Aniversare de 40 de ani pentru Volkswagen Passat

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Generaţiile Volkswagen Passat
Generaţiile Volkswagen Passat

Producătorul german aniversează 40 de ani de la lansarea Passat. Celebrul model al nemţilor de la Wolfsburg a fost lansat în 1973 şi era destul de diferit faţă de ce ştim noi azi.

După ce grupul Volkswagen a cumpărat Audi, a început să se folosească de experienţa firmei de familie pentru a dezvolta o generaţie nouă de maşini. Aşa a apărut Passat, în 1973, urmat de Golf, un an mai târziu. Primele maşini de succes din noua generaţie VW, cu tracţiune faţă şi cu motor răcit cu apa.

Ajuns la a şasea generaţie, primul Passat nu prea semăna cu berlina de azi. Era varianta  fastback al lui Audi 80, lansat cu un an mai devreme. Prima motorizare: un propulsor de 1,3 litri şi 55 de cai putere, şi unul de 1,5 litriu care dezvolta 74 sau 84 de cai putere.

Passat a mai primit embleme cu numele the Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar şi Carat. Generaţiile succesive ale Passat poartă denumirea internă în cadrul producţiei VW de B1, B2, etc.

Acest model, începând cu anii 2000 a devenit una dintre cele mai populare maşini din România mulţumită combinaţiei dintre preţul competitiv din acest segment, spaţiul şi confortul oferit, respectiv motorizările 1,9 şi 2,0 TDI.

Nimeni nu ar fi crezut că un model care şi-a început cariera sub forma unui hatchback stilizat de Giugiaro în 1973 va deveni un succes comercial de renume mondial. Până în 2012, Volkswagen a vândut 20 de milioane de unităţi Passat, devenind al 3-lea cel mai vândut model VW după Kafer (Broscuţă/Beetle) şi Golf.

Prima generaţie (B1) a fost produsă între anii 1973-1980. Cea de-a doua generaţie Passat a fost comercializată între 1980 şi 1987, cu toate că pe unele pieţe auto precum China a fost produsă până în 2012. B2-ul este primul Passat echipat cu motor turbo-diesel, motorizarea preferată a cumpărătorilor din România şi restul ţărilor de pe Vechiul Continent.

A treia generaţie, fabricată între 1987 şi 1993, este considerată de pasionaţii VW drept Passat-ul care a dat tonul în ceea ce priveşte elementele de design specifice acestui model. B3-ul este primul Passat oferit cu motorizări pe injecţie şi sistemul de tracţiune integrală “Syncro”, ulterior redenumit 4motion. Acestuia i-a urmat generaţia B4 (1993-1997). Din punct de vedere stilistic, B4 reprezintă un facelift major faţă de B3. Principalele noutăţi reale sunt motorizările TDI, airbag-urile frontale şi centurile de siguranţă cu pretensionare.

B5-ul fabricat între 1996 şi 2005 este Passat-ul care a pornit fascinaţia românului pentru acest model. Cu un design mult mai modern decat predecesorii săi, B5-ul a reprezentat un punct de cotitură în ceea ce priveşte calitatea percepută. Gama de motorizări a acestuia cuprinde unităţi cu 4, 5, 6 sau chiar 8 cilindri.

Revenind la scurtul istoric, B6-le fabricat între 2006 şi 2009 este primul Passat care a oferit opţional cutia de viteze cu dublu-ambreiaj DSG.

În 2008, Volkswagen a extins gama prin lansarea lui Passat CC, un "coupé în patru uşi" bazat pe Passat. O altă versiune populară a fost şi AllTrack. În 2010 Passat CC a fost rebranduit ca “CC”, odată cu lansarea actualei generaţii Passat B7.

 

Passat a fost un succes. În cei 40 de ani s-au vândut 20 de milioane de vehicule, în toată lumea.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite