Auto

articolul anterior articolul urmator

Bentley Mulsanne - finalul unui ere

0
26 Jun 2020 16:17:41
Autor: Adevărul Auto

După mai mult de un deceniu de producţie a modelului, ultimul exemplar de Mulsanne a fost finalizat, un pas ce semnifică sfârşitul unei cariere ilustre şi extraordinare.

Peste 7.300 de exemplare - toate lucrate artizanal la casa Bentley din Crewe, Cheshire - au întruchipat capacitatea Bentley de a produce berlina de lux supremă. 

Pentru că petrecerile obişnuite, de final de producţie sunt acum reduse de pandemia COVID-19, colegii Bentley s-au adunat pentru fotografii cu ultimele maşini produse, menţinând restricţiile de distanţare socială, şi au marcat despărţirea de Mulsanne, împărtăşindu-şi, în faţa camerei de luat vederi, gândurile despre flagship-ul Bentley care ne părăseşte. Bentley lansează astăzi atât acest film „Colegul”, cât şi o suită de imagini ale penultimului exemplar pentru clienţi - un Mulsanne Speed ​​„6.75 Edition by Mulliner” cu finisaj „Rose Gold over Tungsten”, care se va îndrepta către un client norocos din SUA. Un Mulsanne extrem de special, rămâne, deocamdată, în Crewe, viitoarea sa casă rămânând un secret foarte bine păzit.

Tradiţia Mulsanne poate fi urmărită în istoria Bentley, de la originalul 8 Litre din 1930 - ultima maşină proiectată şi dezvoltată de însuşi W.O. Bentley -  cel mai luxos Bentley construit la vremea sa.

Preşedintele şi directorul general al Bentley, Adrian Hallmark:

„Mulsanne este punctul culminant a tot ceea ce am învăţat la Bentley în primii 100 de ani de producţie a celor mai luxoase maşini din lume. Fiind vârful nostru de gamă de mai bine de un deceniu, Mulsanne şi-a consolidat ferm locul în istoria Bentley ca un model cu adevărat emblematic. Sunt extrem de mândru de sutele de proiectanţi, ingineri şi meşteri care au dat viaţă modelului Mulsanne în ultimii zece ani. Acum, pe măsură ce începem călătoria Bentley pentru a defini viitorul mobilităţii durabile de lux prin strategia Beyond100, rolul de flagship al Bentley trece la noul Flying Spur”.

În ultimii 11 ani, peste 700 de persoane au investit aproape trei milioane de ore în artizanatul berlinei ultraluxoase de la Bentley. Producţia caroseriilor de Mulsanne a necesitat aproximativ 42 de milioane de puncte de sudură, iar crearea somptuoaselor interioare din piele a durat mai mult de un milion de ore. S-au petrecut aproape 90.000 de ore pentru lustruirea maşinilor, înainte de a se trece la peste patru milioane de puncte individuale de control al calităţii. Mulsanne s-a născut din dragoste.

O istorie a Mulsanne

De la lansarea Mulsanne, modelul a continuat să evolueze de-a lungul întregii sale vieţi. Prezentat la Pebble Beach, în 2009, noul Mulsanne, dezvoltat de la zero în casa Bentley din Crewe, avea un design exterior şi interior distinctiv, un nou şasiu şi o nouă variantă a emblematicului motor V8 de 6,75 litri.

Primele îmbunătăţiri ale Mulsanne au fost prezentate în 2012, sub forma versiunii Mulliner. O gamă de caracteristici noi de design, impresionante, a inclus jante unice de aliaj de 21 inci, guri de aerisire Bentley Flying „B” şi un interior tapiţat cu piele brodată în modelul specific, în carouri, asociat unei trape mari de sticlă, cu deschidere înclinată şi un mini-frigider electric, proiectat special.

Al doilea dintr-o linie de trei modele derivate din Mulsanne - Speed ​​- a fost prezentat în 2015. Dând viaţă celei mai rapide experienţe de conducere ultra-lux, Mulsanne Speed a fost dotat cu o versiune modernizată a motorului V8 de 6,75 litri, oferind 537 CP (530 bhp / 395 kW) şi 1.100 Nm (811 lb.ft), împreună cu suspensia şi direcţia sportive selectabile. Caracteristici de stil noi şi moderne au făcut din Mulsanne Speed o declaraţie a chintesenţei luxului britanic.

O nouă familie Mulsanne a debutat la Geneva în 2016, când modelul a primit o gamă largă de îmbunătăţiri pentru a ridica şi mai mult standardul de lux oferit în cea mai luxoasă berlină din lume. O suită de revizii stilistice elegant executate a diferenţiat noul Mulsanne de predecesorul său. Întregul stil al părţii frontale a maşinii (înaintea stâlpului A) a fost complet reproiectat. Aripile, capota, masca radiatorului, grilele, luminile şi barele de protecţie faţă şi spate au fost modificate, oferind maşinii un aspect mai modern şi mai integrat.

În interior, noul Mulsanne se lăuda, de asemenea, cu scaune reproiectate, mânere de uşi şi cotiere noi, precum şi cu un sistem de comandă unic pentru geamuri. Noul Mulsanne a oferit un sistem de infotainment complet nou, cu tehnologie de navigaţie de top. De asemenea, a prezentat o selecţie de sisteme de infotainment la bord care au ridicat standardul pentru divertisment audio şi vizual în mişcare.

În plus, Mulsanne Extended Wheelbase, a treia variantă Mulsanne, a fost dezvoltată ca să ofere un plus de confort pasagerului. Extensia de 250 mm a ampatamentului Mulsanne (de la 3.266 mm până la 3.516 mm) a fost în totalitate în beneficiul spaţiului de la picioare pentru scaunele din spate. Această creştere semnificativă a spaţiului interior a făcut din Mulsanne limuzina de lux cu cele mai generoase proporţii şi, de departe, cel mai confortabil mod de a călători pe patru roţi. Adăugarea unei console generos dotată pentru a separa cele două scaune din spate, suporturile pentru picioare în stilul scaunelor din avioane, perdelele de confidenţialitate şi masa pliabilă ornată au completat mediul de lux de neegalat.

Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner

 În 2020, maşinile din seria finală de producţie formează ediţia specială „6.75 Edition by Mulliner”, care reprezintă sfârşitul epocii Mulsanne. Luându-şi numele de la legendarul motor de 6,75 litri, care anul acesta a ajuns şi el la sfârşitul ciclului de producţie, după mai bine de 60 de ani, „6.75 Edition” este limitată la doar 30 de exemplare.

Trimiteri subtile la motorul maşinii sunt evidente în întreaga maşină. Pentru a numi doar câteva, comenzile de ventilaţie din interior sunt înlocuite de modele având versiuni în miniatură ale capacului de ulei al motorului. Cadranul ceasului şi al instrumentelor de bord minore sunt gravate cu schemele unor secţiuni ale motorului.

Tratamentele pentru nuanţe întunecate la mascota Flying B de pe capotă, grila radiatorului Mulliner Serenity şi finisajele evacuărilor aduc un plus de definiţie, în timp ce roţile Mulsanne Speed ​​de 21 de inci, cu cinci spiţe, au un finisaj unic lucios, cu porţiuni negre.

Sub capotă, galeria de admisie a motorului va fi finisată în negru în locul tradiţionalului argintiu, iar placheta cu numărul motorului - semnată în mod tradiţional de meşterul care a construit motorul - a fost semnată de Adrian Hallmark.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii