa unor efecte dăunătoare evidente, aceste mega-companii au convins guvernele din toată lumea să le lase în pace...giganţii tehnologici au contribuit la dezbinarea naţiunilor noastre şi au stârnit genocide în altele”.

Pe de altă parte, republicanii din comisie şi-au concentrat criticile asupra acuzaţiilor de bias anti-conservator exemplificând prin referinţa la verificarea postărilor preşedintelui american Donald Trump - semnalate pentru violarea politicilor de dezinformare ale acestor platforme - şi calificându-le drept cenzură.

„Libertatea expresiei este atacată tot mai frecvent”, a apreciat  Cathy Rodgers, un republican din Washington al comisiei.

„Sunt extrem de îngrijorată de faptul că platformele aplică politici de moderare a conţinutului inconsistente în propriile scopuri...nu există un exemplu mai clar al exploatării puterii sale în scopuri politice decât Twitter care semnalează postările preşedintelui Trump”.

Legiutori democraţi şi republicani deopotrivă şi-au arătat susţinerea pentru reformarea legislaţiei astfel încât platformele reţelelor sociale să poată fi trase la răspundere pentru conţinutul postărilor. Procurorul general William Barr a anunţat miercuri că Departamentul de Justiţiei a cerut Congresului modificarea legislaţiei fără a elabora asupra potenţialelor amendamente.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite