Ufolog american: Echipajele navelor US Navy au confirmat că „cel puţin 100 de obiecte” necunoscute au zburat în roi deasupra lor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dronă în apropiere de MV Bass Strait surpriinsă pe 15 iulie 2019 FOTO US NAVY via The Drive
Dronă în apropiere de MV Bass Strait surpriinsă pe 15 iulie 2019 FOTO US NAVY via The Drive

Producătorul de documentare şi ufologul american Jeremy Corbell a declarat în cadrul unui interviu pentru DailyMail.com că echipajul unor nave ale US Navy i-au dezvăluit că au observat „cel puţin 100 de obiecte zburătoare neidentificate” zburând deasupra lor şi demonstrând capabilităţi superioare unor drone.

Incidentele au avut loc în largul coastelor sud-californiene, la circa 160 km de San Diego, pe parcursul lunii iulie 2019.

„Nu ştim încă ce anume sunt acele aparate. Dar indiferent ce ar fi, abilităţile şi prezenţa lor reprezintă o problemă serioasă de securitate naţională şi nu ar trebui respinsă din capul locului”, a declarat Corbell pentru DailyMail.com.

Înregistrările video, verificate de Pentagon, arată obiecte cu străluciri intermitente plutind deasupra navelor marinei americane în Oceanul Pacific, la vest de San Diego – radarele au captat nouă dintre presupusele aparate de zbor, în timp ce o cameră cu infraroşu a înregistrat un obiect de formă sferică  scufundându-se în ocean.

Luna trecută, în cadrul unei audieri a Congresului SUA privind OZN-urile, directorul adjunct pentru Informaţii Navale, Scott Bray, a respins ideea că ar fi obiecte zburătoare de origine necunoscută, spunând că poate spune cu „suficientă siguranţă” că acele obiecte erau drone.

Zilele trecute, Marina SUA a publicat informări sugerând că obiectele erau „[sisteme aeriene fără pilot] în stilul unui elicopter cu patru rotoare ” provenind probabil de la o navă de marfă înmatriculată în Hong Kong din apropiere.

Ufologul american susţine însă că „zeci” de descrieri de la echipajul navelor, anchetatori şi oficiali informaţi arată că ipoteza navei de marfă a fost exclusă, natura şi originea presupuselor aparate sunt încă necunoscute şi că obiectele au zburat în moduri care depăşesc cu mult tehnologia dronelor cunoscute.

Potrivit surselor lui Corbell şi a documentelor interne ale Marinei, eliberate în temeiul Legii privind libertatea de informare (FOIA), printre capacităţile acestor aparate se numără zborul la altitudini de până la 6.400 m, plutirea în aer mai mult de patru ore, parcurgerea de distanţe lungi, în timp ce rămân imune la tehnologia anti-dronă a US Navy.

Documentele Marinei SUA arată că de fapt nava de marfă, „Bass Strait”, era andocată în Long Beach, California, la aproximativ 160 km distanţă, la momentul petrecerii unora dintre incidente.

Corbell a parafrazat declaraţiile unui martor de pe distrugătorul USS Russell care i-a dezvăluit că a observat unul din obiecte „accelerând instantaneu către straturile superioare ale atmosferei” şi că alte surse care au cunoştinţe despre caz au adăugat că obiectele au fost detectate deplasându-se din aer în apă.

„Nu avem încă suficiente informaţii pentru a stabili dacă este tehnologie creată de om sau nu. Dar capacitatea energetică uimitoare a acestor aparate este natură să schimbe lumea”, a spus sub protecţia anonimatului un ofiţer naval care a făcut parte din echipajul navelor care au surprins fenomenele. 

Documentele de informare ale Marinei sua publicate luna asta de site-ul specializat The Drive detaliază opt incidente în care „sisteme aeriene fără pilot” (UAS) au roit deasupra a cinci nave de război americane navigând în Oceanul Pacific, în largul coastei Californiei de Sud.

Incidentele  au avut loc în patru zile distincte, între 15 iulie şi 30 iulie.

Obiectele denumite UAS sau „vehicule aeriene fără pilot” (UAV), termenii tehnici pentru drone, au fost surprinse de camere, au apărut pe radar şi au fost văzute de marinari zburând deasupra sau pe lângă nave.

Unele dintre incidente au durat până la patru ore şi jumătate, iar aparatele au fost observate plutind la altitudini de până la 6. 400 m.

Drive a evidenţiat descrierea obiectelor drept „UAS în stil elicopter cu patru rotoare” în rapoartele publicate de Marina SUA. Doar că un angajat senior al unui contractor de apărare din SUA, expert în tehnologie militară, a declarat pentru DailyMail.com că în opinia sa aparatul ce zbura peste Russell ar fi „mult mai avansat” decât o dronă tradiţională. Antreprenorul, care a cerut să nu fie numit din cauza sensibilităţii muncii sale, a spus că quadcopterele modificate pot zbura până la 30.000 de metri, dar numai pentru perioade scurte de timp.

„Cea mai bună baterie de quadcopter ţine aproximativ o oră. Urcarea la peste şase kilometri necesită timp şi, odată ce aparatul ajunge la acea altitudine, are dificultăţi să menţină o poziţie fixă sau constantă deasupra navei pe măsură ce viteza vântului creştea”, a spus sursa. 

Fotografiile ecranului unui radar, care a detectat un roi deasupra USS Omaha în iulie 2019, arată nouă drone care se deplasează cu până la 138 de noduri (mai mult de 158 de mile pe oră) în condiţiile în care vântul bate cu viteze de 31 de noduri.

„Menţinerea poziţiei în astfel de condiţii ar creşte consumul de energie şi ar limita foarte mult timpul de zbor în jurul ţintei la doar câteva minute, mai ales având în vedere că quadcopterul trebuie să se întoarcă la punctul său de origine. În plus, rapoartele menţionau că vehiculul era iluminat, crescând şi mai mult consumul de putere', a adăugat antreprenorul.

Expertul în tehnologie militară a spus că quadcopterele de top au o rază de acţiune maximă de aproximativ şapte mile, ceea ce înseamnă că locul lor de lansare ar trebui să fie în apropierea navelor de război.

„Nava ar fi fost uşor de detectat, precum şi lansarea quadcopterului”, au spus ei.

„Având în vedere aceste limitări, nu cred că vehiculul iluminat care a plutit patru mile deasupra navei pentru o perioadă prelungită ar fi putut fi un quadcopter tradiţional. Pur şi simplu nu au rază sau putere. Trebuie să fie un avion mult mai avansat.

Un slide informativ  difuzat de Marina SUA a indicat că nava de marfă „strâmtoarea Bass” a trecut pe lângă USS Paul Hamilton în timpul unuia dintre incidentele roiului de drone, şi că „foloseşte probabil UAV-uri pentru a supraveghea forţele navale americane”.

Cu toate acestea, alte slide-uri au arătat că aparatul necunoscut plutea în jurul navelor de război anterior trecerii navei de marfă, dar şi ulterior.

Corbell a declarat pentru DailyMail.com că a „comunicat cu zeci de marinari, inclusiv unul de la bordul navei USS Russell, care raportează că a văzut unul dintre obiecte accelerând instantaneu în atmosfera superioară şi în afara razei vizuale”.

„Rapoartele pe care le-am obţinut, interviurile pe care le-am realizat şi mărturiile pe care le-am documentat în faţa camerei afirmă că acestea nu au fost identificate ca drone convenţionale. Unele dovezi sugerează că aceste unităţi prezentau proprietăţi de zbor unice, estimându-se că cel puţin 100 dintre ele efectuau o serie coordonată de manevre îndreptate către navele noastre de război”, a spus producătorul.

Numărul citat de Corbell este mult mai mare decât sugerează Marina SUA, care susţine că pe 15 iulie 2019 crucişătorul de rachete ghidate USS Bunker Hill a întâlnit până la 11 „UAS”, iar distrugătorul USS Ralph Johnson a urmărit patru pe radar şi a raportat observări a alte 10.

Corbell spune că mai multe nave de război se confruntă cu roiuri de aparate neidentificate în acelaşi timp, de aici diferenţa.

O observare de către Russell pe 30 iulie 2019 a detectat cinci „UAS necunoscute”, conform unei descrieri a Marinei a incidentului, obţinută de The Drive.

Un membru activ al serviciului direct implicat în clasificarea şi raportarea evenimentelor din 2019 a declarat că membrii echipajului lui DailyMail.com au înregistrat obiectele zburătoare ca drone, deoarece au răspuns rapid şi nu aveau alţi termeni la îndemână însă „retrospectiv cuvântul a fost inexact”.

„Categorizarea drept dronă se datorează lipsei de date pentru a clasifica în orice alt mod”, a spus sursa.

Corbell susţine că i s-a arătat un briefing de informaţii al Marinei care a inclus o analiză a aparatului depistat deasupra USS Russell la 30 iulie 2019,  şi o descriere a obiectelor ca având „formă de piramidă”.

Un clip publicat de el, filmat de pe Russell, înfăţişează un obiect cu aspect triunghiular, văzut de jos.

Dar scepticii spun că o lentilă triunghiulară pe o lunetă cu vedere pe timp de noapte ar face ca orice lumină de pe cer să pară triunghiulară în condiţiile potrivite.

Mai multe clipuri ale unor obiecte ce roiau deasupra USS Russell pe 30 iulie 2019, oferite de Navy pentru The Drive în această săptămână, ar putea da mai multă greutate teoriei distorsiunii lentilei.

Într-unul dintre ele, un ofiţer de marină descrie „un posibil UAS... care operează la o rază de 4.000 de metri, cu lumini intermitente -roşii, verzi şi albe”.

Dar când camera de vedere pe timp de noapte se apropie de obiectul care pluteşte, o lumină din apropiere care pare să provină de la navă pare să devină triunghiulară, sugerând o distorsiune a lentilei.

Un videoclip din 15 iulie 2019 arată un obiect filmat de pe o a şasea navă de război, USS Omaha, folosind o cameră cu infraroşu. 

Videoclipul arată obiectul plutind deasupra oceanului, apoi căzând în apă. Marina SUA a declarat că videoclipul este autentic.

Documentele de informare ale Marinei SUA publicate de Corbell arată că nu au avut succes în căutarea obiectului sub apă, şi de aceea el crede că este o dovadă că aparatul se poate mişca atât prin aer, cât şi prin apă, o tehnologie foarte avansată pentru o dronă.

„Condiţionarea care a condus la aceste etichete nu reflectă caracteristicile unice care au fost raportate  şi nici documentaţia vizuală, cum ar fi filmările FLIR [in infraroşu] ale USS Omaha, în care obiectul pare să intre în apă fără să fie distrus”.

Corbell consideră că natura obiectelor este o problemă urgentă de securitate naţională: „Pentru că, în caz contrar, America şi multe alte naţiuni care au experimentat acelaşi tip de întâlniri în întreaga lume în mod constant, sunt susceptibile de a fi atacate de o entitate avansată tehnologic necunoscută care îşi poate opera ambarcaţiunile în spaţiul nostru aerian restricţionat cu absolută impunitate”.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite