Cum se produce motorul EcoBoost la fabrica din Craiova

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Am realizat o vizită la fabrica Ford de la Craiova pentru a vă prezenta detalii de interior în cadrul unei rubrici speciale. În acest reportaj vă vom explica cum cum se produc premiatele motoare EcoBoost în uzina din Bănie.

În urma unor schimbări substanţiale, acum la fabrica din Craiova se produce revoluţionarul motor de 1 litru EcoBoost, un motor recunoscut pe plan internaţional. Acesta a primit de două ori premiul Engine of the Year (în 2012 şi 2013).   

Motorul EcoBoost de 1 litru, îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea.

Motorul EcoBoost de 1 litru a fost conceput la centrele de cercetare şi dezvoltare ale Ford din Aachen şi Merkenich, Germania, şi Dunton, Marea Britanie, şi este produs la uzinele din Köln şi Craiova, România.

Primul pas în producţia acestui motor, începe în secţiunea de turnătorie, una foarte nouă, din care iese blocul motor. După răcire, motorul primeşte toate elementele mobile, precum biele, arborele cotit, vibrochenul şi pistoanele. Pe linia de producţie, cu greu ceva poate întrerupe fluxul de producţie.

Destul de mic pentru a încăpea în compartimentul de bagaje de mână al unui avion, motorul oferă cel mai bun consum de benzină din clasa sa pe piaţa europeană fiind echipat pe modele precum Fiesta, Focus, C-MAX şi Grand C-MAX.

Uzina Ford din Craiova a fost modernizată pentru a facilita producţia motorului EcoBoost de 1 litru, fiind introduse tehnici avansate de producţie care reduc volum de agenţi de răcire necesar la prelucrarea pieselor de motor din aluminiu la doar 5 mililitri per componentă de la 2 litri anterior, contribuind la o amprentă redusă de mediu a producţiei.

Pe linia de producţie regăsim şi motorul EcoBoost de 1,5 litri este a doua unitate construită la Craiova. Per total, în secţia motoare a fabricii din Craiova, Ford a investit peste 230 de milioane de euro.

Motorul de 1,5 litri beneficiază de tehnologia turbo caracteristică EcoBoost, injecţie directă şi supape cu distribuţie variabilă şi a fost proiectat pentru a oferi consum şi mai redus, precum şi niveluri înalte de rafinament, silenţiozitate şi performanţă.

După trecerea prin toate etapele de producţie, motoarele trec pe la bancul de teste la rece. Această secţie este una dintre puţinele din Europa care permit astfel de testare a motoarelor. Unităţile care au cea mai mica defecţiune sunt oprite aici şi nu ajung astfel în maşinile Ford. Astfel, tehnicienii Ford se asigură că din această fabrică ies cele mai bine construite motoare.

Motorul EcoBoost de 1,5 litri va fi mai întâi introdus pe piaţa chineză pe noul Ford Mondeo, ce şi-a facut deja apariţia la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion în America de Nord în cursul acestui an, respectiv noul Mondeo în Europa.

Uzina de Motoare de la Craiova are în prezent aproximativ 1.000 de angajaţi care lucrează în două şi trei schimburi pentru a face faţă cererii de motoare Ford EcoBoost de pe piaţă.

Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu şi două axe cu came are unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odată cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrată în chiulasă.

Noul motor va oferi aceleaşi performanţe în materie de putere şi cuplu ca şi actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, în acelaşi timp asigurând un consum şi emisii de CO2 mai mici.

Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acţionată de curea, ceea ce îmbunătăţeşte şi mai mult eficienţa, reducând timpul de încălzire. A fost adăugat şi un radiator cu răcire pe apă pentru o alimentare mai eficientă a motorului cu aer.  

„În prezent aici producem motorul de 1 litru GTDI EcoBoost şi recent am lansat producţia motorului de 1,5 litri GTDI EcoBoost. În secţia de motoare avem peste 900 de angajaţi, care lucrează în sistem de 2 sau 3 ture pe zi. Acum producem peste 1.000 de motoare pe zi. Investiţia totală a Ford de până acum a fost de 215 milioane euro, după cum vedeţi este o uzină foarte modernă şi foarte ecologică. Am fost încântaţi anul trecut când motorul EcoBoost de 1 litru a primit premiul motorul anului. Suntem şi mai încântaţi câ acest motor a fost apreciat în 2013 când primim aceeaşi distincţie. Este o mulţumire pentru cei care lucrează aici care au reuşit să mulţumească experţii şi clienţii”, a declarat pentru AutoReport.ro Ian Pearson, Manager al secţiei de producţie de motoare al fabricii Ford Craiova.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite