Auto

articolul anterior articolul urmator

Fieru’ mort

2
1 Nov 2016 16:20:30
RSMAG

De fiecare dată când ies din Bucureşti văd cum este adusă moartea în ţară pe trailer. Sunt zone în ţară unde moartea este comercializată la poartă, câte două trei sicrie. Prin târgurile de maşini este plin, zici că intri în cimitir.

Nu vorbesc de modelele second care au până în zece ani vechime, vorbesc de cele care mai au puţin şi pot fi considerate oldtimere. Standardele de securitate de acum 15-20… 25 de ani nu au nimic în comun cu ceea ce oferă astăzi automobilele noi.

Nu pot spune de câte ori am auzit refrenul... ”găseşti în Germania ceva la 500-800 euro, care oricum este mult peste ce găseşti acum la un 10.000 euro. Nu se mai fac maşini ca odinioară, ce tablă aveau pe ele...”

Nu mai iau în calcul vârsta, faptul că acel model second nu mai este şi nu va mai fi niciodată în parametrii tehnici de la ieşirea pe poarta fabricii sau îmbătrânirea firească a metalului din construcţia modelului.

Nişte băieţi, pe afară, se distrează măsurând distanţele de frânare la modele vechi. Spre exemplu, un Opel Astra Classic 1.4 16V(cu ABS) din 2002 s-a oprit de la 100 km/h în 47 metri. Un BMW 320i E46 (cu ABS), tot din 2002, a reuşit să se oprească după 57 de metri.      

Evident că maşinile au oferit alte performanţe când erau noi, evident că ar putea oferi performanţe mult mai bune dacă ar fi întreţinute corect. Dar ceva îmi spune că dacă optezi pentru un model second de 15 ani achiziţionat pe 2.000 euro, dar un model care să îţi gâdile orgoliul la capitolul imagine, nu vei mai avea 10.000 euro să-i faci o revizie completă şi să-l aduci cât mai aproape de starea originală. Iar dacă ne uităm la o Dacia Logan, prima generaţie care opreşte de la 100 km/h în 38 de metri… realizăm că în cazul unei frânări de urgenţă, cei din maşina naţională nu au nicio vină că în spatele lor era un model care oprea în 57 de metri. Nu vreau să ofer soluţii, nu vreau să fiu eu deşteptul care arată unde este gaura din asfalt. Doar un mic semn de alarmă! Dacă te gândeşti la achiziţionarea unui astfel de model… poate mai stai puţin şi reflectezi. Dacă vrei să joci la loterie propria viaţă, nico problemă, dar nu paria pe viaţa celor apropiaţi şi a celorlalţi din trafic.

Evident că luxul de a ”parca” un SH pe persoană fizică, eventual şi cu numere de Bulgaria îţi poate gâdila în mod plăcut orgoliul, dar să vedem cât de solidă este acea tablă.

Nissan încă mai producea anul trecut prin America de Sud modelul Tsuru, a doua generaţie Nissan Sunny, model lansat în 1985. Rezultatul întâlnirii dintr-o structură de rezistenţă din anii 80 şi una din 2016 îl puteţi viziona în clipul de mai jos... De reţinut... Nissan Tsuru, modelul utilizat în crash test, era nou!!!

Constantin Ciobanu / www.rsmag.ro

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

gigi-one gigi-one
2.11.2016, 10:50:08

Problema e că românilor nu le pute Dacia, cum spunea unu pe aci, pe forum ci că daciile au nişte motorizări mizerabile "supt" capotă, de aia oamenii preferă ceva mai vechi dar mai cu vînă.

+1 (1 vot)
RSMAG
2.11.2016, 16:30:40

Dacă Mercedes-Benz a găsit ok propulsorul 1.5 dCi de 110 CP să-l pună ”supt” capota lui A 180 d... nu știu ce să zic. Despre nevoia românului de propulsoare virile... nu îmi dau cu părerea, mă rezum să contemplu consecințele la ora 5. Oricum, când în București ai nevoie de o oră și jumătate să parcurgi 15 km... măcar satisfacția că ai vînă sub capotă să rămână liberă. Dar o să se lase liniștea cu noile polițe RCA...

-1 (1 vot)