Auto

articolul anterior articolul urmator

Cea mai rapidă maşină de serie din lume a depăşit pragul de 500km/h

9
20 Oct 2020 16:43:10
Autor: Andrei Brînduşescu

SSC Tuatara este bolidul care deţine acum recordul pentru cea mai rapidă maşină de serie din lume, atingând o viteză de 508km/h.

Pe 10 octombrie, SSC Tuatara a devenit cea mai rapidă maşină de serie din lume, reuşind să atingă viteza de 508km/h pe o porţiune de drum de 11km care întinde între Las Vegas şi Pahrump, Nevada, aceeaşi folosită de Koenigsegg Agera RS, fosta deţinătoare a recordului, în 2017.

Recordul a fost validat de reprezentanţii Guinness Book Records, încercarea de a-l doborî pe cel vechi fiind nevoită să respecte mai multe reguli. În primul rând, maşina trebuia să facă drumul dus-întors, cu o oră distanţă între primul parcurs şi cel de întoarcere, pentru a lua în calcul diferite aspecte, precum vântul. Apoi, maşina trebuia să folosească un drum public, roţi şi carburant permise pentru utilizarea pe străzile publice şi trebuia să fie urmărită prin satelit.

Zis şi făcut: SSC Tuatara a rulat cu combustibil E85 şi roţi Michelin Pilot Sport Cup 2, înregistrând în prima tură o viteză de 484,5km/h şi în cea de-a doua atingând nu mai puţin de 532,9km/h. Reprezentanţii Cărţii Recordurilor au realizat media celor două încercări, maşina fiind urmărită de 15 sateliţi, şi au ajuns la concluzia că viteza medie a fost de 508km/h.

„În timp ce mă apropiam de 534 de km/h, Tuatara urca cu aproape 32 de km/h în ultimele 5 secunde. Se putea duce în continuare. Doar vântul ne-a oprit din a-i atinge limita” a spus pilotul de curse Oliver Webb, cel care a condus bolidul.

Maşina îi aparţine lui Larry Caplin, un american din Philadelphia, şi a fost primul Tuatara pentru clienţi realizat de SSC.

„O să recunosc recordurile Bugatti când vor juca după reguli”

Cei de la Bugatti au atins anterior o viteză de 489km/h cu un prototip de Chiron Super Sport 300+ , însă bolidul nu a mers în ambele direcţii pentru a avea o viteză medie, iar viteza a fost atinsă pe circuitul de teste Ehra Lessian. „O să recunosc recordurile celor de la Bugatti atunci când o să joace după reguli şi vor testa în acelaşi fel în care au fost stabilite ultimele trei recorduri mondiale” a spus CEO-ul SSC, Jerod Shelby, pentru MotorAuthority.

O sută de modele de Tuatara vor fi produse la fabrica celor de la SSC din Richland, Washington, şi fiecare maşină va avea un preţ iniţial de 1,9 milioane de dolari. Maşina are un motor de 5,9 litri twin-turbo V-8, care poate atinge 1750 de CP. Aceasta înregistrează 8800 de rpm şi are o cutie cu 7 viteze care poate schimba în mai puţin de 100 de milisecunde. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

9 Comentarii

Utilizator Adevărul
20.10.2020, 17:01:52

Comentariu considerat abuziv.

BYBY BYBYKU
20.10.2020, 19:07:55

si daca in ora dintre dus si intors vantul isi schimba directia si viteza ?

The Fog
20.10.2020, 20:09:43

Inseamna ca au planificat bine cursa. In orice cursa de viteza dus-intors vantul doar te incurca. Mai exact vantul din fata te incurca mai mult decat te ajuta vantul din spate, iar vantul din lateral incurca si el. De asta majoritatea considera conditiile de dus-intors corecte. Bugatti traieste in trecut, nu accepta confruntarile si incearca sa ascunda ca ce au reusit ei au reusit si altii, cu cheltuieli mult mai mici. Concurentii care le-au stricat ciorba au motoare V8, mai simple si cu management termic mai bun.

+1 (1 vot)
IonIon Codreanu
21.10.2020, 09:12:18

În sfârșit, după eforturi uriașe, au reușit americanii să depășească pe europeni, pentru care lucrează câte o mână de ingineri extrem de talentați. Europa rămâne totuși în vârful performanței automobilistice.

+1 (1 vot)
Stefan din Nord
21.10.2020, 10:27:21

Greta Thunberg ce zice de monstrul asta de 5,9 l twin-turbo V-8 ce elimina noxe cat 100 de masini normale ?

+2 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (9)

Modifică Setările