Circa 500.000 de angajaţi din industria auto ar putea fi disponibilizaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Industria auto din zona euro este pe cale să efectueze un val de disponibilizări
Industria auto din zona euro este pe cale să efectueze un val de disponibilizări

Efectele crizei asupra industriei auto din zona euro ar putea cauza pierderea a peste 500.000 de locuri de muncă, producătorii de automobile şi de piese încercând să scadă costurile şi să adapteze capacitatea de producţie la situaţia dificilă din economie pentru a pune capăt pierderilor.

Industria auto din zona euro este pe cale să efectueze un val de disponibilizări, în cel de-al cincilea an consecutiv de contracţie a pieţei, potrivit unei analize Bloomberg, citat de Mediafax.

Angajaţii fără contracte permanente, în număr de 1,5 milioane, sunt cel mai uşor de concediat şi vor avea probabil cel mai mult de suferit, comentează Lars Holmqvist, fostul preşedinte al asociaţiei producătorilor europeni de piese auto, care a precizat că în industrie lucrează în total 7 milioane de persoane.

Industria auto a "tăiat" în ultimii cinci ani aproximativ 800.000 de locuri de muncă. Şomajul din zona euro a ajuns în iunie la 11,2%, un nou record, iar cererea pentru automobile scade odată cu creşterea numărului de persoane fără un loc de muncă. Zona euro are 17,8 milioane de şomeri.

"Devine tot mai clar că producţia şi numărul angajaţilor sunt, la unii producători, cu mult peste capacitatea necesară ţinând cont de scăderea vânzărilor de autovehicule din zona euro. Excesul de capacitate de producţie este principala problemă. Vânzările scăzute omoară aceste companii", spune Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, Londra.

Aproape 30% din capacitatea de producţie auto din Europa este neutilizată.

În prim plan sunt PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto din Franţa şi al doilea din Europa, şi grupul italian Fiat.

Fiat a anunţat miercuri seara că suspendă investiţiile în Italia, în urma scăderii cererii, şi va efectua concedieri temporare pentru a reduce costurile. Directorul general al companiei, Sergio Marchionne, a declarat recent că urmează să ia o decizie, în acest an, privind restructurarea operaţiunilor din Europa, inclusiv închiderea unor fabrici.

Peugeot a anunţat până acum cele mai multe concedieri. Compania renunţă la 14.000 de angajaţi şi va închide o fabrică de lângă Paris, după pierderi de 662 de milioane de euro la operaţiunile auto în primul semestru al acestui an.

Concedierile efectuate de producătorii auto sunt doar vârful aisbergului: pentru fiecare angajat dat afară de unul dintre constructorii auto, furnizorii renunţă la cinci posturi, potrivit lui Holmqvist.

"În Europa, vom asista la tăieri de aproximativ jumătate de milion de angajaţi la furnizori până la sfârşitul anului viitor", crede analistul.

Concedierile deja au început. Producătorul de autocamioane MAN a trimis acasă 900 de persoane care lucrau cu contracte temporare şi a îngheţat angajările.

Peugeot va concedia până la sfârşitul anului 650 de salariaţi de la fabrica din Suchaux, Franţa. PSA are aproximativ 3.800 de angajaţi la cele trei fabrici principale din Franţa.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite