Dacia a vândut în 2019 peste 55.000 de vehicule în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe o piaţă românească tot mai concurenţială, Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creştere şi cu o consolidare a prezenţei sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, faţă de 54.593 în 2018.

Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenţia unei categorii largi de clienţi, inclusiv a celor care au ales să îşi achiziţioneze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla”, au purtat marca Dacia.

Rezultatele bune la nivel de marcă au fost dublate de cele corespunzătoare fiecărui model în parte. Podiumul celor mai populare autoturisme noi din România a fost ocupat, şi în 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero. 

Disponibil, de la sfârşitul anului, şi într-o versiune Stepway – inedită pentru un vehicul tricorp - Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piaţa autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unităţi vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.

Duster şi-a menţinut poziţia de lider detaşat în segmentul SUV, cu 12.795 unităţi vândute, din care 70% în configuraţie 4x4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri şi 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost înmatriculat, la sfârşitul anului trecut, de Statul Cetăţii Vaticanului.

O performanţă foarte bună a înregistrat şi modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unităţi, faţă de 10.218 în anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate. 

Cu 2.523 unităţi vândute, Dokker a reuşit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piaţa din România, în timp ce Lodgy (1.056 unităţi), a rămas lider în segmentul monovolumelor.

Vânzări pe pieţele externe

Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus pieţele internaţionale) au atins, anul trecut, 736.570 unităţi. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, şi figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci. 

Top 10 pieţe externe în 2019   Ţară   Unităţi Franţa                                  140.568 2 Italia 88.499 3 Germania 83.518 4 Spania 70.189 5 Maroc 46.043 6 Polonia 31.809 7 Marea Britanie 30.951 8 Algeria 23.066 9 Belgia 22.500 10 Turcia 20.006
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite