FOTO Noul BMW Seria 4 Coupe

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BMW Seria 4 Coupe

BMW Seria 4 Coupe!!! După E65, noul Seria 4 Coupe, probabil va deveni cel mai controversat model BMW din istoria recentă. Dacă perioada Chris Bangle a atins apogeul în design cu BMW Seria 6 Gran Coupe F06... înseamnă că viitorul BMW ascunde caroserii superbe.

Germanii susţin în comunicatul de presă că noul BMW Seria 4 Coupé a fost dezvoltat cu obiectivul de a redefini esenţa plăcerii condusului în segmentul premiu mediu. Că se va conduce superb, nu avem îndoieli, dar designul, în special cel al părţii frontale... în mod cert va genera câteva discuţii.

La lansarea pe piaţă în octombrie 2020, BMW M440i xDrive Coupé - propulsat de un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ce dezvoltă 275 kW/374 CP - va reprezenta vârful de gamă. Acesta va fi acompaniat de o pereche de motoare pe benzină, cu patru cilindri, şi de un diesel cu patru cilindri. Planul prevede ca alte două motoare diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie, să fie adăugate în portofoliu din martie 2021, iar cel mai puternic dintre aceste două propulsoare va fi noul BMW M440d xDrive. Noul BMW Seria 4 Coupé va fi produs la uzina BMW din Dingolfing.

GALERIE FOTO

Apariţia noului BMW Seria 4 Coupé aduce în prim-plan atât proporţiile familiare ale modelelor sportive cu două uşi BMW, cât şi noul limbaj de design al mărcii. 

Proporţiile extinse dinamic ale noului BMW Seria 4 Coupé sunt rezultatul unor dimensiuni exterioare mai mari decât ale generaţiei anterioare. Lungimea a crescut cu 128 milimetri la 4.768 mm, lăţimea cu 27 mm la 1.852 mm, iar ampatamentul cu 41 mm la 2.851 mm. Înălţimea automobilului este mai mare cu doar 6 mm, până la 1.383 mm, dar cu 57 mm mai mică faţă de BMW Seria 3 Sedan. Ecartamentul a crescut în lăţime faţă de modelul anterior - cu 28 mm în faţă şi cu 18 mm în spate. Noul model este cu 23 mm mai lat faţă de BMW Seria 3 Sedan.

Grila BMW a radiatorului - mare şi accentuată vertical - se înclină spre înainte şi se extinde până aproape de marginea inferioară a spoilerului faţă. Prizele de aer standard au o structură mesh, care până acum era disponibilă doar la modelele M340i şi M340d. Cu "rinichii" drepţi conectaţi în centru, este reluat într-o interpretare modernă un element de design din trecutul companiei, unul împărtăşit cu clasicii legendari ai mărcii, precum BMW 328 şi BMW 3.0 CSi.

Farurile subţiri ale noului BMW Seria 4 Coupé sunt extinse mult în pasajele roţilor faţă. Farurile LED integrale sunt disponibile standard, în timp ce farurile LED adaptive cu BMW Laserlight sunt echipare opţională. Această echipare vine şi cu lumina de viraje şi funcţii de iluminare adaptivă a virajelor, cu iluminare variabilă a drumului optimizată pentru condus urban şi pe autostrăzi. La viteze de peste 60 km/h, BMW Laserlight măreşte raza fazei lungi până la maximum 550 de metri şi urmăreşte dinamic drumul.

Motoare: tehnologie BMW TwinPower Turbo de cea mai nouă generaţie şi tehnologie mild hybrid pentru dinamism şi eficienţă sporite

Noul BMW M440i xDrive Coupé şi toate modelele diesel dispun de tehnologie mild hybrid. Montarea unui generator-starter 48V puternic şi a unei a doua baterii litiu ion de capacitate mare permite generarea şi stocarea unei cantităţi mai mari de energie la frânare. Această energie este folosită nu numai pentru alimentarea sistemului electric, dar şi pentru a uşura sarcina motorului termic şi pentru a-i mări puterea.

Generatorul-starter produce un efect de impuls electric care oferă instantaneu un plus de 8 kW/11 CP pentru accelerări sau demaraje mai dinamice. Mai mult, puternicul generator-starter creşte şi eficienţa prin asistarea motorului în timp ce se rulează la viteză constantă şi îmbunătăţeşte confortul atunci când funcţiile Auto Start Stop şi coasting sunt utilizate. Funcţia de coasting, cu decuplarea şi oprirea motorului, este activată automat la ridicarea pedalei de acceleraţie, în modul COMFORT şi ECO PRO, la viteze între 25 km/h şi 160 km/h.

Asemenea motorului cu şase cilindri dispuşi în linie, ce furnizează 275 kW/374 CP, aflat sub capota vârfului de gamă, există şi două propulsoare pe benzină, cu patru cilindri, ce oferă 135 kW/184 CP la noul BMW 420i Coupé, respectiv 190 kW/258 CP la noul BMW 430i Coupé. Un motor diesel cu patru cilindri, ce dezvoltă 140 kW/190 CP, propulsează BMW 420d Coupé şi BMW 420d xDrive Coupé. Toate motoarele diesel dispun acum de sistem turbo cu două turbine şi sistem catalitic BMW BluePerformance care include catalizator SCR cu Adblue.

Este prima dată când toate variantele de model din gama BMW Seria 4 Coupé au fost dotate standard cu o transmisie Steptronic cu opt trepte. 

Din toată colecţia de sisteme, am reţinut asistentul de parcare dispune acum şi de asistent de marşarier, în timp ce Parking Assistant Plus include BMW Drive Recorder, care filmează videoclipuri, cu o lungime de până la 40 de secunde, cu împrejurimile automobilului. În caz de accident, acesta salvează automat un film cu 20 de secunde înainte şi după accident.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite