Auto

articolul anterior articolul urmator

MIMI EVO este primului MINI Electric de competiţie din lume

0
10 May 2022 17:15:22
Autor: Adevărul Auto

Noul sezon MIMI EVO include un program complet în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, dar şi o serie de participări în alte competiţii naţionale, cu aproximativ 20 de curse în calendar.

Sunt planificate aproximativ 20 de curse în 4 campionate. MIMI va rămâne o platformă inedită de prezentare a lucrărilor de artă, va duce mai departe pasiunea pentru motorsport cu noi poveşti de istorie, precum numărul de concurs 128 şi asocierea cu Niki Lauda, şi va explora noi teritorii prin asocierea cu TEDx Băneasa sau campionatul de sim racing Racing League Romania.

Ca în orice proiect sportiv, partenerii sunt un element esenţial în susţinerea poveştii MIMI. MIMI EVO marchează o nouă etapă a parteneriatului tradiţional dintre BMW Group România (BMW Financial Services şi MINI Financial Services) şi UniCredit Leasing, în calitate de finanţator de top pe piaţa din România, o colaborare care se aliniază obiectivelor comune privind sustenabilitatea şi implicarea în promovarea motorsportului. 

Recent, UniCredit Leasing a lansat pe piaţa locală GoGreen, o nouă alternativă de finanţare care are ca scop, prin structură şi preţ, încurajarea achiziţiei de autovehicule cu impact redus asupra mediului, susţinând astfel şi creşterea segmentului maşinilor eco în parcul auto naţional. De asemenea, anul acesta compania sărbătoreşte al şaselea an de existenţă a echipei UniCredit Leasing Motorsport, un parteneriat prin care compania îşi reafirmă susţinerea unor valori împărtăşite precum performanţa, curajul şi determinarea de a fi cei mai buni.

Mai departe, Renovatio eCharge, cea mai mare reţea de staţii de încărcare din România, va asigura energia MIMI la competiţii, în timp ce Michelin "va încălţa" maşina cu o gamă variată de pneuri - de la soluţii sport de stradă până la gama Michelin Motorsport.

Engage Engineering, un atelier care pregăteşte automobile de curse deosebit de competitive în România, şi-a asumat pregătirea MIMI. Echipa vine cu o experienţă deosebit de bogată, formată în echipa BlueStreamline de Formula Student a Universităţii Transilvania Braşov şi apoi prin pregătirea unor automobile de competiţie excepţionale, cum ar fi maşina campioană în Campionatul de Coastă 2020.

Andrei Barbu, după ce a fost la comenzile MIMI la prima competiţie oficială din istorie, devine pilotul principal şi va fi prezent pentru întreg sezonul 2022 în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Ciprian Lupu este un membru drag al familiei MIMI şi va continua participările în Super Rally, într-un proiect cu partenerul comun Michelin. Sunt planificate şi curse în Campionatul Naţional de Super Slalom şi Women Rally.

În Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, MIMI va concura cu numărul 128. Este numărul cu care legendarul Niki Lauda şi-a făcut debutul de motorsport, în aprilie 1968, cu Mini Cooper S. În acel an, Lauda a participat în campionatul de coastă al Austriei, a reuşit locul al doilea în clasă la debut şi cel mai rapid timp pe a doua urcare. Următoarele trei curse cu Mini le-a câştigat, ultima fiind pe ploaie. La mijlocul sezonului, Lauda trecea deja pe o maşină de putere mai mare şi încheia primul an în competiţii cu opt victorii, un loc secund şi un abandon.

Un nou design grafic, creat de artistul Alexandru Mariş, vine în completarea îmbunătăţirilor tehnice, unui nou grup de parteneri şi unui nou număr de concurs. Albastru este culoarea dominantă a noului design, alături de elementele distinctive în culoare galbenă specială pentru oglinzi şi acum roll cage. În spate şi lateral, acolo unde este poziţionată şi bateria, se remarcă elemente în formă de fulgere stilizate. Acestea sunt transferate printr-un cablu către partea din faţă, pe capotă, acolo unde este poziţionat motorul, sub forma unor descărcări de electircitate.

Debut MIMI EVO în 2022

MIMI EVO a absolvit prima competiţie, Trofeul Râşnov, în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.

Etapa s-a desfăşurat pe ploaie, cu un traseu ud până la manşele cronometrate, şi temperaturi foarte reduse, apropiate de zero grade Celsius. Condiţiile meteo dificile au impus un ritm de pilotaj conservator. Acesta a fost reflectat şi de un consum mai mic de energie pentru fiecare urcare,  de 3,2 kWh (cu aproximativ 20% mai mic faţă de anul precedent).

În aceste condiţii, MIMI EVO şi-a arătat o parte din noul potenţial, îmbunătăţind cu 5,628 secunde timpul cumulat pe cele două manşe de concurs. O alegere neinspirată a pneurilor în prima manşă de concurs, o soluţie slick de consistenţă dură care a generat o pierdere de aproximativ 5 secunde, a fost şansa lui Andrei să îşi demonstreze talentul de pilot, reuşind o redresare excelentă după un derapaj violent.

După debutul plin de provocări de la Râşnov, echipa Engage Engineering a continuat dezvoltarea MIMI EVO cu noi optimizări de masă şi reglaje la sistemul de frânare.

La Cupa Cheile Grădiştei echipa a dorit să demonstreze îmbunătăţirile de performanţă ale noului model. Andrei Barbu, pilotul oficial al proiectului pentru Campionatului Naţional de Viteză în coastă, a avut în final la dispoziţie doar 3 urcări de pregătire şi o singură manşă cronometrată. În tot acest interval Andrei a încercat mai multe srategii pentru a aborda traseul cu înclinaţie mare care solicită mult sistemul electric al lui MIMI.

Cu un timp cronometrat de 2:15.025 în manşa de concurs, Andrei a îmbunătăţit cu mai bine de 5 secunde cea mai bună performanţă de anul trecut (2:20,322). Suspendarea ultimei probe de concurs din cauza condiţiilor de pe traseu (ulei şi ploaie), dar şi formatul mai scurt cu o singură zi de în competiţiile de Viteză în Coastă 2, au limitat perioada de acomodare cu noul MIMI EVO care arăta potenţial suplimentar pentru optimizarea timpilor.

La final, abordarea strategică a lui Andrei şi optimizările de masă s-au făcut simţite nu doar printr-o viteză mai bună, dar şi printr-un consum mai mic cu aproape 15% faţă de anul precedent. MIMI EVO a consumat, în medie, pe o urcare pe traseul de 3,3 km aproximativ 4,3 kWh, faţă de aproximativ 5 kWh anul trecut.

Luna mai continuă cu un program competiţional plin. Weekendul viitor, în zielele de 13-14 mai, Ciprian Lupu revine la comenzile MIMI pentru prima curtă în sezonul de Super Rally, la Mangalia, cu angajamentul ca MIMI să participe în acest an la tot sezonul de Super Rally.

În această lună MIMI va fi prezent şi la două evenimente din afara lumii sportului cu motor. MIMI EVO marca participarea BMW Group România la Creative Sustainability Week Bucureşti cu relansarea prezentării lucrărilor de artă pe acoperiş, în colaborare cu Galeria Galateca, cu o prezentare specială pe 17-19 mai. Ulterior, pe 20 mai, MIMI EVO va fi în centrul prezentării BMW Group la Poli Auto Fest.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările