Auto

articolul anterior articolul urmator

FOTO Test Drive Ford Kuga Plug-In Hybrid - peste 50 km electric?

1
11 Jul 2020 14:31:01
Autor: Adevărul Auto

Dacă priveam gama de modele a celor de la Ford cu doar câţiva ani în urmă aveam impresia că hibridizarea face parte dintr-un program fără prea mult interes pentru companie. Dar, într-un timp extrem de scurt, Ford nu doar că s-a repliat, ci a reuşit să ofere rapid modele hibride în toate segmentele.

Text: Dragoş Craiovan
Foto: Mihai Dăscălescu

 

Poate unul dintre cele mai interesante este nou-lansatul Ford Kuga Plug-In Hybrid, capabil să parcurgă până la 56 km în modul full-electric (aproape 70 km km în oraş), măsurat după ciclul WLTP. Este o autonomie care permite cu uşurinţă utilizarea maşinii doar pe energie electrică pentru o zi de trafic urban, cel puţin după standardele distanţelor cu care suntem obişnuiţi în România. Aşadar, este noua generaţie a lui Kuga o variantă de luat în seamă în versiunea PHEV?

Absolut! Din mai multe motive. În primul rând Kuga este la fel de versatilă ca în trecut pentru că este spaţioasă la interior, cu scaune confortabile şi permite călătorii relaxate chiar şi pentru cei care au nevoie de mult spaţiu pentru bagaje. De asemenea, trenul de rulare este confortabil chiar şi în versiunea PHEV, destul de grea cu cele peste 1,8 tone, fără ca dinamica să fie afectată. Kuga se simte în continuare sportivă şi rapidă pe viraje, cu o direcţie sigură şi un comportament dinamic.

În plus, nivelul de tehnologie de la interior a crescut considerabil pentru sistemul multimedia SYNC 3 este foarte bine completat de instrumentarul de bord digital, ambele rapide şi cu o grafică atent pusă în scenă (vezi VIDEO).

Al doilea element care face din Kuga PHEV un model care trebuie să ajungă pe lista scurtă de achiziţii este chiar noul sistem hibrid. Acesta are la bază un motor termic pe benzină, de 2,5 litri, aspirat, care funcţionează în regimul Atkinson, special adaptat pentru eficienţă. Deşi acesta are doar 115 CP, rolului lui este de a funcţiona cu valori de consum extrem de mici, ceea ce şi reuşeşte. El este secondat de un motor electric de 110 CP, ambele fiind cuplate la o transmisie e-CVT special dezvoltată pentru acest model, capabilă să transmită puterea din două surse de putere independente pentru a antrena puntea faţă. Astfel, puterea maximă a sistemului de propulsie este de 225 CP.

Ford Kuga PHEV utilizează acumulatori litiu-ion cu o capacitate de 14,4 kWh pentru a asigura o autonomie electrică de circa 56 km, ceea ce face acest SUV de clasă medie perfect pentru mai multe scenarii zilnice. Dacă nu ai nevoie de mai mulţi km pe zi, vei putea circula doar cu electricitate. Dacă depăşeşti această valoare, atunci vei avea un consum extrem de mic, de 1-2 l/100 km, în funcţie de cât de mult mergi.

Este foarte important de menţionat faptul că, după consumarea energiei din acumulatori, Kuga PHEV se transformă într-un full-hibrid, care parcurge distanţe scurte cu electricitate, apoi porneşte motorul termic, se recuperează energie de la frânare sau decelerare şi se reîncarcă parţial acumulatorii, astfel încât valorile de consum sunt foarte bune şi în aceste condiţii de mers, fără baterie încărcată.

Din punct de vedere al acceleraţiilor, Kuga PHEV nu este un SUV sportiv, dar este suficient de rapid pentru a putea face faţă oricăror situaţii de trafic, chiar şi atunci când este nevoie de multiple depăşiri.

Din punct de vedere al modurilor de mers, Kuga PHEV propune patru programe pentru sistemul hibrid, dar şi diferite configuraţii pentru alte sisteme ale maşinii, iar asta poţi vedea cum funcţionează pe larg în review-ul video de mai jos.

VIDEO REVIEW

Chiar dacă are un preţ de pornire de 36.350 de euro, Kuga PHEV beneficiază de prima de 5.000 de euro din programul Rabla Plus şi propune un pachet de dotări foarte generos şi opţionale la preţuri corecte.

 

Fişă tehnică - Ford Kuga PHEV

Motor – aspirat, benzină, L4, 2488 cmc / Putere maximă totală - 225 CP / Transmisie – cutie CVT, tracţiune faţă / Performanţe – 200 km/h v. max, 0-100 km/h în 9,2 secunde / Portbagaj – 411-581 litri / Rezervor – 42 litri / Capacitate acumulatori – 14,4 kWh / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4614/1883/1675, ampatament (mm) – 2710 / Consum mediu declarat – 1,4 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – 36.350

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Popa Pius
11.07.2020, 14:42:47

Nici cal, nici magar si doar 56 km autonomie electrica? Nici cît o trotineta mai rasarita... Of, of, of si mai arunca cu muci pe Tesla...