BMW a lansat la Frankfurt supercarul eco i8

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

BMW a lansat supercarul eco i8. Preţul este 126000 € în Germania, 99125 £ în Marea Britanie şi 135700 $ în USA, include TVA şi nu include bonificaţia de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor ţări.

BMW Group a prezentat la IAA Frankfurt BMW i8, o generaţie nouă şi revoluţionară de automobil sport. Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi şasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de acumulatori şi suspensie.

Cu acest concept revoluţionar deschide calea pentru o abordare extrem de dinamică şi eficientă a plăcerii condusului. În segmentul maşinilor sport, noul i8 demonstrează încă potenţialul de dezvoltare a filosofiei BMW i.

BMW i8 a fost conceput de la început ca maşină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanţă deosebite şi o eficienţă maximă. Arhitectura LifeDrive - dezvoltată special pentru BMW i - oferă platforma ideală pentru o construcţie cu masă minimă, centru de greutate coborât şi distribuţie perfect egală a maselor între cele două punţi. Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile structurale şi de siguranţă sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.

Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultrauşor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.

Uşile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP şi un înveliş exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puţin decât o construcţie convenţională. Construcţia inteligentă a suportului din magneziu pentru panoul de instrumente aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu BMW Seria 6. În plus, rigiditatea structurală ridicată a structurii din magneziu permite reducerea numărului de componente, astfel că masa scade cu alte 10 procente. Tehnologia inovatoare a plasticului, utilizată la conductele de aer condiţionat, aduce o scădere cu 60% faţă de componentele convenţionale, îmbunătăţind totodată şi acustica datorită proprietăţilor de absorbţie a sunetului. Datorită faptului că electronica de putere şi electromotorul sunt conectate direct, cantitatea de cabluri necesare este redusă, în timp ce utilizarea parţială a firelor de aluminiu aduce o nouă scădere a masei.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistenţă foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor şi portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietăţile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluţii este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparaţie cu sticla laminată convenţional.

Ca şi masa, potenţialul de conservare a resurselor este un factor decisiv în alegerea materialelor. Cea mai mare parte a aluminiului utilizat la BMW i8 este fie reciclat, fie obţinut folosind energie regenerabilă componentelor CFRP şi materialele refolosibile, provenite de la automobilele afectate în accidente

BMW i8 reprezintă prima maşină sport din lume ce a fost dezvoltată de la început sub umbrela dezvoltării durabile. Atât exteriorul, cât şi interiorul modelului cu 2+2 locuri întruchipează o abordare revoluţionară şi de pionierat a plăcerii condusului pentru care BMW este renumit. Liniile curate şi minimaliste, precum şi suprafeţele omogene subliniază statutul BMW i8 ca cel mai avangardist automobil din segmentul său.

Ca al doilea model de serie BMW i, BMW i8 dezvăluie şi versatilitatea limbajului de design care defineşte automobilele BMW i. Designul său semnalează uşurinţă, siguranţă, eficienţă şi plăcere pură a condusului - calităţi remarcabile pe care BMW i8 (maşină sport hibrid plug-in) le împărtăşeşte cu BMW i3, modelul propulsie integral electrică care a fost conceput pentru condus urban agil şi confortabil.

Cheia acestei versatilităţi este arhitectura inovatoare LifeDrive, care permite un nivel considerabil de libertate a designului automobilelor BMW i. Elementul central al modulului Life este celula pasagerilor din CFRP. Cu o lungime de 4.689 mm, o lăţime de 1.942 mm şi o înălţime de 1.293 mm, BMW i8 are proporţiile unei maşini sport tipice. Personalitatea dinamică este subliniată şi de capota lungă, elementele aerodinamice evidente, linia alungită a plafonului, consolele scurte şi ampatamentul de 2.800 mm. Combinaţia între aptitudinile sportive şi eficienţă se traduce prin designul modelului cu 2+2 locuri - având în prim-plan semnătura limbajului de design BMW i. Ecartamentul lat al maşinii (1.644 mm pentru puntea faţă, 1.715 mm pentru cea spate) completează prezenţa dinamică puternică pe care o generează proporţiile automobilului.

BMW i8 combină un coeficient aerodinamic (Cd) de 0,26 cu echilibrul aerodinamic remarcabil. Capota joasă, grila radiatorului aproape complet ascunsă, Air Curtains din eleronul faţă, pragurile laterale conturate, liniile laterale care determină pasaje aerodinamice şi galeriile de aer dintre stopuri şi cadrul acoperişului permit o orientare foarte eficientă a curentului de aer.

Roţile mari şi relativ subţiri, cu designul tradiţional optimizat aerodinamic, contribuie la eliminarea turbulenţelor de curgerea a aerului care pot afecta eficienţa - iar efectul este amplificat de aeroflapsurile poziţionate în spatele roţilor faţă şi în faţa celor spate. Definit cu precizie, fluxul de aer ce trece peste toate zonele caroseriei realizează un echilibru între rezistenţa aerodinamică şi portanţa gândită pentru a maximiza dinamica şi stabilitatea direcţională.

Vopseaua pentru panourile laterale ale caroseriei, partea frontală şi cea din spate ale BMW i8 poate fi aleasă dintre patru variante de culoare, trei dintre acestea fiind create exclusiv pentru BMW i.

Orientarea spre conducător specifică pentru designul cockpitului BMW este completată de elemente futuriste care evidenţiază calităţile dinamice şi masa redusă ale maşinii sport. Conducătorul, pasagerul din dreapta şi cei din spate au o poziţie foarte joasă - în stilul tradiţional al maşinilor sport - în scaune uşoare. Echiparea standard cu piele se extinde şi dincolo de suprafaţa scaunelor, la componente ale consolei centrale, la panoul de instrumente şi la panourile interioare ale uşilor.

BMW i8 combină performanţele unei maşini sport de top cu economia de combustibil şi emisiile familiare mai degrabă pentru un model de clasă mică. Este bazat pe o arhitectură a automobilului care oferă platforma perfectă pentru un comportament agil datorită centrului de greutate dispus foarte jos şi unei distribuţii 50:50 a maselor.

Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă 170 kW/231 CP şi propulsează puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP transmite puterea spre puntea faţă şi este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion care poate fi încărcat de la o priză normală. Într-un regim de condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h în regim exclusiv electric. Cea mai puternică dintre cele două surse propulsează puntea spate şi este susţinută electric de sistemul hibrid pentru a oferi plăcerea condusului specifică BMW, oferind în acelaşi timp un nivel fără precedent al eficienţei. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în doar 4,4 secunde, în timp ce consumul mediu de combustibil - calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hibrid plug-in - este de 2,5 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 59 g/km.

Acumulatorul special BMW i8 a fost dezvoltată şi produsă de BMW Group. Are un sistem de răcire cu lichid, oferă o capacitate maximă de utilizare de 5 kWh şi poate fi reîncărcat de la o priză normală, de la un panou (Wallbox) BMW i sau la o staţie publică de alimentare. De asemenea, acumulatorul poate fi alimentat cu ajutorul electromotorului la utilizarea frânei de motor.. Demarorul, responsabil de pornirea motorului, poate fi utilizat şi ca generator pentru încărcarea bateriei, puterea necesară fiind furnizată de motorul BMW TwinPower Turbo.

Puntea spate a BMW i8 este propulsată de motorul pe benzină prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte. Roţile faţă sunt acţionate de electromotor printr-o transmisie automată integrată cu două etape. Puterea maximă combinată de 266 kW/362 CP şi cuplul maxim total de 570 Nm furnizaţi cumulat către toate cele patru roţi formează un sistem deopotrivă dinamic şi eficient. Gestiunea inteligentă a sistemului de propulsie BMW i8 asigură o coordonare perfectă a celor două surse de putere. Datorită variaţiei puterii între motorul cu ardere internă şi cel electric, conducătorul beneficiază în orice moment de temperamentul sportiv al BMW i8, în acelaşi timp fiind maximizată eficienţa energetică a sistemului general. Utilizând cele două surse de putere, timpul de sprint (0-100 km/h) este de 4,4 secunde. BMW i8 atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) care poate fi atinsă şi menţinută exclusiv de motorul pe benzină.

BMW i8 oferă conducătorului posibilitatea de a ajusta reglajul transmisiei şi al suspensiei pentru a adapta experienţa condusului în funcţie de preferinţele personale. Pe lângă selectorul electronic al vitezelor pentru transmisia automată, conducătorul poate folosi şi butonul Driving Experience Control - o dotare familiară a celor mai recente modele BMW - sau, exclusiv la BMW i8, butonul eDrive. Astfel conducătorul poate alege unul din cele cinci moduri de operare: D pentru selecţie automată a treptelor în modurile COMFORT şi ECO PRO, modul SPORT, respectiv eDrive pentru condus pur electric - de asemenea cu alegerea modurilor COMFORT şi ECO PRO.

Caracteristicile impresionante de siguranţă ale CFRP ies în prim-plan şi la scenariile de impact lateral. În ciuda forţelor mari de impact şi a faptului că acestea sunt concentrate în suprafeţe relativ mici, materialul suferă doar deformări minore, iar pasagerii se bucură de o protecţie excelentă. Astfel, CFRP este perfect pentru utilizare în lateralele automobilului, unde fiecare centimetru de interior neafectat este deosebit de important. Cu toate acestea, există limite şi pentru CFRP. Dacă forţele aplicate trec de limita de rezistenţă a materialului, compozitul de fibre se sparge în componente individuale într-un proces controlat.

La testul Euro NCAP de impact lateral, în care un stâlp loveşte automobilul în punctul mort cu 32 km/h, CFRP îşi dovedeşte din nou capacitatea extraordinară de absorbţie. Modulul Life absoarbe întregul impact cu deformare minimă, garantând protecţie optimă a pasagerilor.

Conceptul de protecţie a pasagerilor este completat de echiparea standard pentru siguranţă. Airbagurile frontale şi cele laterale integrate în spătarul scaunelor, la care se adaugă airbagurile pentru cap/cortină pentru ambele rânduri de scaune, fac parte din dotarea standard care cuprinde şi centurile de siguranţă în trei puncte de prindere - cu opritor, pretensionare şi limitator de forţă pentru toate locurile.

Automobilul este echipat standard cu faruri LED integrale, puternice şi eficiente energetic. În secţiunea inferioară, sursele de lumină sunt încadrate de o bară de forma literei U în care sunt integrate luminile de zi, luminile laterale şi semnalizatoarele. Stopurile cu design complex au şi ele forma U specifică modelelor BMW. Toate luminile de la BMW i8 sunt echipate standard cu LEDuri.

Modulul Connected drive vine cu funcţii noi şi interesante.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite