Auto

articolul anterior articolul urmator

Jurnal de bord #CarsAndRoads – Ziua 2

0
9 May 2021 07:00:12
Ciobanu Constantin

Ziua a doua a reprezentat medicamentul de care aveam nevoie pentru a regăsi optimism. Cum automobilul îmi induce un grad suficient de autism, unele chestii bune de se mai întâmplă prin ţara asta... îmi scapă.

Astăzi am aflat de ”Punct Gastronomic Local”, ceva care s-a întâmplat la iniţiativa lui Ivan Patzachin. Fiind prin Braşov, nu vreau să vă vorbesc despre deltă, dar despre Meşendorf 65... DA! Este un Punct Gastronomic Local... iar dacă am înţeles bine, este o modalitate de a conserva specificul local. Cum? Păi nu trebuie să treci prin chinurile naşterii unui restaurant, ai un ghid de bune practici de igienă şi producţie culinară, le respecţi şi este ca şi cum ai invita la masă nişte prieteni. Doar că totul este fiscalizat. Una dintre părţile frumoase? Eşti la om în curte, eşti musafir, îi respecţi casa, proprietatea... nu eşti în paradigma: clientul nostru – stăpânul nostru. Că în acest caz, dacă nu există educaţie, lucrurile degenerează uşor.

Este o modalitate elegantă de a descoperi magia ascunsă în spatele unor garduri şi pereţi, de a oferi papilelor o şansă de a exalta imposibil de accesat la restaurante. Nu o să vă spun ce am mâncat, dar a fost buuuun!!! Vă mai spun că prin şură trece un traseu de mountain bike. Este un loc care trebuie descoperit, nu povestit. Nu daţi năvală, pentru că trebuie să te anunţi pentru a fi primit. Dar sunt şanse foarte mari să revin aici.

Despre Mercedes-Benz GLB 250 4Matic

Astăzi, la Meşendorf 65, în #CarsAndRoads by Michelin am ajuns la volanul unui GLB 250 4Matic. Un SUV compact care şi-ar dori să fure ceva din carisma lui G Class, dar îl poate considera tătic pe GLS. Un model surprinzător din punct de vedere dinamic. Sub capotă un 2 litri supraalimentat lejer pentru a livra 224 CP şi 350 Nm. Un propulsor potent, care face echipă cu o cutie automată cu 8 trepte. Cutia ar putea primi oricând un abonament la o sală de fitness pentru ceva mai multă vigoare, dar poţi remedia acest lucru prin selectarea manuală a treptelor via padelele din spatele volanului. Un SUV care ajunge la 100 km/h în timp de hot hatch – 6,9 secunde, iar viteza maximă este de 240 km/h.

Sistemul 4Matic vine cu trei mapări. Modul Eco/ Comfort este sinonim cu o repartiţie a puterii 80:20 faţă/ spate, în modul Sport se ajunge la un raport 70:30 faţă/ spate, iar modul offroad permite blocarea acestui raport la 50:50 faţă/ spate. 

Concluzia? Un SUV pe care ţi-ai dori mai mult să-l duci pe drumuri virajate de munte decât în offroad.

Ziua am terminat-o în Târgu Mureş, la hotel Privo... dar, cum spuneam ieri... ţara asta ştie să lase şi vânătăi... acum la Ungheni, unde 180.000 de păsări au fost sau urmează a fi sacrificate din cauza unui focar de gripă aviară.

Foto – Ciprian Mihai / Bogdan Paraschiv

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările