Auto

articolul anterior articolul urmator

FOTO Noul Ford Kuga – cel mai electrificat turism creat de constructorul american

0
26 Mar 2020 09:14:43
Autor: Adevărul Auto
Ford Kuga
Ford Kuga

A treia generaţie Ford Kuga se prezintă. Este cel mai electrificat automobil creat de Ford până acum, şi are misiunea de a continua povestea de succes a primelor două generaţii care au acumulat la nivel mondial 7 milioane de unităţi comercializate.

Noul Ford Kuga este construit pe platforma C2, aceeaşi care se află şi la baza actualei generaţii Ford Focus. Pentru piaţa europeană, Kuga va fi produsă la fabrica Ford din Valencia, versiunea dedicată pieţei nord-americane va fi produsă în Kentucky şi se va numi, în continuare, Escape. Pentru zona Asia-pacific, modelul va fi produs în China. Prin urmare vorbim despre un model, cu adevărat, global.

GALERIE FOTO

Evident, modelul joacă într-un segment aflat în continuă creştere. Dacă în 2008, Kuga juca într-o zonă preferată doar de aproximativ 4-5% din clienţii de SUV-uri compacte. Întreg segmentul de SUV acumulând aproximativ 8% din totalul turismelor comercializate, în 2017 SUV-urile compacte au revendicat 14% din totalul turismelor vândute, iar până în 2027 se preconizează că segmentul SUV va aduna 45-50% din piaţă.

Se aşteaptă şi o creştere cu 30% a pieţei de vehicule electrice, susţinută de o creştere a versiunilor plug-in hybrid sau hybrid.

Acestea fiind spuse, înţelegem eforturile celor de la Ford de a electrifica noua generaţie Kuga.

Motorizări

2.0 mHEV EcoBlue 150 CP M6 – Versiune mild-hybrid cu un propulsor diesel de 2 litri care dezvoltă 150 CP şi care integrează un demaror/generator antrenat de curea, şi care înlocuieşte clasicul alternator. Modelul este echipat şi cu o baterie Litiu-ion pe 48v răcită cu aer. Consum anunţat în ciclu WLTP – 5 litri, emisii de 132 g/km

2.5 FHEV 200 CP CVT FWD/AWD (disponibil final 2020) – Vorbim despre un full hybrid care îşi gestionează singur încărcarea bateriei. Este echipat cu un propulsor termic de 2.5 litri care funcţionează după ciclul Atkinson, mai adăugăm un motor electric, un generator, un pachet de baterii litiu-ion. Ştim că puterea totală a pachetului hybrid va fi de 200 CP, modelul va fi echipat cu o cutie de viteze cu variaţie continuă dezvoltată de Ford şi care va putea selecta de unde primeşte puterea pentru trenul de rulare. Clienţii vor putea comanda această versiune cu tracţiune faţă sau integrală.

2.5 PHEV 225 CP CVT – Versiunea plug-in hybrid este echipată cu acelaşi propulsor de 2.5 litri cu ciclu de funcţionare Atkinson, alături de un motor electric alimentat de o baterie de 14,4 kWh. Puterea totală a sistemului este de 225 CP. În ciclul de testare WLTP, modelul este creditat cu o autonomie electrică de 56 km, un consum de 1,4 litri şi emisii de 32 g/km. La o priză domestică de 2.7 kW bateria se încarcă în 6 ore, iar la una de 3.7 kW în mai puţin de 4 ore.

Benzină, Diesel: 1.5l EcoBoost 150 CP M6 / 1.5l EcoBlue 120 CP M6 şi A8 / 2.0l EcoBlue 190 CP A8 AWD

Noul model este, în medie, mai uşor cu 80 kg decât vechea generaţie, evident la motorizări echivalente. Reducerea masei a fost posibilă prin utilizarea de aluminiu la nivelul capotei şi carcasei diferenţialului, bascule redesenate, chiar şi covoraşele de la interior au rolul lor în reducerea masei.

O planşă de bord care nu diferă cu mult, din punct de vedere al designului cu cea întâlnită pe Ford Puma. Mai adăugăm un portbagaj de 645 litri şi un spaţiu la nivelul picioarelor, pentru locurile spate, de 1.035 mm.

În acest moment Ford Kuga este deja disponibil în România. Există o cotă de 350 modele pentru ţara noastră, o parte din ele au ajuns deja, restul sunt pe drum, transportul fiind uşor afectat de noile restricţii. Oficialii Ford aşteaptă un interval de livrare, în actualele condiţii, de 4-6 luni, faţă de un interval de 3 luni în condiţii normale.

Preţuri

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii