Automotive Color Trends pentru anul 2018-2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mobilitatea viitorului şi nevoile umane au inspirat predicţiile BASF din raportul Automotive Color Trends pentru anul 2018-2019. Culorile acromatice unice sunt punctul central al raportului Automotive Color Trends.

Culorile închise, nuanţele de albastru şi efectele complexe sugerează omniprezenţa tehnologiei

Progresele în digitalizare fac ca tehnologia să devină mai puţin vizibilă şi, mai degrabă, împletită cu realitatea. Aplicaţiile pentru realitate augmentată şi gadgeturile inteligente menite să ne simplifice viaţa de zi cu zi îmbină lumea reală cu cea digitală. Oamenii par să petreacă mai mult timp pe platforme online, luptând pentru perfecţiune în social media, decât în lumea reală. Această omniprezenţă a tehnologiei se reflectă în raportul Automotive Color Trends. Nuanţele de gri şi albastru sunt punctul central al colecţiei. Culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe care adaugă accente colorate şi naturale şi reprezintă fuziunea dintre realitate şi lumea virtuală. Nuanţele de albastru – care reflectă culoarea ecranelor şi lumina digitală – apar în culori saturate puternice. Texturile naturale şi efectele de culoare simbolizează căutarea calităţilor umane într-o lume virtuală.

Schimbarea funcţiilor – noile concepte de mobilitate vor influenţa opţiunile de culoare 

Conceptele de car sharing şi ride sharing şi maşinile autonome vor schimba funcţia unei maşini de la un bun personal, la un mod de transport mai public. Pentru autoturismele proiectate pentru a fi utilizate în comun, paletele de culoare universal atractive vor juca un rol semnificativ. Colecţia de tendinţe arată modul în care texturile elaborate şi efectele complexe pot face fiecare culoare cu adevărat unică. 

În plus, BASF răspunde mobilităţii viitorului prin dezvoltarea continuă a culorilor funcţionale. Anumite culori din cadrul colecţiei incorporează un sistem de acoperire care atenuează acumularea de căldură pe suprafaţa vehiculului, ceea ce reduce creşterea temperaturii în interiorul maşinii. Alte inovaţii includ culori cu funcţionalităţi de ultimă oră, cum ar fi o putere de reflexie mai bună, care le face mai uşor de detectat, cu ajutorul LiDAR, fără a le compromite estetica.

Imagine indisponibilă

EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) – Viaţa în spaţii urbane

În regiunea EMEA, utilizarea spaţiilor urbane se schimbă, unele tipuri de locuri câştigând o importanţă tot mai mare în zonele metropolitane. Acest lucru se reflectă în concepte de design inedite pentru spaţii semi-publice, precum magazine, muzee şi restaurante. Produsul devine mai puţin important, iar spaţiul în sine se transformă într-o experienţă, care îi invită pe nomazii digitali să petreacă timp descoperind-o. 

Totodată, apare provocarea de a atrage atenţia şi în mediul virtual. Acolo, tendinţele evidenţiate de căutări pe smartphone indică, printre altele, elemente arhitecturale nefinisate care, în unele cazuri, evocă urme arhaice. În loc să creeze o atmosferă de confort şi lux, formele şi materialele prezintă din ce în ce mai mult muchii drepte.

Aceste tendinţe se reflectă în gama de culori pentru EMEA. Nuanţele de gri sugerează mediul urban. Combinate cu efecte haptice, ele se bazează pe semnificaţia a ceea ce poate fi experimentat în realitate. Culoarea aproape albă, "Grand Blanc", cu textura sa aspră şi asociaţiile sale cu betonul, face aluzie la viaţa trăită în spaţiile urbane. Efectele particulelor incluse în stratul de acoperire transparent evidenţiază trăsătura specială a unui automobil, aceea de produs emoţional. "The Urbanist", o culoare gri închis, antracit metalic, reprezintă uniunea dintre oameni şi tehnologie. Efectul metalic pronunţat creează reflexii neprevăzute şi evocă dorinţa de a fi în centrul atenţiei.

Imagine indisponibilă

Asia Pacific – Căutarea calităţii în viaţa reală

Oamenii din regiunea Asia Pacific au o relaţie ambivalentă cu tehnologia. Îşi oferă de bunăvoie datele personale companiilor care le fac viaţa de zi cu zi mai confortabilă şi sunt deschişi în ceea ce priveşte legăturile emoţionale cu maşini cu inteligenţă artificială. În acelaşi timp, dorinţa de contact şi de experienţe umane, în viaţa reală, remodelează spaţiile publice din oraşe. “Gray Ambivalence”, un gri metalic strălucitor, reprezintă integrarea tehnologiilor de înaltă performanţă în viaţa de zi cu zi. 

America de Nord – Extinderea orizontului de culori

Demistificarea eroilor publici face loc unor noi idoli. Defectele sunt acceptate ca fiind parte a naturii umane, iar diversitatea este sărbătorită. Un nou entuziasm pentru ştiinţă şi în special pentru călătoriile în spaţiu atrage atenţia asupra lumilor îndepărtate. Conectarea lumii reale şi virtuale, precum şi relaţia dintre pământ şi spaţiu, sunt captate în culoarea esenţială propusă de BASF, pentru America de Nord – “Atomium Sky”: un albastru puternic saturat, cu o granulaţie medie, care, în anumite unghiuri, se transformă într-o nuanţă mai blândă, semi-opacă. Culoarea emană un caracter jucăuş şi dovedeşte un spirit orientat spre viitor. Acesta este al doilea an consecutiv în care BASF a ales albastrul drept culoare cheie în America de Nord, drept rezultat al proeminenţei sale tot mai mari în regiune.

Imagine indisponibilă

America de Sud – Transformarea gamelor de culoare clasice

Culorile pentru America de Sud oferă o conexiune vizuală cu diversitatea regiunii. Două dintre cele mai populare game de culoare de pe piaţa auto – alb şi negru – se transformă în acoperiri elegante şi eclectice pentru maşini. “Coriolis Force”, culoarea cheie a regiunii, reflectă atenţia şi respectul pentru meşteşugurile tradiţionale şi cunoştinţele transmise de-a lungul generaţiilor. Nuanţa întunecată emană un efect luxos, care este creat prin utilizarea unor particule aurii-roşiatice. Sub o sursă de lumină puternică, acestea creează o estetică reprezentativă pentru regiune.

Expertiza culorilor Diviziei de Produse de Acoperire

Designerii diviziei de Produse de acoperire din cadrul BASF observă modificările tehnologice şi sociale şi le folosesc ca sursă de inspiraţie şi punct de pornire pentru cercetarea intensivă a tendinţelor viitoare. Anual, aceştia îşi traduc concluziile şi predicţiile într-o colecţie de 65 de noi culori, care reflectă tendinţele şi evoluţiile globale din regiunile: Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), Asia Pacific (AP) şi America de Nord (NA).

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite