Auto

articolul urmator

Jurnal de bord #CarsAndRoads – Ziua 1

0
8 May 2021 07:24:52
Ciobanu Constantin

Aş putea să-i zic acestui tur în multe feluri... team building, aventură, evadare din urban... Şi pe undeva este câte puţin din fiecare.

Este modalitatea de a nu uita cum arătăm în realitate,  de a comunica aşa cum am învăţat... folosindu-ne şi mimica, inflexiunile vocii, privirea... acele detalii pe care o cameră web le nivelează. Este o aventură pentru că ţara asta este mai impredictibilă ca bilele de la loteria română. Vrem să ne exersăm abilitatea de a focaliza departe pentru mai multe zile la rând, nu până la blocul vecin prin decupajul din perete de-i spunem fereastră.

Dar, oricât de mult ne-am dori să fim leneşi, doar să ne bucurăm de a privi şi a respira... ne ajunge pasiunea din urmă şi tot de maşini vorbim. Apropo, noile semne de normalitate pentru vremurile pe care le trăim au inclus şi testarea tuturor membrilor din tur, rezultat negativ pentru toată gaşca, iar dacă mai adăugăm şi faptul că destui dintre noi suntem deja vaccinaţi şi cu a doua doză... sperăm la o săptămână curată.

#CarsAndRoads by Michelin a aliniat pentru degustare 7 modele – BMW X7 xDrive 40d, DS 7 Crossback E-TENSE PHEV 4x4 Rivoli, Hyundai Tucson HEV 1.6 T-GDI 4x4 Luxury, Kia Sorento HEV 1.6 T-GDI 4x4 Premium, Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 GT Plus 100 Edition, Mercedes-Benz GLB 250 4Matic şi Suzuki Across PHEV E-Four E-CVT Luxus.

Prima zi, primii 280 km ai acestui tur la volanul Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 GT Plus 100 Edition.

Dacă te uiţi pe fişa tehnică... zici că am tras băţul scurt. Un fel de crossover, alb, motor de 2 litri benzină aspirat, ba pardon cu aprindere prin compresie dar nu este diesel... stai că nici aşa nu este corect... aprindere prin compresie asistată de scânteie, cutie manuală, 184 CP.

Sunt şanse să persiste impresia de băţ scurt şi în primii kilometri la volanul acestui CX-30. Trec peste faptul că este o ediţie aniversară, care se laudă cu o vopsea specială, cu un logo dedicat... că toată cromatică este inspirată de cea a modelului Mazda R360 din 1960. Da, la câtă matematica ştiu, din 1960 şi până acum parcă nu ar fi 100 de ani, dar Mazda s-a înfiinţat în 30 ianuarie 1920, prin urmare chiar este cu +1 peste 100.

Şi din start afirm că este cel mai agreabil model din acest tur din spatele volanului. Un crossover pentru cineva care iubeşte condusul, şi aici mă duc cu gândul spre acel condus cu note sportive. Este cea mai uşoară din gaşcă, următorul model este cu +200 kg mai greu decât modelul nipon. Iar cel mai durduliu model are tot atâtea kilograme în plus cât are un Fiat 500. Are o dezinvoltură plăcută în a se înscrie pe viraje, simţi că face acest lucru nativ, fără a fi dopată cu electronică pentru a reuşi acest lucru.

Vrei portofel durduliu, nu sări de 2.500 rpm, hai 3.000 rpm. Şi vei avea un motor pe benzină care funcţionează ca un diesel... şi consumul va fi pe măsură. Vrei toţi cei 184 CP... urcă în ture, motorul îşi va schimba modul de funcţionare şi va avea aprindere prin scânteie. Consum mediu  - 7.2 litri.

Şi pentru că la ultima ieşire în Bucureşti, mânat de o sete aprigă, am descoperit că multe prăvălii au vitrinele prăfuite... voi face un inventar discret al prafului care s-a aşternut pe ici pe colo...

Cei 280 km din prima zi ne-au dus la amiază la Amfiteatru Transilvania, un loc unde Carpaţii te înconjoară şi ai impresia că şi-au dat întâlnire pentru a se mândri cu crestele lor. Iar finalul zilei ne-a găsit în Covasna. Să nu vă supăraţi pe mine... dar parcă mai puţină frondă prost înţeleasă, mai puţine măşti care protejează guşile...

#CarsAndRoads by Michelin... un tur imaginat de Autocritica.

Foto: Ciprian Mihai / Bogdan Paraschiv

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările