Go ELECTRIC! cu UniCredit Leasing: Episodul 2/BMW i3

0
Publicat:
Ultima actualizare:
unicredit episod 2

După o mică perioadă de acomodare cu BMW i3, perioadă în care am încercat vag şi noua ”fobie” range anxiety, ne-am pus pe condus şi am parcurs peste 800 km în mediul urban de la ultimul raport.

Am descoperit mai multe feţe ale maşinii electrice, în acest caz un BMW i3. Am fost încântaţi în primele zile, când încă afară erau peste 15 grade, de consumul mediu de 10,5 kWh. Cei drept, am şi adoptat un stil de condus de parcă eram în vizită într-un depozit de porţelanuri.

Dar a venit iarna, şi mediul de exprimare a variat între minus câteva grade dimineaţa dimineaţa, pentru ca spre amiază să nu depăşim 3-4 grade. Nu am activat nici opţiunea de preîncălzire a maşinii dimineaţa. Este o funcţie care îţi permite ca la prima oră să găseşti maşina încălzită, şi aici cel mai important detaliu nu este faptul că avem habitaclul cald, ci că avem bateria maşinii încălzită la o temperatură optimă de funcţionare. Lucru ce protejează atât bateria, dar contribuie şi la o autonomie mai mare. Acest lucru se realizează fără a reduce autonomia, dacă maşina este la încărcat. Nu am apelat la această funcţie pentru că maşina a fost parcată în subsol, unde temperatura medie este undeva la 15 grade.

Apropo de încărcare. Am încărcat maşina la o priză convenţională de 230V/ 10A din parcarea de reşedinţă. În medie, după o zi de alergat prin oraş, am ajuns acasă cu bateria descărcată jumătate. Perioada de încărcare a variat între 6 şi 7 ore. Marea majoritate a timpului am rulat în modul EcoPro, mod în care viteza maximă am limitat-o la 110 km/h dar încă ne putem bucura de aer condiţionat. Modul EcoPro + limitează viteza maximă la 90 km/h şi aerul condiţionat este istorie.

Aşadar, după 800 km rulaţi urban, raportăm în sezonul rece un consum mediu de 19,2 kWh pentru 100 km. Ceea ce înseamnă un cost de aproximativ 9,5 lei pentru 100 km rulaţi, adică sub doi litri de benzină. Autonomia în acest mod fiind undeva pe la 140 km. Cost real pe cei 800 km rulaţi urban? Undeva la 45 lei, în rest am încărcat maşina gratis prin oraş.

Evident că există o corelaţie între modul în care temperatura exterioară afectează autonomia, şi de aici creşterea consumului. O diferenţă de 10-12 grade, la un acelaşi stil de condus, înseamnă un consum mai mare cu 2-3 kWh. Până nu este adusă bateria în temperatura optimă de funcţionare, livrarea puterii este uşor anesteziată, dar după... i3 este o buburuză şocant de sprintenă. Un detaliu care nu trebuie neglijat ar fi pneurile 155/70 R19. Pneuri de iarnă asociate cu această dimensiune conduc, în funcţie de starea carosabilului la ceva palpitaţii dacă eşti nevoit să frânezi de urgenţă.

În continuare sunt puternic impresionat de izolarea termică a habitaclului de la BMW i3. Am încercat şi încărcarea în oraş, doar ca exerciţiu de stil. Am vrut mai mult să verific dacă au evoluat lucrurile, acum câţiva ani erai privit ca o curiozitate. În parcarea subterană de la Universitate sunt locuri speciale pentru maşinile electrice, sunt libere, fiind păzite pentru a nu fi invadate de ”hidrocarburi”. Am obţinut lejer şi un card de la renovatio e-charge, pentru a hrăni maşina şi în parcarea de la un supermarket. Lucrurile se mişcă. Ciudat, dar am devenit dependent de confortul oferit de o maşină electrică în mediul urban.

Experimentul nostru alături de Unicredit Leasing are drept cobai un BMW i3 94 Ah, versiunea cu baterie de 27,2 kWh. Este modelul care a beneficiat de upgrade-ul de baterie, dar nu şi de recentul facelift aplicat gamei i3. La momentul debutului acestui test pe termen lung, i3 facelift nu era încă disponibil pe piaţa noastră. Următorul episod va include o analiză financiară.

În acest moment, preţul de bază al unui BMW i3 94 Ah este de 32.100 euro fără TVA/  38.199 euro cu TVA 19%. Statul român oferă un Ecotichet în valoare de 45.000 lei, aproape 9.700 euro pentru achiziţia de maşini electric. Sau cel puţin aşa s-a lăudat, el, statul român. 

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite