FOTO Test drive Toyota RAV4 Hybrid

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Toyota RAV4 Hybrid

Dacă îţi cauţi un SUV de familie, spaţios la interior, confortabil şi economic la rulare, atunci Toyota RAV4 este cu siguranţă una dintre alegeri. Am testat SUV-ul nipon în versiunea hibridă cu 222 CP.

În acest moment de oportunitate al sistemelor de propulsie hibride, Toyota se poziţionează foarte bine pe piaţă, pentru că are un astfel de sistem aproape pentru fiecare model pe care îl comercializează. Cu o istorie solidă şi un renume puternic pe piaţă, RAV4, SUV-ul de clasă medie al niponilor, este în faţa celei de-a 5-cea generaţie, pe care am testat-o în versiunea hibridă, de 222 CP, cu tracţiune integrală.

Este foarte interesant că sistemul hibrid pe care îl propune RAV4 dispune de 3 motoare. Primul este cel termic şi este aspirat, are o cilindree de 2,5 litri şi dezvoltă 177 CP şi are rolul de a antrena puntea faţă, fără să fie conectat la cea din spate. Al doilea motor este unul electric de putere mai mică (54 CP), care antrenează doar puntea faţă şi are rol de generator la decelerări pentru a converti energia cinetică în energie electrică. 

Cel de-al treilea motor este tot unul electric, de putere mai mare (120 CP) şi antrenează doar puntea spate, astfel încât RAV4 Hybrid are un sistem de tracţiune integrală, chiar dacă nu există legătură mecanică între cele două punţi. Puterea maximă este de 222 CP, iar asta asigură un comportament dinamic ridicat, cu o valoare de doar 8,1 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h şi reprize rapide. Cutia eCVT asigură mult confort, pentru că totul se petrece liniar şi fără bruscări. Valorile de consum pe care le propune RAV4 Hybrid sunt greu de crezut a fi posibile, media pentru circa 300 km rulaţi în proporţie de 90% în oraş fiind de doar 6,3 l/100 km, iar asta se datorează sistemului inteligent de propulsie. 

Confortul la rulare este ridicat, graţie trenului de rulare elastic, iar comportamentul în viraje este sigur şi precis, chiar dacă există un uşor ruliu la manevrele rapide. La interior, spaţiul oferit este peste media clasei, materialele sunt solide şi bine lucrate, iar conectivitatea oferită de sistemul multimedia este bună, chiar dacă grafica acestuia este uşor învechită.

Video review Toyota RAV4 Hybrid

Text: Dragoş Craiovan
Foto: Mihai Dăscălescu

Fişă tehnică - Toyota RAV4 2.5 Hybrid Dynamic Force
Motor – aspirat, benzină, L4, 2487 cmc, 177 CP@6000 rpm + motor electric de 54 CP + motor electric de 120 CP, putere maximă totală 222 CP, cuplu maxim 221 Nm + electric 121 Nm + electric 202 Nm / Transmisie – cutie CVT, tracţiune integrală cu punte spate acţionată electric / Performanţe – 180 km/h v. max, 0-100 km/h în 8,1 secunde / Portbagaj – 580 litri / Dimensiuni – L/l/h (mm) 4600/1855/1685, ampatament (mm) – 2690 / Consum mediu declarat – 4,5 l/100 km / Preţ de bază (euro cu TVA) – de la 36.181

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite