Evoluţia pieţei de leasing operaţional în 2013 – creştere de 3,5%

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de leasing operaţional a înregistrat, în 2013, o creştere uşoară de aproximativ 3,5% faţă de anul anterior, ajungând la aproape 43.000 de unităţi şi depăşind estimările făcute după rezultatele la 9 luni. Anul trecut, 11.500 de autovehicule noi au fost înmatriculate prin leasing operaţional, reprezentând peste 17% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare noi.

Evoluţia înregistrată  în 2013 vine după ce şi în 2012 piaţa a avut un trend pozitiv, majorându-se cu 11%, până la 41.500 de unităţi.  
“Deşi anul 2013 a fost marcat de turbulenţe legislative care au afectat semnificativ mediul economic, astfel încât după primele 9 luni s-a consemnat practic o stagnare a pieţei de leasing operaţional, creşterea înregistrată în final confirmă cristalizarea unei culturi de afaceri bazată pe eficientizare şi concentrare asupra activităţii de bază”, a declarat Daniel Ivan, Preşedinte ASLO.
Din punct de vedere al cifrei de afaceri, piaţa locală a atins 200 milioane euro la finalul lui 2013, iar potenţialul acesteia este estimat la 220 milioane euro pentru 2014. De asemenea, piaţa ar putea înregistra şi în acest an o creştere uşoară, de aproximativ 5%, ajungând la peste 45.000 de autovehicule. În acest context, se aşteaptă un total de peste 15.000 de autovehicule noi livrate pe parcursul lui 2014.
 “Continuăm sa fim precauţi atunci când facem estimări din cauza faptului că, în continuare, pe piaţa auto există factori care pot avea un impact negativ asupra pieţei de leasing operaţional, precum întârzierea relansării consumului sau invazia de maşini second-hand aduse din afara ţării şi care, în marea lor majoritate, se sustrag taxării de către stat” , a declarat Daniel Ivan, Preşedinte ASLO.
La nivelul membrilor asociaţiei, care reprezintă 90% din total piaţă, domină în continuare serviciile complete de leasing operaţional (finanţare şi management de flote) cu o cotă de 70%, urmate de management de flote 23% şi leasing operaţional (exclusiv finanţare) 7%. Conform datelor centralizate de ASLO, în topul primelor 5 companii membre intră: LeasePlan România, ALD Automotive, Porsche Mobility, Arval Service Lease România şi RCI Finanţare.
În 2013, ASLO a continuat seria de acţiuni demarată în 2011, pentru crearea unor canale de comunicare cu partenerii de afaceri şi cu autorităţile. Principalele provocări care şi-au pus amprenta asupra evoluţiei pieţei in 2013 au fost modificările aduse Codului Fiscal şi timbrul de mediu. Explicând reprezentanţilor Ministerului Finanţelor Publice natura activităţii şi segmentul ţintă – eficientizarea administrării parcurilor auto pentru deţinătorii de flote – Asociatia a reuşit obţinerea exceptării firmelor de leasing operaţional de la limitarea deductibilităţii cheltuielilor cu amortizarea, în iunie 2013.  Acest fapt a permis evitarea creşterii valorilor ratelor de leasing pentru autoturisme cu o amortizare lunară de peste 1.500 RON.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite