Ultimul număr în format tipărit al  revistei americane „Newsweek“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fotografia de pe coperta ultimului numar tipărit al revistei Newsweek
Fotografia de pe coperta ultimului numar tipărit al revistei Newsweek

Revista americană „Newsweek“, înfiinţată în urmă cu 80 de ani, a dat publicităţii fotografia care va apărea pe coperta ultimului său număr tipărit, relatează BBC. Este vorba despre o fotografie în alb-negru, în care se vede clădirea zgîrie-nori unde se află sediul din Manhattan al revistei americane, iar pe copertă scrie #lastprintissue (ultimul număr tipărit).

Cu două luni înainte să împlinească 80 de ani, revista americană Newsweek renunţă în această săptămână la versiunea tipărită, în favoarea unei ediţii 100% digitale, pentru telefoane mobile şi tablete, care se va numi Newsweek Global.

Revista a ales pentru prima pagină un simbol relevant: un "Hashtag" sau #, simbol al reţelei sociale Twitter, care se referă la importanţa pe care a căpătat-o internetul în ultimii ani ca sursă de informare, creând o situaţie foarte dificilă pentru presa scrisă, îndeosebi în privinţa veniturilor din publicitate.

Mesajul apare pe reţeaua de socializare Twitter, ca un omagiu adus publicaţiei care a apărut pentru prima dată în 17 februarie 1933.

Dispariţia ediţiei printate a fost determinată de scăderea drastică a veniturilor din publicitate, în special pentru că publicul s-a mutat în mediul online.

De la începutul anului viitor, Newsweek va apărea doar în variantă digitală. Editorul Tina Brown a descris ceea ce urmează ca pe "un nou capitol" pentru viaţa revistei. Într-o scrisoare a redactorului-şef, Tina Brown scris: "Aceasta nu este o revistă convenţională sau inflexibilă. În acest spirit am făcut schimbările recente şi ne-am deschis inimile pentru mediul digital, aşa cum vor face toţi ceilalţi competitori ai noştri de pe piaţă, cu aceeaşi sinceritate. Ne aflăm în faţa unui moment de cotitură", a scris ea.

Deşi s-a aflat mereu pe locul doi în preferinţele publicului, după revista „Time“, a cîştigat notorietate în anii 1960, pentru modul în care a relatat despre mişcarea pentru drepturile civile.

La cel mai bun moment al său, a avut un tiraj de 3 milioane de exemplare, dar din cauza scăderii numărului de cititori şi a publicităţii, a început să înregistreze pierderi financiare.

A fost vîndută de compania Washington Post omului de afaceri şi publicistului Sidney Harman, în 2010, pentru un dolar, şi a fuzionat cu publicaţia online Daily Beast, trei luni mai tîrziu.
 
 

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite